Cum isi bate joc Primaria Cluj-Napoca de biciclisti: tine la secret planurile de trasare a pistelor "europene"

Comisia municipala de sistematizare a circulatiei a avizat in sedinta din 9 martie planurile de marcaj pentru realizarea a 9,3 kilometri de piste dedicate pentru biciclete, din care 8,3 km pe carosabil. Deoarece este un proiect de mare interes, iar finantarea este una europeana, Clubul de Cicloturism Napoca a solicitat planurile de marcaj, pentru a fi consultate. Primaria nu a raspuns, insa, cererii depuse in baza Legii 544, asa ca acum risca sa fie data in judecata.

Clubul de Cicloturism Napoca a cerut Primariei Cluj-Napoca sa faca publice detaliile proiectelor avizate in 9 martie 2015 de catre Comisia Municipala de Sistematizare a Circulatiei privind piste de biciclete pe 17 strazi, fapt solicitat de ONG si ignorat de Primarie, care nu a raspuns in termenul legal la cererea de acces la informatii de interes public depusa conform Legii 544 / 2001, nici la reclamatia administrativa inaintata, conturandu-se perspectiva unui nou proces contra Primariei.

Sedintele Comisiei de Sistematizare a Circulatiei nu sunt publice, asa ca deciziile care se iau aici ar trebui comunicate ulterior.

Primaria a incalcat termenul legal, de zece zile, in care ar fi trebuit sa raspunda cu aceste informatii. In consecinta, Clubul de Cicloturism Napoca intentioneaza sa actioneze Primaria in judecata.

Radu Mititeanu, presedintele asociatiei, spune ca aceasta este o practica obisnuita din partea instituiei, de a nu respecta legea privind accesul la informatiile publice.

Dupa sedinta din luna mai, primaria a transmis un comunicat de presa, in care arata ca pistele vor fi trasate pe Calea Floresti, Bucium, Bulevardul 1 Decembrie 1918, Corneliu Coposu, Fabricii de Chibrituri, Fabricii de Zahar, Giordano Bruno, Maramuresului, Henri Barbusse, Ialomitei, Parcul Feroviarilor, Patriciu Barbu, Zorilor, Observatorului, Viilor, Muresului si Oltului.

Trasarea acestor piste face parte din proiectul european „Retea de self service de inchiriere de biciclete”. Proiectul european de bike-sharing a fost aprobat in 2011 si are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 suma nerambursabila. El prevede instalarea a 50 de statii self-service de biciclete, dintre care 44 in Cluj-Napoca si sase in Apahida si Floresti, si achizitionarea a 540 de biciclete.

“Este esential sa vedem planurile de trasare. Temerea noastra este ca vor fi trasate aiurea, ca majoritatea celor existente. Odata realizate, nu vor mai putea fi corectate timp de cinci ani, fiind vorba de finantare europeana. Banuim ca acesta este motivul pentru care primaria le tine la secret: sunt facute prost calitativ si apoi vor veni cu santajul, ca nu le mai pot modifica”, este temerea presedintelui CNC, Radu Mititeanu.

Potrivit acestuia, pistele au inceput sa fie deja trasate.

“Pe Bulevardul 1 Decembrie, din Grigorescu inspre Manastur, am vazut ca sunt unele portiuni de abia cativa centimetri. Apoi, pista trece peste guri de canal. Nu are cum sa fie o pista de bicicleta functionala, dar daca vor fi in asa fel trasate, biciclistii vor fi nevoiti sa circule exclusiv pe acea fasie, si va fi un adevarat pericol pentru biciclisti. Ingrijorarea noastra este ca le tin secrete pentru a nu putea opri la timp astfel de aberatii”, conchide Radu Mititeanu.

Reprezentantii Primariei Cluj-Napoca au spus ca vor reveni cu un punct de vedere, pe care il vom publica ulterior.

 

 

 

Comentarii

Sebi

27.04.2015 13:28

In primul rand este vorba de un proiect cu fonduri europene, normal ca il amana fiindca din aceste fonduri nu isi pot insusii ei cativa banuti, "maruntisul ce ramana" . Normal ca nu se va mai putea modifica nimic din plan timp de 5 ani doar europa nu este ca noi sa asfaltam un drum si dupa o luna sa il sapam ca am uitat sa bagam conducte.

Mircea

27.04.2015 13:35

Pe strada Donath s-a amplast pista de bicilete direct pe trotuar. Deja circula pe acolo unii ca descreieratii riscand sa accidenteze orice pieton indiferent ca e copil sau batran. Si asta pentru ca "daca aia e pista de biciclete inseamna ca e dreptul lor sa circule cu ce viteza vor."Daca tot e sa ramana pista aia pe trotuar va rog sa amplasati limitatoare de viteza (speed bumps) exact cum s-au amplasat si pe carosbil pentru masini unde a fost cazul.

ghita

29.04.2015 00:43

Pietonii nu au ce cauta pe pista de biciclete, suntem un popor redus mintal!

Constantin

27.04.2015 13:44

Ce punct de vedere? De ce se tot ascund dupa birouri? Hai sa fim macar o data onesti si sa recunoastem ca atat proiectul de tiketing cat si cel de bike sharing sunt un esec total. Foarte interesant cum Primaria isi asuma doar cand e prea tarziu. Oare cei din UE sar numai cu cashu' sau sunt obligati sa aiba un reprezentant care sa verifice proiectele? Abia au reusit sa se miste. In Grigorescu, multe piste se termina tam nesam, fara nicio continuitate. Ca la noi, la nimenea. Adevarul e ca suntem condusi de niste fantome sugatoare de bani din bugetul local.

Radu

28.04.2015 09:50

Auzi la astia: "biciclistii vor fi nevoiti sa circule exclusiv pe acea fasie, si va fi un adevarat pericol pentru biciclisti."!!... Normal ca pe acolo veti circula! Nimic nu va convine!.. Unde se poate trasa, se traseaza. Unde nu, sa respecte regulile de circulatie si sa circule langa masini. Si bine spunea cineva mai sus, circulati bai mai cu grija ca poate loviti copii si alti pietoni! Daca vreti sa va respecte automobilistii, respectati-i si voi pe pietoni! 

robert

28.04.2015 13:40

@ Mircea.nu bumps-urile sunt solutia. ci o schimbare de mentalitate soferi, biciclisti, pietoni. doar ca exemplu: in Olanda si Germania daca esti pe pista de biciclete te vor "avertiza" destul de dur biciclistii, chiar printr-un mic "bump".  multumesc.

MATA HARI

29.04.2015 10:43

Buna. Dupa poza, cea de mai sus, pare a fi in Bucuresti, in fata palatului regal, pe calea Victoriei si este cam veche ; acum in aceasta zona s-a facut o pista de biciclete dar pe partea cealalta si este separata de restul carosabilului de o bordura de beton ( cred ca sunt de la Videanu A.)

Triciclist

10.08.2015 01:22

Geniile cu IQ subunitar de la primarie or fi aruncat cu zarurile peste harta Clujului si unde s-au oprit zarurile acolo au facut pista de biciclete. Chiar daca pe Coposu nu mai poti depasi un camion sau un autobuz decat intrand pe contrasens, nu e nici o problema pentru "espertii" astia, nu mai conteaza ca a ramas o banda de 2.5 metri latime pe un drum european (1 metru sub limita legala)...

Adauga comentariu