Dărâmarea garajelor continuă, parkingurile întârzie, iar trotuarele dispar. Tarcea: „Epoca și era garajelor a dispărut”

Dărâmarea garajelor continuă, iar noile parkinguri întârzie să apară. În decursul ultimilor 6 ani, administrația locală a reușit performanța de a da în folosință un singur parking amenajat, pe strada Negoiu, din cartierul Mănăștur. După îndelungi amânări și întârzieri. Alte două parkinguri se află în construcție, cu un termen de finalizare incert. Chiar și așa, viceprimarul Dan Tarcea își etalează latura de „demolator”, anunțând continuarea proiectului de dărmare a garajelor care, nu-i așa?, este deja un „succes”?! Mai dificil este să construim, iar în aceste condiții noile locuri de parcare sunt desenate gros, cu creta, dar tot cu întârziere. Iar trotuarele s-au transformat în veritabile locuri de parcare. 

„Epoca și era garajelor a dispărut la Cluj-Napoca. Am început cu zone care erau mai stringente, primele garaje pe care le-am demolat au fost pe strada Arinilor, acolo au fost câteva garaje fără autorizație de construire, după aceea am demolat câteva garaje pe strada Parâng, nu în totalitate, în urma unor sentințe judecătorești am demolat și garajele din zonă, după care am mers pe garajele de pe Bdul Nicolae Titulescu, cu 508 garaje demolate și undeva, aproximativ, 635 de locuri de parcare rezultate în urma demolării garajelor, deci parctic avem un spor de 25% al numărului de garaje, pe care le-am făcut suplimentare față de... de parcări față de numărul de garaje pe care le-am demolat”, a declarat viceprimarul Tarcea în cadrul unei emisiuni locale. 

După cum susține acesta, „surpriza” o constituie faptul că numărul solicitanților pentru noile locuri de parcare a scăzut, chiar dacă aceștia au rămas fără garaje. Interpretarea pe care o dă viceprimarul Tarcea acestui aspect este că garajele erau utilizate în alte scopuri decât cel de parcare a autoturismului personal. 

Sau poate nu...

„Din, spun așa, din fericire, cam 30% dintre ei nu s-au mai prezentat să-și prelungească contractul. Asta înseamnă că ori nu mai locuiesc în zonă, ori nu mai au mașină, ori în garaje erau cu totul și cu totul altceva decât mașina”, a conchis bucuros Dan Tarcea. 

Din păcate, proiectul demolării garajelor, anunțat încă din anul 2012, a fost pus în practică abia acum, după peste 7 ani de dezinteres pentru acest subiect: și în acest caz sunt invocate o serie de scuze, dosare aflate pe rol, verificarea terenurilor, retrocedări și revendicări etc.

Desigur, după cum semnalam și în alte rânduri, este mult mai ușor să demolezi, decât să construiești, motiv pentru care administrația locală a recurs la un artificiu de impact:

locurile de parcare sunt trasate cu creta, mai gros, dar nu oferă siguranța unui garaj sau a unei parcări etajate. 

CITEȘTE ȘIPromisiune electorală din 2012: Parkingul Hașdeu a primit autorizație de construcție abia în 2019

Însă, după cum știm deja, singurul parking dat în folosință este cel de pe strada Negoiu din cartierul Mănăștur, iar alte două parkinguri aflate în construcție se găsesc pe strada Primăverii din același cartier, cu termen posibil de finalizare în anul 2020-2021. 

CITEȘTE ȘIMoment istoric! Parkingul Negoiu este funcțional

În plus, același viceprimar omite să se pronunțe în privința trotuarului de pe Bdul Nicolae Titulescu, transformat într-un loc nemijlocit de parcare după demolarea garajelor și introducerea benzii dedicate pentru transportul public. 

De altfel, „succesul” acestei acțiuni orchestrate de Primărie suportă mai multe interpretări, iar una dintre acestea pare să le scape slujbașilor municipali: pietonii au rămas fără trotuar pe Titulescu, iar până și parcările desenate cu creta se realizează cu greu, după cum semnalam acest lucru chiar luna trecută. 

CITEȘTE ȘI: Ghicitoare de primar: câte parcări poți desena în locul garajelor demolate? Nici măcar una

Dar reprezentanții administrației locale par să observe doar o mică parte din acest proiect eșuat, implementat cu întârziere, și interpretează subiectul demolării garajelor drept un „succes”. 

Mai mult chiar, autosuficiența și „fericirea” că noile locuri de parcare nu au fost revendicate de foștii proprietari de garaje este interpretată în cheie optimistă de către Dan Tarcea, vădind lipsa de înțelegere pentru aspectele mai puțin vizibile: șoferii clujeni au fost nevoiți să-și urce autoturismele pe trotuar, nevoiți de administrația Boc, evitând să-și facă de lucru cu birocrația specifică municipalității clujene. 

Dar, chiar și așa, optimismul slujbașilor municipali este fără margini, motiv pentru care mai pun de-o demolare, de această dată în cartierul Între Lacuri: 

„În această lună am trimis somaţii pentru 326 de proprietari din zona Între Lacuri. Vor avea timp până în luna februarie să îşi ridice garajele singuri de pe domeniul public. Dacă nu îşi ridică singuri, atunci vom face constatarea cu Poliţia Locală, toate contractele vor fi denunţate şi vom face ridicarea de pe domeniul public cu RADP. Cei care ajung în această situaţie nu vor mai beneficia automat de locul de parcare în locul garajului şi în plus de asta vor plăti câteva costuri suplimentare, net mai mari decât dacă și-ar ridica singuri garajele de pe domeniul public. Am luat tot ce înseamnă partea dreaptă a străzii Dunării, fiind vorba de 22 de platforme în zona respectivă", a adăugat voios, viceprimarul demolărilor, Dan Tarcea. 

Da, un alt aspect ocultat cu bunăvoință de același, se referă la faptul că garajele sunt demolate preferential: unele sunt demolate, iar altele rezistă eroic. 

Explicația nu par să o aibă nici cei din Primărie. Sau cel puțin evită să se pronunțe în privința acestui aspect. 

Prin urmare, dărâmarea garajelor continuă, anunță specialistul demolator, Dan Tarcea. Noile parkinguri întârzie însă să apară. 

 

în imagine: „loc de parcare” de pe Bdul Nicolae Titulescu

Adauga comentariu