Consiliul Civic Local propune implementarea unei TAXE pentru mașinile POLUANTE care vor să intre în Cluj-Napoca

Consiliul Civic Local, vocea societății civile clujene, a pregătit o serie de propuneri și proiecte pentru candidații la funcția de primar sau de consilier local în Cluj-Napoca. Cele mai importante proiecte vizează cea mai stringentă problemă a clujenilor: traficul. Una dintre propuneri a fost instituirea unei taxe pentru mașinile care poluează excesiv, măsură deja adoptată în București. 

”Propune descurajarea prin taxe, a patrunderii in oras a zecilor de mii de automobile poluante, decizie ce va spori veniturile Primariei cat și cele ale CTP, necesare achizitiei de mijloace de transport nepoluante”, potrivit Consiliului Civic Local.

De asemenea, propunerile vizează construcția de parcări la intrările în oraș, construcția de pasaje supraterane și modernizarea stațiilor de cale ferată cât mai repede pentru ca transportul feroviar să reprezintă o alternativă pentru cei care fac naveta. 

Construirea parcarilor cu capacitate de 800-1000 de locuri la intrarile in oras (Feleac, Florești, Apahida, Baciu, etc.) conectate cu statii de troleibuz, tramvai, mașini electrice. Aceasta pentru descurajarea intrarii masinilor poluante si generarea unei surse importante de venituri din taxa de parcare, transportul in comun, alte servicii necesare finantarii sistemului nepoluant. 

Pentru fluidizarea circulatiei auto in municipiu si reducerea poluarii create de aglomerarea si stationarea masinilor la numeroasele semafoare pentru trecerile de pietoni sau a trecerilor de pietoni nesemaforizate, trebuie realizate pasaje subterane pietonale pe axa est-vest, echipate cu scari rulante si spatii comerciale. Locurile propuse ar putea fi pasaj pietonal: Bdul Aurel Vlaicu in dreptul pavilionului expositional; Pta Marasti (in sensul giratoriu); in fata viitorului sediu al Centrului cultural spre BRD; in Pta Avram Iancu in spatele Catedralei; in Pta Unirii; in fata Primariei; pe Calea Floresti in dreptul magazinului  Carrefour Market; in Pta. Cipariu intre Bastionul Croitorilor si Cazarma Armatei prin parcarea din spatele catedralei (pe o portiune de 200m sunt 5 semafoare care creeaza in orele de varf, aglomerari infernale de masini). 

 Modernizarea haltelor de cale ferata dotate cu statii auto de la Baciu, Clujeana, Marasti, IRA si Aeroport. Acestea au fost construite si sunt functionale din anii ’60 pentru navetisti iar conectarea lor cu linii de troleibuz si autobuze electrice spre cartierele orasului ar fluidiza imens traficul.

O altă problemă sesizată de către Consiliul Civic este faptul că centrul Clujului se transformă în fiecare an într-un șantier, lucrările sunt mult întârziate, traficul este afectat, iar în final calitatea lucrărilor este foarte proastă.

”Lucrarile de reabilitare, repararea strazilor centrale dureaza luni de zile si toti am observant ca: se incep 2-3 strazi deodata, lucreaza 3-4 muncitori o zi dupa care dispar cate o saptamana, ingreuneaza traficul stradal si enerveaza pietonii, biciclistii sau soferii. Se vede lipsa de management performant, risipa de timp si bani iar in final calitatea indoielnica, greselile de proiectare aprobate de Consiliul Local si multe altele. Cine ii trage la raspundere si plateste intarzierile si calitatea proasta? Trebuie cuprinse in contracte termene mai scurte de executie”, potrivit Consiliului Civic Local.

Adauga comentariu