Analiza

Cum e să stai blocat zeci de minute într-un tramvai sau troleu care nu înaintează?

Compania de Transport Public are carenţele sale. Sistemul de ticketing lasă de dorit. Şi călătorii, şi angajaţii fac reproşuri frecvent. Însă există şi situaţii care deja nu mai ţin de puterilor şoferilor sau ale companiei.

În această dimineaţă, de exemplu, circulaţia tramvaielor a fost blocată pe strada Bariţiu timp de 57 minute în intervalul orar 07:40 – 08:37 spre cartierul Mănăştur, din cauza unui autoturism rămas defect în gabaritul liniei de tramvai. Ora de vârf, tramvaiele pline-ochi. Ca norocul, a fost blocată linia după ce au reuşit să ajungă oamenii în centru, iar CTP a avut rezerve de garnituri.

După ce au stat între câteva minute şi câteva zeci de minute, călătorii au fost nevoiţi să găsească alternative, pentru a nu întârzia la şcoală sau la serviciu, cei care se îndreptau către Splaiul Independenţei, Plopilor sau Mănăştur.

„Nu ştiu cum am fix eu norocul ăsta. 3 accidente sau blocaje am prins, doar anul astă. Ce e mai rău, e că nu ne anunţă nimeni ce se întâmplă. Şi nici nu ne lasă să coborâm, dacă văd că nu înaintăm. Greu deschid uşile. O dată am întârziat la lucru, noroc că era şi şefa blocată un troleu mai în spate şi nu a avut ce să comenteze. Dar nu am putut scoate copilul de la grădiniţă, în altă dată. Şi am sunat la o vecină să îl ia, apoi la grădi, să explic situaţia”, spune o femeie care aşteaptă şi ea troleibuzul care o duce spre serviciu.

Deşi există un protocol, care împiedică deschiderea uşilor între staţii, în aceste situaţii deosebite pasagerii pot coborî.

„Vatmanul poate deschide uşile, dar fără să-i expună pe călători. E o chestiune de bun-simţ aici, să poţi să înţelegi că nu e vina vatmanului sau a şoferului. Oamenii pot alege dacă rămân în maşină până la remedierea situaţiei sau coboară. Dar vatmanul sau şoferul trebuie să se asigure că se coboară în siguranţă”, a declarat pentru Ziar de Cluj Liviu Neag, directorul CTP.

„Legat de situaţia de astăzi, pot spune că am avut tramvaie de rezervă în Bucium-Mănăştur şi ne-am putut descurca”, a mai punctat Neag.

Blocaje cauzate de indisciplina pietonilor

În luna octombrie, circulaţia prin centrul oraşului a fost paralizată timp de mai bine de o oră, din cauza unui accident. O doamnă grăbită, care a încercat să traverseze neregulamentar, a fost lovită de un autobuz în staţia Memorandumului. O coadă de peste 40 de troleibuze s-a format, de la locul accidentului, până aproape de Spitalul de Copii.

blocaj ctp

Blocaje cauzate de defecţiunile autoturismelor, pe linia de tramvaie

În data de 06.10.2016, circulaţia tramvaielor a fost blocată pe strada HOREA timp de 79 minute în intervalul orar 13.47 – 15.06 spre cartierul Mănăştur, iar în intervalul orar 14.47 – 15.06, 19 minute, circulaţia a fost blocată şi spre gară, din cauza unui autoturism rămas defect în gabaritul liniei de tramvai.

Şi atunci, întreagă circulaţie a fost dată peste cap.

blocaj ctp

Blocaje cauzate de parcări nesimţite şi ilegale

Un şofer s-a ales cu dosar penal, după ce a parcat pe strada 21 Decembrie 1989, chiar pe colţ cu strada Paris, pe carosabil, unde parcarea era interzisă. La oră de vârf. Autobuzul cu numărul 1 nu a putut ieşi de pe strada Paris, cele care trebuiau să facă stânga de pe 21 Decembrie nu au putut intra pe Paris şi au format coloană, blocând şi troleibuzele care se îndreptau către Mărăşti. Şi de acolo, nebunie. Oameni întârziaţi, maşini mici blocate pe Paris, coada fiind până la Clujana.

blocaj ctp

Alternative?

Astăzi, de exemplu, s-a stat şi câte 40 de minute după taxi. „Ne pare rău, nu avem maşină în zona dumneavoastră” au auzit foarte mulţi clujeni care trebuiau să se deplaseze spre alte zone din oraş şi nu se încumetau să meargă pe jos, deşi au fost doar -4 grade Celsius, dimineaţă.

„A fost nebunie de dimineaţă, mai rău ca în alte zile. Pur şi simplu, am stat zeci de minute blocat, în diverse zone din oraş. Trebuie luate măsuri, nu se mai poate aşa. Oraşul nu poate duce câte maşini se află în trafic. Şi după ce termină podul Traian, se apucă de Garibaldi. Să vedeţi numai ce distracţie va fi şi acolo. Sunt pe traseu de la 6.30 şi încă nu am reuşit să beau o cafea”, mărturiseşte cu sinceritate taximetristul Daniel.

Mersul pe jos e o opţiune, însă nu pe tocuri, de exemplu. Sau pe distanţe foarte lungi. „Obişnuiesc să merg la serviciu pe jos, însă nu atunci când sunt temperaturi extreme, cum a fost ieri, când era -10 grade, sau când trebuie să merg pe tocuri, cum e azi. Aşa că stau şi îngheţ în staţie, pentru că taxi nu găsesc la ora asta. Cu maşina nu merg, deoarece lucrez în centru şi mă complic şi mai mult cu căutarea unui loc de parcare”, spune Georgiana, care dârdăia în aşteptarea unui taxi liber.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *