Daniel David, despre timpul petrecut de copii în fața ecranelor: O expunere de maxim șase ore la conținut de calitate ajută la dezvoltarea psihologică și socială a copilului

Psihologul Daniel David, rectorul Universității Babeș Bolyai, susține că trecerea la învățământul online a schimbat definitiv ghidurile realizate de diverse asociații psihologice sau medicale care stabileau câte ore ar putea copiii să petreacă în fața ecranelor fără să fie afectați.

„În perioada asta s-au spart o serie de mituri legate de expunerea tinerilor, elevilor la ceea ce numim „screen”. Prin screen înțeleg televizor, telefon, tabletă, computer. Erau o grămadă de ghiduri date de tot felul de asociații psihologice și medicale pe grupe de vârstă. Cât poți fi expus la screen să nu intri în risc de psihopatologie, probleme care să îți afecteze funcționalitatea socială, calitatea vieții. Erau unele destul de dure. De exemplu, spuneau că până la vârsta de doi ani să nu fie copilul deloc expus la screen. În zona școlii primare/secundare nu mai mult de două ore pe zi. În această perioadă copiii au fost expuși mai mult timp la screen și unii au început să vocifereze, și vociferând am început să analizăm aceste ghiduri care puneau eceste interdicții. Și a venit întrebarea: unde sunt dovezile că trebuie să fie doar atâtea ore?”, a declarat Daniel David la XPN Live.

Daniel David susține că o expunere de maxim 6 ore la un conținut de calitate poate influența pozitiv dezvoltarea psihologică și socială a copilului.

„În 2019 a apărut un raport care spune foarte clar că expunerea la „ecran” de diverse tipuri este periculoasă numai dacă este una extremă, extrema fiind definită peste șase ore zilnic. Altfel spus, dacă nu e o expunere de cel puțin 4-6 ore pe zi ai putea să fii dezavantajat și să pierzi opțiuni. S-a schimbat pe dos paradigma care funcționa până atunci, acum când ne-am pus să analizăm lucrurile. Sigur că expunerea aceea trebuie să fie pe conținut bun, pe conținut de calitate. Copiii dacă sunt mici trebuie să fie asistați de părinți care să le medieze conținutul. Expunerea la screen pe ghidurile vechi din 2018 s-au prăbușit. Erau gândite într-o logică protectivă, extremă, fără să aibă în spate date. Acuma știm că este periculoasă doar expunerea extremă, peste șase, dacă o faci de calitate ea folosește dezvoltării psihologice și sociale a copilului”, potrivit rectorului UBB.

Adauga comentariu