Combaterea constipatiei prin alimentatie

Sanatatea intestinelor este foarte importanta, iar constipatia poate creste riscul aparitiei anumitor boli. Pe termen lung, se pot dezvolta mici umflaturi pe peretele partii inferioare a colonului (parte a intestinului gros), cunoscute ca diverticuli. Acestea se pot inflama sau infecta uneori cu resturi alimentare, iar acest lucru, la randul lui, poate provoca dureri in partea stanga a abodomenului. Pot aparea insa si complicatii mai serioase, cum ar fi sangerarile sau perforarea intestinelor. Doctorii se refera la aceasta boala numind-o boala diverticulara, iar dezvoltarea ei este intotdeauna asociata cu constipatia de lunga durata. Aceasta din urma poate creste si riscul aparitiei cancerului de colon.

 

Pe termen scurt, daca resturile alimentare nu sunt eliminate din corp, pot aparea produsi daunatori, care duc la diferite afectiuni, cum ar fi oboseala, respiratia urat mirositoare si boli ale pielii.

 

Cum scapam de constipatie?
Cresteti consumul de fibre. Un ingredient esential pentru functionarea corecta a intestinelor este fibra. Acest material adauga volum reziduurilor alimentare, usurand astfel trecerea resturilor alimentare prin intestine. Cerealele pentru micul dejun, bogate in fibre bazate pe tarate de grau, sunt recomandate adesea suferinzilor de constipatie. Totusi, fibrele din aceste cereale sunt grele si zgarie si ar putea irita intestinele. De aceea, sunt recomandate cu precadere fibrele aflate in ovaz, fructe proaspete, legume si legumele cu pastai. Pentru functionarea optima a intestinelor, cat si pentru asigurarea necesarului de vitamine si minerale, trebuie sa consumati cel putin cinci portii de fructe sau legume, pe zi.

 

Folositi agenti voluminogeni naturali. Un mod eficient de a creste consumul de fibre este adaugarea unor agenti voluminogeni naturali regimului dvs. alimentar. Luati 1-2 lingurite de seminte de in cu apa, in fiecare zi, sau presarati-le peste cereale, supe sau salate. Semintele de in sunt printre cei mai eficienti agenti voluminogeni naturali.

 

Beti mai multa apa. In afara de fibre, celalalt ingredient esential pentru functionarea corecta a intestinelor il constituie consumarea regulata de lichide. Cel mai bun lichid pentru intestine il constituie apa. Beti 1,5-2 l de apa pe zi. Alcoolul poate deshidrata corpul, deci si inrautati constipatia.

 

Faceti sport. Exercitiile fizice va pot ajuta sa scapati de constipatie, probabil datorita actiunii mecanice a muschilor abdominali si a diafragmului asupra continutului intestinelor. Incercati sa faceti de cel putin 3-4 ori pe saptamana 30 de exercitii de aerobic, cum ar fi o plimbare rapida, jogging usor, ciclism, plimbare cu barca, inot. Exercitiile nu numai ca ajuta la buna functionare a intestinelor, dar ajuta si la sanatatea generala a corpului.

 

Raspundeti mereu chemarii naturii. Incercati sa raspundeti promt chemarii naturii. Neputinta de a face acest lucru poate cauza o inabusire a impulsurilor nervoase, care sunt esentiale, ca defecatia sa poata avea loc. Rezultatul pe termen lung poate rezulta intr-o constipatie persistenta.

 

Dependenta de laxative. Multe persoane folosesc laxative pe baza unor substante cum ar fi sennakot, pentru o buna functionare a intestinelor. Desi acestea elimina pentru moment problema constipatiei, multi oameni devin apoi dependenti de laxative. Si aceasta, partial datorita faptului ca laxativele stimuleaza intestinele in mod anormal – facand ca intestinele sa-si piarda abilitatea naturala de a functiona normal. Pe de alta parte, laxativele contin adesea agenti care irita intestinele, ceea ce nu e bine pentru sanatatea aparatului digestiv. Ideal ar fi ca orice problema de constipatie sa fie rezolvata pe cat posibil pe cale naturala, iar utilizarea laxativelor, mai ales pe termen lung, sa fie evitata.

Adauga comentariu