Cu autoturismul personal, la Baza Sportivă Gheorgheni: „Nu e normal ca într-o bază sportivă inaugurată acum 5 ani să fie mai ușor să mergi cu mașina decât pe jos”

𝐁𝐚𝐳𝐚 𝐒𝐩𝐨𝐫𝐭𝐢𝐯𝐚̆ 𝐆𝐡𝐞𝐨𝐫𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢, cel mai mare și modern complex sportiv al orașului, inaugurat cu mare pompă în 2016 reprezintă un model elocvant în care administrația locală a catadicsit să desființeze trotuarele de acces la acest obiectiv sportiv și să amenajeze total aiurea trecerile de pietoni. Practic, accesul la singura bază sportivă funcțională din oraș, din cartierul Gheorgheni, este mai facil pentru autoturisme, mai puțin pentru pietoni, semnalează consilierul local USR, Alexandra Oană. 

„În timp ce în alte orașe europene mersul pe jos, sigur și comod pentru toate categoriile, este o prioritate clar asumată de autorități, noi suntem în stadiul în care 𝐧𝐮 𝐩𝐮𝐭𝐞𝐦 𝐚𝐬𝐢𝐠𝐮𝐫𝐚 𝐚𝐦𝐞𝐧𝐚𝐣𝐚̆𝐫𝐢 𝐝𝐞 𝐛𝐚𝐳𝐚̆ 𝐜𝐮𝐦 𝐚𝐫 𝐟𝐢 𝐭𝐫𝐨𝐭𝐮𝐚𝐫𝐞𝐥𝐞 𝐬𝐚𝐮 𝐭𝐫𝐞𝐜𝐞𝐫𝐢𝐥𝐞 𝐝𝐞 𝐩𝐢𝐞𝐭𝐨𝐧𝐢. 

Observația este valabilă chiar și în cazul unor obiective importante și recent apărute pe harta orașului, cum ar fi 𝐁𝐚𝐳𝐚 𝐒𝐩𝐨𝐫𝐭𝐢𝐯𝐚̆ 𝐆𝐡𝐞𝐨𝐫𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢, cel mai mare și modern complex sportiv al orașului, inaugurat cu mare pompă în 2016. 

E grăitor că pentru asigurarea accesului în baza sportivă a fost creat un sens giratoriu, în timp ce trotuarul a fost desființat. 𝐏𝐫𝐚𝐜𝐭𝐢𝐜, 𝐞 𝐦𝐚𝐢 𝐬𝐢𝐦𝐩𝐥𝐮 𝐬̦𝐢 𝐦𝐚𝐢 𝐬𝐢𝐠𝐮𝐫 𝐬𝐚̆ 𝐦𝐞𝐫𝐠𝐢 𝐜𝐮 𝐦𝐚𝐬̦𝐢𝐧𝐚 𝐥𝐚 𝐛𝐚𝐳𝐚 𝐬𝐩𝐨𝐫𝐭𝐢𝐯𝐚̆, 𝐝𝐞𝐜𝐚̂𝐭 𝐬𝐚̆ 𝐦𝐞𝐫𝐠𝐢 𝐩𝐞 𝐣𝐨𝐬. 

Total contraintuitiv, mai ales că scopul unei baze sportive e încurajarea mișcării”, a declarat Alexandra Oană. 

Situația e în atenția autorităților de aproximativ trei ani, iar sesizările cetățenilor și saga analizelor și demersurilor datează din 2018.

„Infrastructura deficitară - lipsa trotuarului și trecerea de pietoni amplasată necorespunzător - pune pietonii ce vor să coboare în baza din direcția Unirii și Detunata în situația de a face o alegere pe care nimeni dintr-un oraș cu aspirații europene nu ar trebui să o facă: 𝐟𝐢𝐞 𝐬𝐞 𝐝𝐞𝐩𝐥𝐚𝐬𝐞𝐚𝐳𝐚̆ 𝐩𝐞 𝐜𝐚𝐫𝐨𝐬𝐚𝐛𝐢𝐥 și își pun viața în pericol, 𝐟𝐢𝐞 𝐭𝐫𝐚𝐯𝐞𝐫𝐬𝐞𝐚𝐳𝐚̆ 𝐳𝐨𝐧𝐚 𝐯𝐞𝐫𝐝𝐞, pe care inevitabil a apărut o potecă, de unde noroiul este transportat pe trotuare. 

Situația e în atenția autorităților de aproximativ 3 ani. 

