Compania de Transport Public, sau de "Invrajbire Urbana"? In 25 august se transeaza termenii razboiul fraticid dintre Negoiu si Edgar Quinet

Dupa multe tergiversari, amanari, probleme si analize facute in teren, in data de 25 iulie ar fi trebuit ca Strada Edgar Quinet sa beneficieze, in sfarsit, de autobuzul promis de administratie inca de dinainte de alegeri. Din pacate pentru tinerii din zona, implementarea a fost tergiversata de mai multi cetateni de pe strada Negoiu, care s-au opus noilor masuri de circulatie ce ar fi trebuit introduse odata cu introducerea autobuzului scurt pe strada Edgar Quinet, motiv pentru care Primaria, vrand-nevrand, a lansat o dezbatere publica pe aceasta tema.

Dezbaterea in sine seamana cu Razboiul de secesiune dintre nordul si sudul Statelor Unite ale Americii, iar motivul "abolirii sclaviei" este noua linie de transport in comun. Sa speram ca nevoile personale ale fiecaruia nu vor duce in final la victime colaterale: cauciucuri sparte, parbrize sparte, sau prietenii de strada destramate...

Dezbaterea publica in sine ridica multe semne de intrebare. Site-ul Primariei are nevoie de imbunatatiri. Pe langa faptul ca in comunicatul Primariei nu apare nici data de incepere a dezbaterii publice si nici data de incheiere a acesteia, utilizatorii nu au acces nici la numarul de sesizari facute, discutia/dezbaterea rezumandu-se doar la a trimite solicitari pe adresa de mail a Primariei. In sensul acesta recomandam o updatare urgenta a modalitatii prin care sunt organizate dezbaterile publice. Nu de alta dar, potrivit definitiei, aceste dezbateri implica discutii si deliberari asupra unor subiecte de interes public.

Trecand peste aspectele negative ale nivelului de organizare a discutiilor lansate de Primarie in mediul online, exista totusi si vesti bune. Potrivit reprezentantilor mass-media din cadrul administratiei locale, pana la aceasta ora au fost inregistrate in jur de 200 de sesizari. In "razboiul" Negoiu-Edgar Quinet, in momentul de fata scorul este clar: 90% dintre sesizari sunt in favoarea introducerii transportului public. Se parea ca, pentru a ajunge la implementarea unor proiecte vitale pentru dezvoltarea comunitatii, cetatenii sunt nevoiti sa se angreneze in adevarate lupte de gherila. Insa cum fiecare isi urmareste propriul interes, e o discutie ce tine de fenomenul de segregare comunitara la care asistam in Romania ultimilor ani.

Dezbaterea publica a fost lansata pe 28 iulie si se va incheia in 25 august. De mentionat faptul ca, in cazul in care, in urma dezbaterii publice, se constata ca cetatenii nu doresc transport in comun in zona, ceea ce e putin probabil, Primaria a gasit o solutie si pentru amenajarile care s-au facut deja in zona si care in cazul acesta nu vor mai fi valabile. Raspunul Primariei in cazul acesta, a fost urmatorul:

"In eventualitatea unei situatii de impotrivire privind proiectul, indicatoarele de pe Aleea Negoiu vor fi recuperate si vor fi folosite in orice alta locatie unde, din cauza degradarii sau in urma unor evenimente rutiere indicatoarele existente trebuie inlocuite".

Nimic nu se pierde, totul se transforma. Asta in principiu pentru ca pierderi ar fi, mai ales financiare. In fond, cei care au introdus semnele de circulatie in zona au fost platiti, plus ca de la bun inceput strada Edgar Quinet a fost amenajata pe baza de "hei-rup-bum", din fondul de reparatii si intretinere strazi a municipiului Cluj-Napoca - motivarea amenajarilor superficiale fiind necesitatea implementarii de urgenta a transportului in comun.

Ce ne facem cu dezbaterile publice?

E remarcabil faptul ca Primaria Cluj-Napoca ia in considerare doleantele locuitorilor. Cu toate acestea, nu putem sa nu ne intrebam cum se face ca pentru sesizarea a catorva locuitori s-a lansat o dezbatere care dureaza o luna de zile si din cauza careia implementarea transportului in comun pe Edgar Quinet a fost tergiversata?

La sectiunea dezbateri publice de pe site-ul Primariei, gasim mai multe comunicate privind discutiile publice de interes. Prima observatie pe aceasta tema e faptul ca majoritatea comunicatelor mentioneaza data de incepere si de finalizare a acestor dezbateri, ceea ce nu se intampla si in cazul Edgar Quinet (datele prezentate anterior le-am obtinut intreband biroul mass media). Apoi, observam ca dezbaterile publice se desfasoara pe o perioada de maxim doua saptamani. Anul acesta, chiar daca au avut loc mai multe modificari ale regimului de circulatie in Municipiul Cluj-Napoca, cetatenii au fost invitati la dezbatere doar in cazul Edgar Quinet.

In aceste conditii ne intrebam care a fost interesul in zona si cum se face ca doar locuitorii cartierului Manastur au fost invitati la dezbateri publice in 2016? Oare sa aiba legatura cu parkingul de pe Negoiu sau cu investitiile imobiliare din zona? Nu avem de unde sa stim, dar putem doar sa condamnam faptul ca, in timp ce locuitorii de pe o strada "beneficiaza" de o dezbatere publica, alti cetateni nu au fost la fel de norocosi. E cazul implementarii sensului giratoriu de la Auchan Iris unde s-a stabilit sens unic pe strada Byron. In urma acestei decizii, mai multi cetateni de pe strada Byron au sesizat Primaria cu privire la faptul ca sesnsul unic le restrange din mobilitate, insa nu au prea fost bagati in seama.

Adauga comentariu