Cum va arăta noul pod peste Someș care va lega străzile Oașului și Răsăritului. Lucrările costă 4,7 milioane euro și sunt realizate de firma Freyrom București - FOTO

Primăria Cluj-Napoca a prezentat proiectul noului pod peste Someș pentru asigurarea legăturii rutiere, pietonale și velo dintre străzile Oașului/Decebal cu străzile Parcul Feroviarilor/Răsăritului. Podul va avea patru benzi de circulație, două trotuare și două benzi pentru bicicliști. Valoarea investiției este de aproape 22,7 milioane lei, fără TVA (peste 4,7 milioane euro). Durata de realizare propusă este de 24 de luni (studii, proiectare, execuție). Durata de viață estimată este de 100 de ani.

Podul proiectat are o lungime de 48,10 metri, determinată de lățimea albiei pe care o traversează și de lungimile de vizibilitate la intrarea în intersecții, la care se adaugă lungimea celor două rampe de acces, până în intersecții, de 8,4 metri pe malul stâng, respectiv 8 metri pe malul drept. Soluția tehnică propusă este pod pe arce metalice cu tirant și rețea de cabluri, cu calea jos, având o singură deschidere de 46 metri, simplu rezemat pe infrastructuri, urmărind profilul longitudinal proiectat.

„Proiectul face parte dintr-un program mai amplu de reabilitare a infrastructurii publice a municipiului început în 2005, prin care administrația publică locală dorește să consolideze atractivitatea profilului specific municipiului Cluj-Napoca, în corelare cu Planul Urbanistic General. Obiectivele preconizate prin realizarea investiției sunt sunt asigurarea unui acces rapid pentru traficul auto, pietonal și velo dinspre Gară, spre Piața 1 Mai și spre Piața Abator, spre zona centrală a orașului. Construirea podului și amenajarea intersecțiilor aferente podului vor contribui la fluidizarea traficului auto și decongestionarea intersecțiilor din zonă, precum și posibilitatea realizării unor activități economice și recreative în parcurile din zonă, conducând la ridicarea standardului material cu toate consecințele benefice ale acestuia”, scrie în proiect.

Proiectul se împarte în trei obiecte principale: pod peste râul Someșul Mic, sector stradă mal stâng pe strada Traian – 42 metri, sector stradă mal drept pe strada Parcul Feroviarilor și strada Răsăritului – 156 metri.

Se vor monta instalații de iluminat moderne, utilizând lămpi cu tehnologie LED care reduc costurile de întreținere și mentenanță.

Lucrările vor fi realizate de asocierea Freyrom (leader) – Procons Group – Integrated Road Solutions – Costin și Vlad Biroul de Proiectare.

Freyrom București este o firmă cu capital francez, cu următorii asociați: Freyssinet Participations SARL (50%), Soletanche Freyssinet (50%), Freyssinet France (0%) și Bruno Dupety (0%). Din Consiliul de Administrație fac parte Krzysztof Andrzej Berger (Polonia), Pascal Rochedreux (Franța) și Nagle Patrick Joseph (Irlanda). În 2019, cifra de afaceri a companiei a fost de 4,8 milioane euro, profitul net a fost de peste 85 mii euro, iar numărul de angajați a fost de 53.

 

Adauga comentariu