Sesizările cetățenilor și saga analizelor și demersurilor datează din 2018”, adaugă consilierul USR. 
Din nefericire, situația a rămas neschimbată, fiind blocată de etapele birocratice întinse pe parcursul a trei ani de zile.

𝐀𝐩𝐫𝐢𝐥𝐢𝐞, 𝟐𝟎𝟏𝟖: 𝑉𝑜𝑚 𝑎𝑛𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎 𝑝𝑜𝑠𝑖𝑏𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒𝑎 𝑟𝑒𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎̆𝑟𝑖𝑖 𝑢𝑛𝑢𝑖 𝑐𝑢𝑙𝑜𝑎𝑟 𝑝𝑖𝑒𝑡𝑜𝑛𝑎𝑙 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑎̆ 𝑑𝑒𝑠𝑒𝑟𝑣𝑒𝑎𝑠𝑐𝑎̆ 𝑙𝑜𝑐𝑢𝑖𝑡𝑜𝑟𝑖𝑖 𝑖̂𝑛𝑡𝑟𝑒 𝑠𝑡𝑎𝑡̦𝑖𝑖 𝑠̦𝑖 𝑎𝑙𝑡𝑒 𝑧𝑜𝑛𝑒 𝑑𝑒 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑟𝑒𝑠.
𝐌𝐚𝐢, 𝟐𝟎𝟏𝟖: 𝐿𝑢𝑐𝑟𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑛𝑢 𝑎 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑟𝑒𝑐𝑒𝑝𝑡̦𝑖𝑜𝑛𝑎𝑡𝑎̆, 𝑢𝑟𝑚𝑎̂𝑛𝑑 𝑐𝑎 𝑖𝑛𝑣𝑒𝑠𝑡𝑖𝑡𝑜𝑟𝑢𝑙 𝑠𝑎̆ 𝑟𝑒𝑚𝑒𝑑𝑖𝑒𝑧𝑒 𝑡𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑒𝑓𝑖𝑐𝑖𝑒𝑛𝑡̦𝑒𝑙𝑒 𝑠𝑒𝑚𝑛𝑎𝑙𝑎𝑡𝑒.
𝐌𝐚𝐢, 𝟐𝟎𝟏𝟖: 𝐼̂𝑛 𝐶𝑜𝑚𝑖𝑠𝑖𝑎 𝑂𝑝𝑒𝑟𝑎𝑡𝑖𝑣𝑎̆ 𝑑𝑒 𝐶𝑖𝑟𝑐𝑢𝑙𝑎𝑡̦𝑖𝑒 𝑠-𝑎 𝑎𝑛𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑡 𝑠̦𝑖 𝑠-𝑎𝑢 𝑎𝑝𝑟𝑜𝑏𝑎𝑡: 𝑡𝑟𝑎𝑠𝑒𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑝𝑖𝑒𝑡𝑜𝑛𝑖, 𝑖𝑛𝑐𝑙𝑢𝑠𝑖𝑣 𝑐𝑢 𝑎𝑚𝑒𝑛𝑎𝑗𝑎𝑟𝑒 𝑡𝑟𝑒𝑐𝑒𝑟𝑒 𝑝𝑖𝑒𝑡𝑜𝑛𝑖. 
𝐈𝐮𝐥𝐢𝐞, 𝟐𝟎𝟏𝟖: 𝑆𝑒 𝑣𝑎 𝑒𝑥𝑒𝑐𝑢𝑡𝑎 𝑢𝑛 𝑡𝑟𝑜𝑡𝑢𝑎𝑟 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑎̆ 𝑢𝑟𝑚𝑎̆𝑟𝑒𝑎𝑠𝑐𝑎̆ 𝑠𝑒𝑛𝑠𝑢𝑙 𝑔𝑖𝑟𝑎𝑡𝑜𝑟𝑖𝑢 𝑐𝑢 𝑐𝑜𝑏𝑜𝑟𝑎̂𝑟𝑒 𝑝𝑒 𝑠𝑡𝑟 𝑉𝑎𝑖𝑑𝑎 𝑉𝑜𝑖𝑒𝑣𝑜𝑑.
𝐍𝐨𝐢𝐞𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟏𝟖: 𝑃𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑒𝑥𝑒𝑐𝑢𝑡𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑡𝑟𝑜𝑡𝑢𝑎𝑟𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑑𝑖𝑛 𝑠𝑒𝑛𝑠𝑢𝑙 𝑔𝑖𝑟𝑎𝑡𝑜𝑟𝑖𝑢 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑛𝑒𝑐𝑒𝑠𝑎𝑟𝑎̆ 𝑒𝑙𝑖𝑚𝑖𝑛𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑢𝑛𝑢𝑖 𝑠𝑡𝑎̂𝑙𝑝 𝑑𝑒 𝑏𝑒𝑡𝑜𝑛 𝑑𝑒 𝑝𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑡𝑟𝑒𝑏𝑢𝑖𝑒 𝑟𝑒𝑙𝑜𝑐𝑎𝑡𝑒 𝑟𝑒𝑡̦𝑒𝑙𝑒𝑙𝑒. 𝑆-𝑎𝑢 𝑓𝑎̆𝑐𝑢𝑡 𝑑𝑒𝑚𝑒𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖 𝑙𝑎 𝐸𝑙𝑒𝑐𝑡𝑟𝑖𝑐𝑎.
