Uncategorized

Consilierii locali din Cluj-Napoca au uitat de rapoartele de activitate

Daca marea majoritate a consilierilor judeteni si-au publicat la inceputul anului rapoartele de activitate pe cele sase luni de mandat din anul 2012, consilierii locali ai Clujului nu se sinchisesc sa isi publice “realizarile”.

Chiar daca nici alesii judeteni nu prea au avut cu ce sa iasa in fata, cu exceptia a noua dintre cei 36 de consilieri, si-au publicat rapoartele de activitate pe 2012. In schimb, nici unul dintre alesii locali nu s-a deranjat “sa dea socoteala” alegatorilor.

“Nu sunt publicate pe site rapoartele pentru ca nu s-au depus. Intr-adevar, consilierii trebuie sa isi depuna aceste rapoarte anuale, dar legea nu precizeaza clar un termen, astfel ca multi obisnuiesc sa isi depuna rapoartele la un an de mandat, nu la finalul unui an calendaristic”, a explicat Mirela Ogrutan, reprezentant al Biroului de Presa al Primariei Cluj-Napoca.

De altfel, nici in alti ani nu s-au inghesuit alesii locali sa isi publice rapoartele de activitate – singurul care si-au indeplinit aceasta obligatie in fiecare an fiind fostul viceprimar Radu Moisin. In rest, consilierii si-au mai aruncat cate un raport, dar sunt multi – 17 din 27 – care nu si-au pus niciun raport in cei patru ani de mandat. Printre acestia se numara si consilieri care in iunie 2012 au fost alesi pentru inca patru ani in fruntea municipiului, precum pedelistii Valentin Florin Gliga, Adrian Popa, Constantin Tomos, Ioan Pop si Radu Ratiu sau viceprimarul Gheorghe Surubaru.

Potrivit articolului 52 din Legea 215/2001 “fiecare consilier, precum si viceprimarul sunt obligati sa prezinte un raport anual de activitate, care va fi facut public prin grija secretarului”, fara sa se precizeze un termen sau o sanctiune. De asemenea, in legea 393/2004, privind statutul alesilor locali se arata ca “incalcarea prevederilor legii 215/2001, a prevederilor prezentei legi si ale regulamentului de organizare si functionare a consiliului atrage aplicarea urmatoarelor sanctiuni: avertismentul, chemarea la ordine, retragerea cuvantului, eliminarea din sala de sedinta, excluderea temporara de la lucrarile consiliului si ale comisiei de specialitate, retragerea indemnizatiei de sedinta pentru 1-2 sedinte”.

Foto: ziuadecj.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *