Contractul pentru lotul de autostradă Chețani-Câmpia Turzii va fi licitat din nou. Drulă: Probabil se va încheia printr-o reziliere

Contractul de execuţie în cazul lotului de autostradă Cheţani – Câmpia Turzii va fi cel mai probabil reziliat şi va avea loc o relicitare, deoarece constructorul, firma Straco, este în dificultăţi financiare majore şi nu mai lucrează, a declarat, joi, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, după dezbaterile pe buget din comisiile de specialitate reunite.

„Din păcate, acest contract semnat cu 5 ani în urmă de vreun an de zile mai mult se târâie decât se lucrează – firma respectivă are mari probleme financiare.

Am cerut Companiei de Drumuri, doamnei director de acolo să ia o decizie în cel mai scurt timp.

Practic, săptămâna aceasta – săptămâna viitoare probabil că acolo se va încheia printr-o reziliere şi o relicitare a lucrărilor pe acel lot, pentru că, practic, pe acel lot nu se mai lucrează, fiind firma în dificultăţi financiare majore.

Sunt lucrări de terminat, avem finanţare pentru ele, găsim alt constructor care să poată să le exercite şi finalizăm acea lucrare”, a spus Drulă, potrivit agerpres.ro

Lotul Cheţani – Câmpia Turzii, cu o lungime de 15,6 kilometri, face parte din Autostrada Transilvania

Context

Lotul Chețani-Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania a fost marcat în permanență de întârzieri.

În 2019, lucrările au avansat cu doar 10%.

Tot cu 10% au avansat lucrările și în mandatul fostului ministru al Transporturilor, Lucian Bode, chiar dacă acesta susținea că a preluat acest tronson sub forma unui „muzeu”.

Ziar de Cluj sublinia problemele de pe acest lot al autostrăzii Transilvania încă din vara anului trecut, lucrările fiind mult întârziate, principalul motiv al întârzierilor fiind problemele finaciare mari cu care se confruntă antreprenorul.

Pe tronsonul A3 Chețani - Câmpia Turzii lucrările abia au ajuns la 31,78% în vara lui 2020, deși contractul a fost semnat în februarie 2015 și primele lucrări au demarat în mai 2016.

Contractul a fost câștigat de o asociere condusă de firma românească Straco Grup, valoare contractului fiind de 279 milioane de lei (circa 58 mil. euro). 

Constructorul se află în insolvență, iar furnizorii și subcontractorii către care are datorii au cerut falimentul. O altă problemă este cauzată de existența unor lucrări suplimentare pe care Compania de Drumuri nu vrea să le achite. 

CITEȘTE ȘIFIRME FANTOMĂ PE AUTOSTRĂZILE PATRIEI: Neplătiţi, subcontractorii au dispărut de pe tronsonul şantierului Cheţani-Cîmpia Turzii al Autostrăzii A3

Adauga comentariu