𝐌𝐚𝐫𝐭𝐢𝐞, 𝟐𝟎𝟏𝟗: 𝐴𝑢 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑟𝑒𝑙𝑜𝑐𝑎𝑡𝑒 𝑐𝑎𝑏𝑙𝑢𝑟𝑖𝑙𝑒 𝑝𝑒 𝑠𝑡𝑎̂𝑙𝑝𝑢𝑙 𝑚𝑒𝑡𝑎𝑙𝑖𝑐, 𝑖𝑎𝑟 𝐶𝑇𝑃 𝑢𝑟𝑚𝑒𝑎𝑧𝑎̆ 𝑠𝑎̆ 𝑒𝑙𝑖𝑚𝑖𝑛𝑒 𝑠𝑡𝑎̂𝑙𝑝𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑏𝑒𝑡𝑜𝑛. 
𝐈𝐮𝐧𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟏𝟗: 𝑆𝑒 𝑓𝑎𝑐 𝑑𝑒𝑚𝑒𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖𝑙𝑒 𝑛𝑒𝑐𝑒𝑠𝑎𝑟𝑒 𝑖̂𝑛 𝑣𝑒𝑑𝑒𝑟𝑒𝑎 𝑎𝑢𝑡𝑜𝑟𝑖𝑧𝑎̆𝑟𝑖𝑖 𝑙𝑢𝑐𝑟𝑎̆𝑟𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑒𝑥𝑒𝑐𝑢𝑡𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑢𝑛𝑢𝑖 𝑡𝑟𝑜𝑡𝑢𝑎𝑟 𝑖̂𝑛 𝑠𝑒𝑛𝑠𝑢𝑙 𝑔𝑖𝑟𝑎𝑡𝑜𝑟𝑖𝑢.
𝐒𝐞𝐩𝐭𝐞𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟏𝟗: 𝑃𝑟𝑖𝑚𝑎̆𝑟𝑖𝑎 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑛𝑡̦𝑖𝑜𝑛𝑒𝑎𝑧𝑎̆ 𝑟𝑒𝑝𝑎𝑟𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑡𝑟𝑜𝑡𝑢𝑎𝑟𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑝𝑒 𝑠𝑡𝑟.𝑈𝑛𝑖𝑟𝑖𝑖 𝑜𝑐𝑎𝑧𝑖𝑒 𝑐𝑢 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑒 𝑣𝑎 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑟𝑣𝑒𝑛𝑖 𝑠̦𝑖 𝑖̂𝑛 𝑧𝑜𝑛𝑎 𝑠𝑒𝑛𝑠𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑔𝑖𝑟𝑎𝑡𝑜𝑟𝑖𝑢. 
𝐎𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝟐𝟎𝟏𝟗: 𝑃𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑡𝑟𝑜𝑡𝑢𝑎𝑟𝑢𝑙 𝑑𝑖𝑛 𝑠𝑒𝑛𝑠𝑢𝑙 𝑔𝑖𝑟𝑎𝑡𝑜𝑟𝑖𝑢 𝑠̦𝑖 𝑎𝑐𝑐𝑒𝑠𝑢𝑙 𝑠𝑝𝑟𝑒 𝐴𝑙 𝑉𝑎𝑖𝑑𝑎 𝑉𝑜𝑖𝑒𝑣𝑜𝑑 𝑠𝑒 𝑖̂𝑛𝑡𝑜𝑐𝑚𝑒𝑠̦𝑡𝑒 𝑑𝑜𝑐𝑢𝑚𝑒𝑛𝑡𝑎𝑡̦𝑖𝑎 𝑖̂𝑛 𝑣𝑒𝑑𝑒𝑟𝑒𝑎 𝑜𝑏𝑡̦𝑖𝑛𝑒𝑟𝑖𝑖 𝑎𝑢𝑡𝑜𝑟𝑖𝑧𝑎𝑡𝑖𝑒𝑖. 
𝐅𝐞𝐛𝐫𝐮𝐚𝐫𝐢𝐞, 𝟐𝟎𝟐𝟎: 𝑆𝑢𝑛𝑡 𝑖̂𝑛 𝑑𝑒𝑟𝑢𝑙𝑎𝑟𝑒 𝑑𝑒𝑚𝑒𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑜𝑏𝑡̦𝑖𝑛𝑒𝑟𝑒 𝑎 𝑎𝑢𝑡𝑜𝑟𝑖𝑧𝑎𝑡̦𝑖𝑒𝑖 𝑑𝑒 𝑐𝑜𝑛𝑠𝑡𝑟𝑢𝑖𝑟𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑢𝑛 𝑐𝑢𝑙𝑜𝑎𝑟 𝑝𝑖𝑒𝑡𝑜𝑛𝑎𝑙 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑢𝑙𝑡𝑖𝑚𝑎 𝑠𝑡𝑎𝑡̦𝑖𝑒 𝐶𝑇𝑃 𝑠𝑝𝑟𝑒 𝑠𝑡𝑟. 𝐴𝑙 𝑉𝑎𝑖𝑑𝑎 𝑉𝑜𝑖𝑒𝑣𝑜𝑑.
𝐈𝐮𝐥𝐢𝐞, 𝟐𝟎𝟐𝟎: 𝑆𝑒 𝑣𝑎 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑎 𝑐𝑢 𝑙𝑢𝑐𝑟𝑎̆𝑟𝑖 𝑑𝑒 𝑖̂𝑛𝑡𝑟𝑒𝑡̦𝑖𝑛𝑒𝑟𝑒 𝑙𝑎 𝑝𝑎𝑟𝑐𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑑𝑒 𝑙𝑎 𝑐𝑎𝑝𝑎̆𝑡 𝑙𝑖𝑛𝑖𝑎 3 𝑜𝑐𝑎𝑧𝑖𝑒 𝑐𝑢 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑒 𝑣𝑎 𝑝𝑟𝑒𝑙𝑢𝑛𝑔𝑖 𝑠̦𝑖 𝑡𝑟𝑜𝑡𝑢𝑎𝑟𝑢𝑙.
𝐒𝐞𝐩𝐭𝐞𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝟐𝟎𝟐𝟎: 𝑆𝑒 𝑓𝑎𝑐 𝑑𝑒𝑚𝑒𝑟𝑠𝑢𝑟𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑒𝑥𝑒𝑐𝑢𝑡𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑢𝑛𝑢𝑖 𝑡𝑟𝑜𝑡𝑢𝑎𝑟 𝑖̂𝑛 𝑧𝑜𝑛𝑎 𝑠𝑒𝑠𝑖𝑧𝑎𝑡𝑎̆.
𝐎𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝟐𝟎𝟐𝟎: 𝑉𝑎̆ 𝑐𝑜𝑚𝑢𝑛𝑖𝑐𝑎̆𝑚 𝑓𝑎𝑝𝑡𝑢𝑙 𝑐𝑎̆ 𝑣𝑜𝑚 𝑎𝑛𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎 𝑝𝑜𝑠𝑖𝑏𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒𝑎 𝑑𝑒 𝑎𝑚𝑒𝑛𝑎𝑗𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑢𝑛𝑢𝑖 𝑡𝑟𝑜𝑡𝑢𝑎𝑟. 
𝐎𝐜𝐭𝐨𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞, 𝟐𝟎𝟐𝟎: 𝑉𝑎̆ 𝑐𝑜𝑚𝑢𝑛𝑖𝑐𝑎̆𝑚 𝑓𝑎𝑝𝑡𝑢𝑙 𝑐𝑎̆ 𝑣𝑜𝑚 𝑎𝑛𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎 𝑝𝑜𝑠𝑖𝑏𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑡𝑒𝑎 𝑑𝑒 𝑎𝑚𝑒𝑛𝑎𝑗𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑢𝑛𝑒𝑖 𝑎𝑙𝑒𝑖. 

„Trei ani mai târziu … 

Lucrurile au rămas neschimbate.

Voi depune o interpelare pentru a afla care sunt motivele pentru care lucrările promise stagnează și trotuarul, aleea și trecerile pentru pietoni lipsesc în continuare.

Nu e normal ca într-o bază sportivă inaugurată acum 5 ani să fie mai ușor să mergi cu mașina decât pe jos”, conchide Alexandra Oană. 

 

Adauga comentariu