Cum s-au descurcat elevii din Cluj când serviciile Google au picat

Chiar dacă serviciile Google, inclusiv Gmail și Youtube au picat luni, iar mulți utilizatori nu au putut să acceseze platformele pentru munca de acasă ori pentru educația la distanță, elevii din Cluj au reușit să participe la orele online în condițiile în care profesorii au apelat la activități de tip asincron, iar conexiunea a fost menținută pe diverse medii alternative de comunicare

Gigantul Google s-a confruntat luni cu probleme, context în care diverse servicii nu au fost disponibile pentru utilizatori. Și în România, profesorii nu au mai putut ține anumite cursuri. În condițiile în care informațiile sunt stocate pe serverele Google, a utilizării diverselor aplicații de către elevi și cadre didactice, inclusiv a cataloagelor electronice, la nivelul județului Cluj nu au fost identificate, totuși, situații de risc. După cum informează reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Cluj, cadrele didactice au știut să se adapteze contextului și să recurgă la activități de tip asincron: 

„Întreruperea pentru 20 de minute a serviciilor Google nu a perturbat activitatea educațională online susținută prin intermediul  platformelor online de la nivelul unităților de învățământ preuniversitar, din județul Cluj. 

Referitor la sincopa petrecută ieri (luni – n.red), la ultima oră de curs, din discuțiile avute cu câțiva directori ai liceelor clujene, pe durata celor 20 de minute, cadrele didactice au recurs la activitate de tip asincron și au menținut comunicarea cu elevii prin mijloace alternative, interne, până la remedierea situației”, notează IȘJ Cluj pentru Ziar de Cluj. 

Activitățile de tip asincron vizează o flexibilitate mai mare și se pot desfășura în momente diferite, independent. 

„La nivelul Inspectoratului Școlar Județean Cluj nu au fost raportate situații de risc, cauzate de imposibilitatea accesării timp de 20 de minute a serviciilor Google”, transmit reprezentanții ISJ Cluj. 

Astfel, în contextul în care asemenea blocaje ori disfuncționalități se pot repeta, adaptabilitatea programului și implicarea cadrelor didactice pot reprezenta soluții eficiente pentru continuarea activităților școlare în regim online: 

„Astfel de impedimente tehnice pot apărea, sunt imposibil de anticipat sau de controlat instituțional. 

În aceste situații cadrele didactice știu să reacționeze și să adapteze contextului secvențele activităților de învățare”, a declarat Amalia Gurzău, inspector școlar, purtător de cuvânt al IȘJ Cluj pentru Ziar de Cluj

Recent un număr de 4.723 de tablete au fost repartizate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC) pentru județul Cluj. Acestea sunt distribuite în teritoriu prin intermediul programului „Școala de acasă” către unitățile de învățământ din Gherla, Dej, Huedin, Câmpia Turzii.

La acestea se adaugă alte 1890 de tablete achiziționate de ISJ Cluj, din sume alocate de Ministerul Educației, demers complementar celorlalte inițiative și eforturi de cuprindere a tuturor unităților de învățământ preuniversitar din județul Cluj, pe una dintre liniile de finanțare, în vederea accesării resurselor și a echipamentelor digitale necesare învățării online.

Potrivit datelor oficiale, la nivel județean figurează un număr de 99.750 de elevi, iar dintre aceștia peste 90% dețin echipamente digitale de conectare la platformele educaționale. 

 

Adauga comentariu