Din oras

Cosmar prelungit pe strada Oasului. Reabilitarea se deruleaza cu incetinitorul

Strada Oasului a fost, mai bine de un deceniu, un adevarat cosmar atat pentru riverani, cat si pentru clujenii care tranzitau zona. Intrata intr-un amplu proces de reabilitare, strada ar trebui redata traficului, cel putin teoretic, in aceasta luna. Din pacate, lucrarile in zona parca nu se mai termina.

In ciuda faptului ca strada Oasului este o importanta artera de circulatie in municipiu, zona a fost neglijata inca din perioada comunismului. Investitiile in infrastructura au fost aproape inexistente, iar din 2005 incoace riveranii au facut petitii peste petitii pentru ca municipalitatea sa reabiliteze zona. In 2007, reprezentantii Primariei spuneau ca de indata ce Compania de Apa termina lucrarile de modernizare, strada va intra in reabilitare. Cinci ani mai tarziu, in 2012, trei kilometri din strada au fost reabilitati, insa partea cea mai circulata, cuprinsa intre intersectia cu strada Maramuresului si Decebal, este in plin proces de reabilitare a tramei stradale.

In luna iulie 2014, circulatia pe strada Oasului, in zona podului peste paraul Nadas, a fost inchisa ca urmare a demararii lucrarilor de demolare a podului vechi si de construire a podului nou. Potrivit proiectului, podul vechi avea o latime de 8,6 ml plus trotuare (aprox. 14 ml),  iar prin construire podui nou se va ajunge la un profil transversal de 18,5 ml cu trotuare (2 benzi de 3.5 ml, linia de tramvai 6,5ml si trotuare 2,25 ml).

Dorel, ne miscam si noi mai cu talent?

Teoretic, strada Oasului ar trebui redata circulatiei luna aceasta, insa stadiul lucrarilor nu indica acest lucru. In mijlocul saptamanii, cu mult inainte de pauza de pranz, muncitorii isi fac veacul in zona podului. Adunati in bisericute, majoritatea functioneaza pe sistemul „Dorel” – povestile sunt mult mai importante decat munca in sine, care poate fi lasata in seama a 15% din colegi. Iar tot acest scenariu se deruleaza in fata pietonilor, nevoiti sa circule pe podul improvizat peste parau si sa se afunde in noroi.  

In tot acest timp, mai multe utilaje stau parcate atat in Piata Karl Liebknecht, cat si spre strada Maramuresului. In rest, alti patru, cinci muncitori mai lucreaza la tasarea balastrului.

Daca muncitorii nu par sa se grabeasca, nici riveranii nu mai au mari asteptari. Dupa ce au incercat si cu frumosul, si cu uratul, oamenii s-au obisnuit sa fie un fel de paria. Acum, chiar daca din vara nu mai au acces in curti si suporta toata mizeria si galagia, spera ca la un moment dat se vor bucura si ei de conditii „de oras”, ca doar sunt la cativa kilometri de zona 0 a orasului „de cinci stele”.

Totul e „conform graficului”

Potrivit reprezentantilor Primariei Cluj-Napoca, nu a fost anuntata nicio intarziere la lucrarile efectuate in zona.

„Lucrarile de pe strada Oaşului se desfăşoară conform graficului stabilit, iar până la sfârşitul acestei luni va fi redat circulaţiei atât podul modernizat, cât şi tronsoanele pe care au fost demarate lucrările. Nu se pune problema prelungirii termenului de finalizare, deoarece terminarea lucrărilor din cadrul proiectului de modernizare a căilor de acces la zona industrială este prevăzută pentru anul viitor”, a mentionat Iulia Persa, sefa Biroului Mass-Media din cadrul Primariei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *