Consiliul Concurenței a amendat Orange România cu peste 10 milioane de euro pentru abuz de poziție dominantă pe piața de plăți și reclame prin SMS

Conform profit.ro, Consiliul Concurenței a amendat Orange România, liderul pieței de telecomunicații mobile, cu 1% din cifra de afaceri a companiei pentru  abuz de poziție dominantă pe piața de plăți și reclame prin SMS, au declarat pentru Profit.ro surse avizate. Operatorul de telefonie mobilă a înregistrat anul trecut afaceri de peste 1 miliard de euro și, în acest context, sancțiunea va depăși 10 milioane de euro.

Posibilitatea sancțiunii a fost anunțată în octombrie de către președintele instituției, Bogdan Chirițoiu.

“Acest an are potențial să fie al doilea an cel mai mare din punct de vedere al amenzilor, prima poziție fiind ocupată de anul 2011, când am amendat benzinarii. Avem investigatia pe asigurări, pe tarife RCA, avem și o propunere de sancțiune pentru Orange, cu un posibil abuz de poziție dominantă, se va încheia și investigația pe retail și turism”, a spus în 6 octombrie, la Sinaia, șeful instituției.

Instituția a cercetat un posibil tratament discriminatoriu practicat de Orange România, liderul pieței de telefonie mobilă, în relația cu companiile active pe piața plăților prin mesaje scurte (SMS) prin intermediul telefonului mobil, respectiv pe piața mesajelor scurte publicitare prin intermediul telefonului mobil din România.

În cazul acestei investigații, lansată în 2016 și a doua în această industrie, instituția a efectuat inspecții inopinate atât la sediul Orange România, cât și la sediile unora dintre agregatorii de plăți prin SMS, existând indicii că aceste companii pot deține probe necesare autorității de concurență pentru o evaluare exactă a comportamentului Orange România SA pe piețele respective.

CITIȚI RESTUL MATERIALULUI PE profit.ro.

Adauga comentariu