Cu Podul Porțelanului blocat într-un boț de sare, BOC anunță infrastructura modernă „în lucru” la Podul Răsăritului

Primarul Emil Boc anunță proiectul ambițios de infrastructură modernă pentru Podul Oașului-Răsăritului ajuns la etapa – „în lucru” – în condițiile în care un alt proiect – Podul Porțelanului a demonstrat incapacitatea administrației locale la capitolul modernizări: un pod pentru care toate etapele de studiu și execuție a lucrărilor din bani publici s-au blocat într-un boț de sare.

Podului Oașului – „în lucru” – dar nu încă...

„Infrastructură modernă la Cluj-Napoca: Podul Oașului - Răsăritului se află în lucru”, susține primarul Emil Boc.

Durata de realizare a Podului Oașului Răsăritului este de 24 luni:

din care 3 luni pentru proiectare

și alte 21 luni pentru execuția lucrărilor. 

Deocamdată primarul anunță lucrări pentru etapa de proiectare, recunoscută fiind apetența administrației locale pentru dezbateri, studii de fezabilitate și licitații repetate. 

Lucrările de execuție, după cum se întâmplă în cazul proiectelor majore din Cluj-Napoca, sunt plasate mai mereu în viitor. 

Valoarea contractului pentru realizarea Podului Oașului – Răsăritului este de 22.691.557,36 lei fără TVA.

Administrația locală a dat cu stângu-n dreptul în mai toate proiectele de modernizare a podurilor din oraș: în campania electorală din 2019 pentru prezidențiale, Emil Boc deschidea circulația pe Podul Fabricii electoral – aflat în proces de modernizare – pentru a relua lucrările după perioada promisiunilor electorale. 

CITEȘTE ȘI: Podul Fabricii a fost reabilitat în bătaie de joc, iar acum Primăria l-a deschis, doar ca să îl închidă din nou

Un alt proiect modernizat cu mai bine de 6 luni întîrzieri – Podul Traian – a fost peticit chiar și în plină stare de urgență în martie 2020, chiar dacă a fost modernizat în vara lui 2017.

CITEȘTE ȘI: Imagini de pe șantier în vremea coronavirusului: lucrările la Podul Traian continuă, mai mult pe șezut, chiar în timpul pandemiei

Eșecul numit Podul Porțelanului 

În aprilie 2019, Podul Porțelanului a fost închis circulației pentru lucrările de modernizare, care urmau a se efectua conform unei documentații tehnice întocmite în urmă cu 5 ani.

Studiile geotehnice au fost realizate prost, iar podul a fost închis în 2019.

În 18 decembrie 2019, vechiul pod Porțelanului, „reabilitat”, a fost redeschis. El trebuia să devină exclusiv unul pietonal, iar lângă acesta, conform proiectului inițial, ar fi trebuit construit un nou pod rutier. Numai că, de abia la 8 luni de la începerea lucrărilor, s-a descoperit, unde ar fi trebuit să fie baza noului pod rutier, o pungă de sare. Sare care trebuia descoperită din 2015, fiindcă de-asta au fost plătite studii geotehnice.

În februarie 2021, Primăria recunoștea că firma Diferit nu va mai continua lucrările la podul Porțelanului. 

Administrația locală a alocat peste 1 milion EUR/ 5 350 000 de lei în 2021 pentru lucrări de „reparații” la Podul Porțelanului, impropriu numite și lucrări de modernizare. 

Acum, nici clujenii nu mai cred în reclama PNL-istă de Facebook a primarului Emil Boc:

în loc de rezultate și proiecte de infrastructură finalizate la termen, clujenii continuă să primească imagini 3D și promisiuni de facebook...

 

Adauga comentariu