Cura de ciuperci cu ulei de masline

Natura generoasa a creat 180000 de specii de ciuperci, insa nu toate sunt comestibile. Vom retine pentru aceasta cura varietatea cunoscuta sub denumirea de ciuperci-de-gunoi (sau ciuperci pariziene), deoarece sunt reprezentative pentru toate virtutile ciupercilor salbatice si usor de procurat. Se pot utiliza in locul acestora, si alte varietati locale, in functie de zona geografica.


Atentie insa la producerea industriala a ciupercilor, care determina intarirea produsului de sinteza, nelipsit din alimentatia noastra; prin urmare, mai bine cumparati ciupercile din magazinele dietetice.


Ciuperca este unul dintre alimentele ce au cele mai mari concentratii de proteine vegetale, impreuna cu soia, cerealele, fructele oleaginoase (nuci, alune, migdale). Cei care doresc sa adopte o alimentatie vegetariana este bine sa treaca printr-o etapa intermediara, de “reeducare digestiva”, pentru a permite organismului sa asimileze proteina vegetala, care, fata de proteinele animale, nu se afla in stare predigerata.


Recomandam cura de ciuperci pentru proprietatile ei esentiale de stimulare organica si cerebrala. Ciupercile fac minuni in cazurile de demineralizare, anemie si oboseala, constituind si un bun inlocuitor al carnii in insuficientele renale.


Ciuperca-de-gunoi (si altele asemanatoare) are in compozitie apa, proteine, lipide, glucide, celuloza, minerale – fosfor, clor, sodiu, potasiu, magneziu, calciu, fier, zinc, cupru, iod – si vitaminele C si B1.


Efectuarea curie. Durata: o luna, de preferinta in luna noiembrie.

Inlocuieste proteinele animale (carne, peste, sunca, oua) cu o farfurie de ciuperci-de-gunoi crude si fierte in aburi, la temperratura scazuta – un fel de “ciuperci aromate” – la masa de seara, de trei ori pe saptamana.


Important: ciupercile vor fi pur si simplu curatate sub jet de apa proaspata, cu o perie pentru legume.

Masa de seara. O portie de cruditati preparata din legume verzi de toamna – varza verde, varza rosie, telina (Frunze si radacina), dovleac, salate verzi de sezon si ciuperci-de-gunoi crude sau fierte: 200-300 g, in functie de apetitul fiecaruia.


Reteta pentru gurmanzi: “Salata de padure”. Se prepara chiar inainte de masa: 200-300 g ciuperci-de-gunoi curatate in prealabil si taiate in felii subtiri. Pune frunze de laptuci pe fundul farfuriei si aranjeaza felii subtiri de varza alba si varza rosie – repartizeaza feliile de ciuperci si adauga sosul cu ulei de masline.


“Ciuperci aromate”. Curata (periaza) repede sub jet de apa proaspata 200-300 g de ciuperci-de-gunoi. Fierbe-le in aburi, la temperatura scazuta, timp de 10-15 minute, in functie de marime, si scurge-le bine de apa. Se servesc cu sos de ulei de masline.


“Sos de ulei de masline”. Pentru o portie: doua linguri de ulei de masline – o lingura de patrunjel taiat marunt – un varf de praf de nucsoara si o jumatate de lingurita de sos “hoyou” (sos consistent de soia si grau). Amesteca totul.

Asocierea uleiului de masline cu ciupercile le sporeste acestora valoarea energetica si remineralizanta. Uleiul de masline este un puternic drenor hepatic si biliar, cu virtuti laxative, emoliente, calmante si resorbante. Este recomandat diabeticilor. Trebuie sa fie de foarte buna calitate – nerafinat si pur din punct de vedere biologic.



Adauga comentariu