Din oras

Cum lucreaza Diferit-Kiat pentru peste 20 de milioane de euro pe an

Asocierea Diferit-Kiat are unul dintre cele mai banoase contracte incheiate cu municipalitatea clujeana, dar face lucrari de mantuiala. Muncitorii de la Diferit-Kiat uita sa amenajeze si intrarile in garajele oamenilor dupa ce asfalteaza aleile dintre blocuri.

Clujenii, care au garaje pe strada Gheorghe Dima numarul 33 s-au trezit cu borduri inalte in fata usilor si nu inclinate, care sa permita accesul usor al masinilor.

Nu este prima oara cand Diferit-Kiat face o asemenea gafa: in 2011 aceleasi firme au procedat la fel in cazul unor accese in garaje pe Calea Manastur. Atunci, proiectul a incorporat inclusiv o masina abandonata, pe care in loc sa o ridice, au asfaltat pe langa ea. Reprezentantii Primariei au sustinut si atunci, ca si acum, ca lucrarea nu este inca finalizata si ca urmeaza sa se amenajeze si accesele in garaje.

Reabilitarea aleilor face parte din programul “300 de strazi si alei intre blocuri” desfasurat de municipalitatea in perioada 2011 – 2013 si care, alaturi de programul “120 de strazi” derulat in paralel, beneficiaza de 130 de milioane de lei pe an. Contractul este mostenit de pe vremea fostei conduceri ale Primariei clujene si vizeaza 115 kilometri de strazi din Cluj-Napoca.

Asocierea SC Kiat cu SC Diferit, care a incasat, anul trecut, 91.473.991 de lei de la Primaria Cluj-Napoca. Adica peste 21 de milioane de euro. Asocierea dintre cele doua societati va intretine drumurile din Cluj-Napoca pana in decembrie 2014, iar contractul a fost evaluat la 600 de milioane de lei. Adica peste 130 de milioane de euro, o suma impresionanta.

Nu este singurul contract banos pe care a pus mana Kiat; in 2009, numai pentru asfaltarea strazii Dorobantilor a incasat 4 milioane de lei, bani pe care municipalitatea clujeana i-a primit de la Guvern, pe vremea cand premier era actualul primar, Emil Boc.
De altfel, numele firmei Kiat SRL a capatat notorietate la nivel national dupa ce in presa a aparut informatia ca una dintre actionarele firmei, Liliana Calin, ar fi o apropiata a lui Emil Boc.

Mustafa Bekar, actionarul Kiat Group, invinuit pentru dare de mita in dosarul arestarii lui Sorin Apostu, s-a bucurat inca din 2004 de gratiile autoritatilor clujene, obtinand pana acum contracte publice de cateva sute de milioane de euro. In 2008-2009, totalul contractelor dintre Kiat si Primaria Cluj-Napoca s-a ridicat la 5,8 milioane de lei. In 2009, Kiat a primit, prin incredintare directa, contractul pentru asfaltarea strazii Dorobantilor, in valoare de 4 milioane de lei.

Pe langa cel de intretinere a drumurilor din Cluj-Napoca, in valoare de 600 de milioane de lei, a semnat si cu Consiliul Judetean Cluj – prin asociere cu SC Tehnic Asist si SC Damar Consult – un contract de 281 de milioane de lei, pentru reabilitarea a 423 de kilometri de drumuri judetene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *