Crucificarea garajelor. Tarcea taie-n tablă vie și se laudă cu demolarea a peste 500 de garaje: „Avem zone în care nu se construiesc parkinguri, dar am reușit să demolăm garajele...”

La finalul lunii noiembrie 2018, municipalitatea clujeană se lansa într-un mega „proiect”: marea demolare a garajelor. Mai întâi au dispărut garajele din cartierul Mănăștur, de pe străzile Mogoșoaia și Aleea Peana. 

CITEȘTE ȘI: Șase zile până la demolarea garajelor de pe strada Mogoșoaia, 2 ani până la realizarea unui nou parking. Cum s-au conformat mănășturenii? VIDEO

GALERIE FOTO A început Marea Demolare! Zeci de garaje au dispărut, sâmbătă dimineața, de pe Alea Peana din cartierul Mănăștur

Au urmat alte procedee de desființare a locurilor de parcare de pe strada Observatorului și Bdul Titulescu. Bineînțeles, cu acest prilej au fost lansate o serie de promisiuni privind construcția de noi parkinguri, parcări ce vor fi realizate în anii ce urmează.

Ce soluții au conducătorii auto ale căror garaje au fost făcute una cu pământul ori care s-au trezit fără locurile de parcare? Cu privire la situația acestora, municipalitatea clujeană a ezitat să se pronunțe. 

CITEȘTE ȘI: Boc începe războiul cu șoferii din cartiere. După Observatorului, urmează desființarea de locuri de parcare și în Gheorgheni și Mănăștur

Între timp, Ecoul lui Emil Boc, Dan Tarcea, se laudă cu „succesul” acestui program:

municipalitatea a reușit să demoleze deja peste 500 de garaje și să desființeze alte câteva zeci de locuri de parcare, fără să pună nimic în loc.

Dar, aceasta este posibil întrucât, conform viceprimarului Tarcea, Primăria Cluj-Napoca are acest drept de a desființa și înființa noi locuri de parcare pentru cauze de utilitate publică.

„Da, această procedură va continua. 

Până în acest moment am demolat peste 500 de garaje, am început cu zonele unde se vor construi parkinguri și avem câteva zone în care nu se construiesc parkinguri, dar am reușit să demolăm garajele și să amenajăm locuri de parcare, de exemplu pe strada Brateș.

Va urma strada Parâng, în care suntem, de asemenea, în procedură. 

Sunt în verificare peste 50 de amplasamente de garaje la nivelul municipiului Cluj-Napoca, unde le vom putea desființa și vom putea amenaja parcări la sol. Procedeul este puțin anevoios tocmai pentru că avem probleme cu terenurile și trebuie să aducem terenul în starea inițială și nu putem să facem nici un fel de investiție dacă terenul este revendicat sau dacă se află într-un proces. 

Suntem în fază destul de avansată, vom demola garajele și din zona Titulescu, pentru că ne dorim s-o facem cu benzi dedicate pentru transportul în comun, și atunci va trebui să putem oferi niște alternative celor care astăzi își parchează mașina pe Nicolae Titulescu”, a declarat Dan Tarcea, la un post de radio local. 

Acesta a dat asigurări că marele proiect al municipalității, demolarea garajelor clujenilor, va continua, întrucât înființarea și desființarea locurilor de parcare este un atribut ce revine Primăriei Cluj-Napoca. 

„Sigur, sunt anumite zone în care se desființează locurile de parcare, pentru fluidizarea traficului sau pentru a nu încurca anumite zone.

În momentul în care se încheie un contract pentru un abonament de parcare, el nu este pe-o viață. Acolo depinde foarte mult de utilitatea pe care trebuie să i-o dea Primăria Cluj-Napoca. Este atributul Primăriei municipiului Cluj-Napoca să înființeze și să desființeze locuri de parcare”, a declarat Dan Tarcea din spatele unui microfon prietenos.

Cu desființarea locurilor de parcare clujenii s-au lămurit. De asemenea, localnicii s-au trezit și fără garaje, un alt „succes” al municipalității. Însă în privința prakingurilor, care vor fi gata după alegerile locale din 2020, clujenii nu știu nimic.

„Este o presiune destul de mare pentru construcția de noi parkinguri. 

În această direcție avem deja mai multe parkinguri în diverse faze.

Cele mai avansate sunt cele de pe strada Primăverii nr.20 și cel de pe strada Primăverii nr. 8. În această lună vom da ordinul de începere a lucrărilor pentru parkingul de pe strada Mogoșoaia.

De asemenea mai avem în lucru parkingul Hașdeu, la care estimez că în luna martie vom da ordinul de începere a lucrărilor.

Estimarea mea este că până la jumătatea anului 2020, aceste parkinguri vor putea fi date în folosință”, a declarat Dan Tarcea în februarie 2019.

Deocamdată, după ce a reușit să demoleze garajele clujenilor, Primăria operează cu „estimări” și ”diverse faze” de execuție ale noilor parkinguri. 

Dacă Emil Boc se ținea de promisiunile aruncate în eter în 2006 și demola garajele încă de-atunci, câte parkinguri am fi avut astăzi? Dacă în prezent, municipalitatea s-a apucat de promisiunile ce au căpătat peste 10 ani de vechime – marea demolare a garajelor - peste câți alți zeci de ani vor avea clujenii parkinguri?

 

 

sursa foto: captură Facebook/Dan Tarcea pagina personală de socializare

Adauga comentariu