Cumparaturi in timpul regimului de slabire

Oboseala care apare din cauza slujbei si a eternei  lipse de timp ne determina sa pregatim de obicei mancaruri rapide, dar nesanatoase. Felurile de mancare prea satioase si mesele dezechilibrate trebuie insa sa dispara din viata noastra o data ce ne-am decis sa slabim mult timp de-aici incolo.

 

 

Dar pentru a slabi, kilogramele in plus nu trebuie sa ne preocupe doar in momentul cand ne asezam la masa, ci tot timpul, mai ales atunci cand facem cumparaturi in marile centre comerciale, in supermarketuri sau, pur si simplu, la bacania din cartier. Sa avem atitudinea potrivita unui regim de slabire si in timp ce impingem un carucior sau tinem cosul in mana! Iata cateva trucuri pe care le putem aplica cand facem cumparaturi:

 

 

-    Sa ne planificam din timp meniul, pentru a face lista cu necesarul de alimente. Alegerea facuta va fi deci rationala si nu la intamplare (Ce se gaseste).

 

 

-    Sa nu luam la noi mai multi bani decat avem nevoie pentru alimentele care apar pe lista. Vom cumpara in mod echilibrat numai alimente pe care le vom folosi la meniurile dintr-o saptamana. In acest fel vom cheltui mai putin, ceea ce nu este deloc de neglijat. Banii astfel economisiti vor putea fi redirectionati pentru recompensarea “victoriilor” reputate in timpul regimului.

 

 

-    Sa incepem corvoada cumparaturilor cu burta plina pentru a face fata tentatiilor reprezentate de alimentele nerecomandate. Sa luam o gustare inainte de a pleca de acasa sau sa mergem la cumparaturi imediat dupa una din mesele principale.

 

 

-    E bine sa ne amintim ca alimentele integrale, cum ar fi, de exemplu, cerealele integrale, dau mai repede senzatia de satietate decat echivalentele lor rafinate. In plus, au si un aport de vitamine si de minerale mai mare decat celelalte alimente, insa fibrele lor dure pot provoca iritatii intestinale. Sa le preferam pe cele de sera (daca nu sunt prea scumpe), intrucat agricultura traditionala presupune un mare numar de tratamente chimice asupra invelisului extern al cerealelor.

 

 

-    Sa avem intotdeauna pe lista iaurturi, branza de vaci, oua, sunca degresata si fara sorici, pui rece, fructe pentru compoturi de casa fara zahar, legume de toate felurile – pentru ca alimentele premise sa nu ne lipseasca.

 

 

-    Imediat ce ne-am intors acasa, sa nu lasam la vedere alimentele care nu ne sunt destinate si sa le punem intr-un dulap separat (dulciurile pentru copii, de exemplu).

 

 

-    Sa alegem produse care au termenul de expirare cat mai indepartat, pentru a nu se altera prea repede, precum si pe cele care au inscrise pe eticheta cat mai putine E-uri (conservanti, aromatizanti, coloranti etc.).

 

 

-    Sa nu ne repezim asupra produselor dietetice care umplu rafturile de un timp incoace. Aceasta moda comerciala nu reprezinta neaparat solutia-miracol pentru silueta, fiind mai degraba un bun pretext pentru a consuma de doua sau de trei ori  mai mult decat inainte! Totusi, aceste produse se pot dovedi de mare ajutor daca le folosim rational si mai ales daca stim sa le apreciem gustul (cateodata putin fad).

 

 

-    In ceea ce priveste preparatele degresate, acestea pot reprezenta o solutie dupa o zi obositoare de munca, in cazul in care nu avem altceva, dar trebuie sa le alegem cu grija, pentru ca unele dintre ele pot dauna sanatatii.

 

 

Ustensile “pentru slabire” sunt cele de care vom avea nevoie in timpul regimului si ele pot fi gasite si cumparate de la raionul cu accesorii pentru bucatarie si produse electrocasnice. Iata cateva dintre ele pe care ar trebui sa le avem:

 

 

-    Cutii ermetice de diferite marimi pentru a transporta si pastra anumite preparatre;
-    Cutii de plastic sau pungi speciale pentru congelat/conservat;
-    Tacamuri si farfurii mici sau betisoare chinezesti pentru reducerea “portiilor”;
-    Mici recipiente pentru mirodenii sau verdeata;
-    Cutii de infuzii pentru pastrarea diferitelor plante, extracxte, radacini, frunze sau ceaiuri;
-    Un termos usor de transportat ceaiuri la birou;
-    Tigai antiadezive cu un invelis de Teflon sau de silicon pentru cei carora le plac prajelile;
-    O oala sub presiune pentru a gati la abur, rapid, pastrand gustul si continutul de vitamine al alimentelor.
-    Un mic gratar vertical pentru preparate usoare si fara grasime;
-    O plita cum se gasesc in restaurantele cu bucatarie asiatica;
-    Un rotisor, ustensila eficace pentru cuptor;
-    Un cuptor cu microunde, cu adevarat util in timpul regimului datorita rapiditatii si functionalitatii acestuia;
-    Un gratar sau un disc daca avem gradina, pentru preparate facute in aer liber;
-    Un congelator si un frigider destul de incapatoare pentru alimentele folosite in dieta de slabire.

 

 




Adauga comentariu