Consiliul Județean cheltuie 80.000 de lei pentru a participa la Expo Real Munchen. Nimeni nu știe care sunt beneficiile județului

În fiecare an, autoritățile clujene participă la cel mai mare târg european de imobiliare și învestiții – Expo Real Munchen, iar costurile acestei constante prezențe sunt suportate din bugetele municipalității și ale forului județean, adică din banii contribuabililor clujeni. Pentru ediția din acest an, care va avea loc în perioada 8-10 octombrie 2018 la Munchen, Consiliul Județean Cluj este dispus să risipească cel puțin 80.000 de lei. Iar aceasta, fără să fi făcut public un raport prealabil cu privire la rezultatele participării la edițiile din anii trecuți. 

Prin urmare, după cum aminteam ieri că Primăria merge și anul acesta cu taraba la Munchen pentru promovarea orașului. 40.000 euro costă toată “afacerea”, iată că și Consiliul Județean a făcut un anunț în acest sens. 

Astfel, CJ anunță ”Achziționare servicii pentru participarea Consiliului Județean Cluj la Expo Real Munchen – Germania în perioada 8-10 octombrie 2018”, iar valoarea estimată totală fără TVA este de 80.000 de lei. 

Consiliul Local Cluj, de asemenea, va vota vineri, 15 iunie, proiectul de hotărâre privind alocarea a 95.200 lei (20.700 euro) pentru deplasarea și prezența la Expo Real. În motivarea acestei decizii se arată că, ”implicarea financiară a Consiliului Județean Cluj este egală cu cea a Municipiului Cluj-Napoca”.

În Caietul de Sarcini, privind achiziționarea serviciilor care vor fi contractate de către CJ, se arată:

”Consiliul Județean Cluj a participat la Expo Real Munchen începând cu anul 2014 reușind să contureze imaginea regiunii Cluj și a Nord-Vestului României ca pol de dezvoltare emergentă cu potențialii pentru investitorii din toate domeniile”.

Prin urmare, și în acest an ”se impune elaborarea și propunerea unui concept de prezentare. Cu titlu de exemplu: Clujul – susține potențialul de business în Europa”.

(Titlul prezentat pare a fi unul cu adevărat percutant și de impact, ales după ureche).

De asemenea, cei 80.000 de lei vor fi alocați nu doar pentru elaborarea unui concept de prezentare, ci și pentru asigurarea a 4 permise de intrare gratuite, materiale promoționale: mapă prezentare concept – 100 buc/fișă CJC – 100 buc/flyer conferință – 100buc. De asemenea, 80.000 de lei sunt necesari pentru ”vizibilitate prioritară în materialele de promovare dedicate evenimentului în media locală și internațională”.

Nu este foarte clar, totuși, din caietul de sarcini, care sunt beneficiile concrete ale județului Cluj în urma acestei participări. Dar, dacă am intrat în horă începând cu anul 2014, mai pot fi irosiți încă 80.000 de lei și în acest an.

 

 

 

Adauga comentariu