Contrar propagandei Bucureștiului și a „topurilor” inepte, Clujul stă bine la capitolul educație

„Orașele cu cele mai bune licee. Clujul dispare din top 10”, au titrat astăzi stiripesurse.ro, Mediafax și alte site-uri naționale, preluate ulterior de unele site-uri locale, care filtrează informațiile doar cu sita copy-paste, în lipsă de alte resurse. 

Topul de care se face vorbire este realizat (nu se știe de cine sau de ce) pe baza ultimei medii de admitere în liceele respective. Practic, instituțiile de învățământ din Cluj nu se află printre primele 10 licee din țară, cu cele mai mari medii de admitere. 

Cine decide dacă un liceu e cel mai bun sau nu, doar pe baza faptului că ultima medie de admitere e 9,84, cum a fost în acest an la Colegiul Național „Sfântul Sava” din București? Probabil, cercetătorii britanici, ca efect advers al rapelului la vaccinul anti-covid.  

Potrivit Anexei nr. 2 la ordinul MEC nr. 5457/31.08.2020, privind organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat pentru anul școlar 2021-2022, „media de admitere, pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu a absolvenților învățământului gimnazial, se calculează ca medie ponderată între media generală la evaluarea națională susținută de absolvenții clasei a VIII-a, care are o pondere de 80%, și media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a, care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere.”  

Oricine a trecut prin școală, ca elev sau ca profesor, știe că notele se dau, de cele mai multe ori, subiectiv, după criterii care diferă de la profesor la profesor, de la școală la școală și chiar de la elev la elev.

Mai știe și că la evaluarea națională subiectele sunt cum sunt (testează, la română, de exemplu, cel mult dacă elevul e analfabet funcțional sau nu), că se corectează cum se corectează, că se mai și fraudează ș.a.m.d. În sistemul de învățământ românesc, evaluarea este la fel de viciată ca și programa și predarea. Și, astfel, notele și statisticile realizate pe baza notelor nu reflectă altceva decât naivitatea celor care fac analize și care emit concluzii analfabete funcțional, adică fără o înțelegere a realităților educaționale.  

Potrivit edupedu.ro, „cei mai mulți elevi care au avut media 10 la admiterea la liceu de anul acesta sunt din Cluj (12), potrivit rezultatelor publicate sâmbătă de Ministerul Educației. Pe locul al doilea se află Bucureștiul, cu 8 elevi care au intrat la liceu cu nota maximă.” 

Tot edupedu.ro mai scrie și că: 

„Cei mai mulți elevi admiși cu media 10 sunt la liceele „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, „Emil Racoviță” din Cluj-Napoca și „Gheorghe Lazăr” din București. În total, în Capitală sunt 10 copii admiși anul acesta la liceu cu media 10. Mai jos, topul liceelor unde au intrat elevi cu nota maximă: 

Liceul Teoretic Avram Iancu, Cluj-Napoca – 5 

Colegiul Național Emil Racoviță, Cluj-Napoca – 5 

Colegiul Național Gheorghe Lazăr, București – 4 

Colegiul Național Sfântul Sava, București – 3” 

Așadar, în funcție de cum o dă jurnalistul din condei, Clujul apare sau dispare din topurile, în ultimă instanță, inepte. De ce inepte? Fiindcă notele nu sunt nici o măsură a nivelului educațional, nici una a reușitei actului didactic. În țara noastră, proști cu diplomă, cu trei masterate și două doctorate sunt destui. De oameni cu adevărat pregătiți, talentați și educați duce lipsă piața muncii, pe care ajung absolvenții sistemului de învățământ românesc de top.  

Adauga comentariu