Jos palaria

Copiii cu nevoi speciale ajută copiii bolnavi de cancer. Jos pălăria pentru elevi și profesori!

Copiii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Cluj-Napoca, o școală pentru copii cu deficiențe, împreună cu profesorii lor, au pus la punct un proiect inedit prin intermediul căruia ajută alți copii, cu altfel de nevoi. Copiii vor fi implicați în activități de voluntariat, vor realiza diferite produse pe care le vor dărui în schimbul unei donații angajaților din diferite companii din Cluj-Napoca. Banii obținuți vor fi donați secției de copii a Institutului Oncologic din Cluj-Napoca.

“Prin intermediul acestui mini proiect educațional, elevii din Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă vor fi implicați în activități de voluntariat ce urmăresc strângerea de fonduri pentru diferite grupuri vulnerabile (copii diagnosticați cu cancer). Pe parcursul desfășurării proiectului, elevii școlii (primar și gimnazial) vor realiza diferite produse (decorațiuni, brățări, obiecte personalizate) la orele de abilitare manuală, educație tehnologică, desen etc., pe care le vor dărui în schimbul unor donații, angajațiilor din diferite companii din Cluj- Napoca. Donațiile obținute vor fi direcționate spre secția de copii a Spitalului de Oncologie”, au declarat reprezentanții școlii.

Activitățile educaționale vor avea, pe lângă scopul educațional, și scopul de a preveni abandonul școlar. Se urmărește și schimbarea percepției populației referitoare la persoanele cu dizabilități.

“Activitățile desfășurate atât în interiorul școlii cât și în exteriorul acestuia urmăresc schimbarea concepției că persoanele cu dizabilități nu aduc niciun beneficiu societății actuale. Prin acest proiect putem demonstra că persoanele atipice pot contribui pozitiv în ceea ce privește dezvoltarea societății și implicit putem modifica percepția și gradul de acceptare al persoanelor cu dizabilități/atipice/vulnerabile”, au mai precizat organizatorii.

Copiii învață ce este empatia și mai ales că pot face multe lucruri utile pentru cei din jur, cu un efort minim.

„Este esențial să îi implicăm pe elevi în activități care să îi facă să conștientizeze câte pot face pentru cei din jurul lor, cu un minim de efort, chiar dacă la rândul lor fac parte din diferite grupuri vulnerabile. Implicarea în astfel de activități este benefică pentru toți, producând schimbări atât din punct de vedere emoțional cât și social (creșterea toleranței și a empatiei la nivelul comunității, creșterea sentimentului de apartenență la un grup a persoanelor vulnerabile, identifcarea beneficiilor muncii voluntare în beneficiul semenilor etc)”, au afirmat reprezentanții școlii.

Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Cluj-Napoca este continuatoarea instituţiei de învăţământ pentru copiii cu deficienţă mintală din Cluj. Documentele aflate în arhivă atestă înfiinţarea din anul 1929 a Şcolii pentru Copii cu Boli Mintale în care cuprinde în anul şcolar 1929 – 1930 un număr de 85 elevi dintr-un areal foarte întins cuprinzând chiar şi elevi din Chişinău şi Budapesta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *