In vizor

Cum tergiverseaza angajatii Primariei proiectele de investitii si servicii ale orasului

Primaria Cluj-Napoca are mai multe proiecte de investitii blocate in acest moment. Daca unele licitatii sunt blocate in instanta, altele sunt amanate si tergiversate de comisiile de licitatie. Dupa decizia definitiva de ieri a Curtii de Apel Cluj, prin care s-a dispus anularea licitatiei pentru sericiile de salubrizare stradala si deszapezire, aceeasi instanta va decide, maine, soarta contractului pentru serviciile de intretinere a viitoarei retele de bike-sharing.

Curtea de Apel Cluj a decis, ieri, reluarea procedurii de evaluare a ofertelor depuse pentru licitatia de salubrizare stradala si deszapezire a municipiului Cluj-Napoca, contract in valoare de circa 30 de milioane de euro. Instanta si Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor arata ca membrii comisiei de licitatie, angajati de-ai Primariei, au gresit.

Virgil Porutiu, seful Directiei Tehnice, Lucia Lupea, seful biroului de Achizitii, Ioan Bogdan, sef Serviciu Financiar, Adriana Magurean, sef Serviciu tehnic, Mircea Abrudan, seful serviciului Control Protectia Mediului, Marius Coros, inspector de specialitate si Mariana Capota, inspector. Ei sunt cei sapte angajati ai Primariei Cluj-Napoca direct responsabili pentru tergiversarea licitatiei de salubrizare si deszapezire stradala a Clujului.

Din cauza lor si a greselilor facute de acesti angajati pe parcursul procesului de achizitie publica, clujenii nu stiu, inca, cine va salubriza orasul pentru urmatorii opt ani. Cea mai valoroasa licitatie a orasului este amanata inca de anul trecut, iar acum instanta a decis sa se reia procedura de evaluare a ofertelor.

Despre acest subiect am scris, ieri, aici.

Aceasta nu este insa prima licitatie care ajunge in instanta, din cauza contestatiilor depuse pentru felul in care atribuie Primaria aceste contracte.

Un alt exemplu concret este licitatia pentru intretinerea viitoarei retele de bike-sharing.

Administratia locala a adjudecat in luna august contractul de intretinere a viitoarei retele de bike-sharing pe care este in curs sa o implementeze cu bani europeni. Contractul a fost castigat de regia Primariei care a ofertat cel mai mic pret – RADP Cluj-Napoca – si anume 6,2 milioane de lei. Acest contract era, practic, ultimul pas inainte de implementarea proiectului in Cluj-Napoca. Urmau sa fie aduse bicicletele si sa fie trasate traseele.
Numai ca licitatia a fost contestata de un alt participant, firma Wind Tehnologies SRL, iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a admis aceasta contestatie.

In contestatie, se arata ca oferta depusa de Regia Autonoma a Domeniului Public Cluj-Napoca este neconforma si inadmisibila, pe motiv ca regia nu are domeniu de activitate solicitat in aceasta achizitie, aceasta fiind mai degraba o companie de constructii si de servicii de salubritate.

Astfel, CNSC a admis contestatia formulata de SC Wind Tehnologies SRL si a dispus reevaluarea ofertelor.

Numai ca Primaria si RADP au atacat in instanta decizia CNSC, iar procesul se judeca la Curtea de Apel Cluj. Ultimul termen de judecata a fost ieri, cand magistratii au amanat pronuntarea hotararii pentru maine, 17 decembrie.

O alta licitatie de-a Primariei este amanata din luna august. Este vorba de lucrarile de crestere a eficientei energetuce a blocurilor de locuinte din municipiul Cluj-Napoca – Lotul 8. Contractul este evaluat la 2,5 milioane de lei si au depus oferte financiare 11 societati. Desi ofertele au fost deschise in 12 septembrie, comisia de licitatie nu a atribuit nici astazi acest contract. In 6 octombrie, Primaria a dispus prelungirea perioadei de evaluare, iar de atunci comisia tergiverseaza luarea unei decizii. Presedintele comisiei este Ovidiu Cimpean, directorul Directiei de Comunicare si Turism din Primarie.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *