Rautacisme

Cum isi taie primarul Emil Boc inca o cale de comunicare cu clujenii

S-au dus vremurile in care Clujul era fruntas pe tara la raspunsurile pe care primarul le dadea plangerilor cetatenilor de pe demnuleprimar.ro. Au trecut ani de cand Boc includea in raportul de activitate comunicarea cu cetatenii. Acum, cei mai multi care isi fac datoria de cetatean postand probleme ale orasului nu primesc raspuns, sau li se da peste nas cu un text strandard in care sunt poftiti la Registratura daca au reclamatii. 

In 2006, clujenii au dat viata site-ului domnuleprimar.ro, inundand pagina cu sesizari si reclamatii la adresa lui Emil Boc, concomitent transformind rubrica de „Comentarii” intr-un adevarat forum, in lipsa forumului de pe pagina de web a Primariei Cluj, potrivit hotnews.ro.

Atat primaria clujeana, cat si Emil Boc se aflau atunci in topul listei cu raspunsuri adresate la sesizarile si reclamatiile cetatenilor, cu o rata de 94,6%.

“Suntem pe primul loc in tara atat ca numar de sesizari, cat si ca numar de raspunsuri oferite. Am constat ca telefonul primarului a devenit tot mai putin utilizat in tot acest timp. Probabil pentru ca prin intermediul internetului se poate obtine mai rapid si mai complet un raspuns din partea primariei”, declara edilul pentru sursa citata. 

In anii care au trecut, mesajul s-a schimbat radical. Dialogul s-a transformat in monolog, sesizari cu raspunsuri in dorul lelii sau, adesea, siruri de sesizari urmate, dupa multa vreme de la postare de un copy-paste la textul urmator:

“Daca sesizarea dvs. nu a fost solutionata/nu ati primit raspuns va rugam sa ne comunicati. Va reamintim ca aceasta platforma nu se afla in administrarea Primariei Cluj-Napoca si deci, pentru a va asigura ca primiti raspuns in termenul prevazut de lege, va rugam sa ne comunicati cererile dvs. in mod oficial, prin intermediul Registraturii primariei (str. Motilor nr. 7) sau a oricarei primarii de cartier”.

Replica a fost postata la sesizari ale unor oameni care au reclamat diverse probleme si nu li s-a raspuns, celor care au atras atentia ca un hidrant a fost ingropat pe strada Zambilei, unor tineri care vor facilitati la cumpararea de locuinte pe Valea Chintaului, probleme cu parcul de pe Gorunului sau zgomotul produs de activitatea clubului Janis. Primarul Clujului se mentine pe primul loc la numarul de raspunsuri, insa acestea sunt in cea mai mare parte „invitatia” de mai sus.

Acelasi comentariu apare si in comentariul in care un clujean observa cu mirare ca “reclamatiile in care Institutia Primariei si binenteles Primarul, caruia ii sunt adresate toate aceste sesizari, sunt apostrofati grosolan, raspunsurile vin imediat, iar reclamatiile in care incercam sa ne pastram calmul si bunul simt sunt tratate cu indiferenta”. 

Mentionam ca ultimul comunicat postat de primaria clujeana pe domnuleprimar.ro dateaza din 23 iulie. 

E bine, macar putem constata renuntarea la ipocrizie si recunoasterea oficiala ca nimanui nu-i pasa de problemele clujeanului de rand. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *