Din oras

Clujul se asociază cu Floreștiul și preia controlul asupra achizițiilor publice necesare pentru Metrou+Tren metropolitan

Autoritățile aprobă încheierea acordului de asociere între municipiul Cluj-Napoca și comuna Florești pentru demararea în parteneriat a procedurilor de achiziție publice necesare proiectului trenului metropolitan+magistrala I de metrou.

Obiectul acordului îl constituie realizarea în parteneriat a achizițiilor publice pentru Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida Etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea, Componenta I, Magistrala I de metrou. 

Acordul urmează să intre în vigoare la data semnării lui de către reprezentanții tuturor părților implicate și rămâne valabil până la data îndeplinirii tuturor obligațiilor asumate. 

Astfel, potrivit datelor publicate de autorități, procedurile de achiziție publică necesare dezvoltării proiect „Tren metropolitan” vor fi realizate în comun, pe baza acestui acord, de către părțile implicate, UAT Cluj-Napoca, respectiv UAT Florești. 

„UAT Municipiul Cluj-Napoca va publica, organiza, derula procedurile de achiziție publică și va semna contractele de achiziție publică în calitate de beneficiar, cât și în numele și pe seama beneficiarului UAT comuna Florești”, se arată în proiectul de hotărâre ce urmează să fie aprobat de Consiliul local. 

De asemenea, „orice dispută ori neînțelegere, de orice fel, în legătură cu prezentul acord de asociere, va fi soluționată de instanțele competente din România”, se mai arată în proiect. 

„Vom încheia împreună cu Floreștiul un protocol prin care comuna Florești va mandata Primăria Cluj-Napoca pentru a demara și derula procedurile de licitație în vederea realizării acestui obiectiv.

Termenul este 17 ianuarie 2022 de a trece prin Consiliul Local aceste protocoale de colaborare la fel cum am colaborat și anterior atât pe trenul metropolitan cât și pe metrou.

După aceea vom lansa licitația de realiare a metroului. Așa cum am spus, 2022 este anul de lansare a licitației după finalizarea tuturor procedurilor cu Ministerul Transporturilor care este ordonatorul principal de credite, iar Clujul și Floreștiul sunt beneficiarii acestui proiect”, a declarat Boc, în prima conferință de presă din 2022. 

CITEȘTE ȘI: Boc a intrat în 2022 cu aceleași povești: metrou, centură, tren metropolitan. În ce stadiu au ajuns cele trei mega proiecte

În decembrie 2018, Consiliul Local Cluj-Napoca aproba asocierea municipiului cu şapte comune limitrofe, în vederea realizării studiilor necesare introducerii unui tren metropolitan care să fie implementat cu fonduri europene şi care să asigure transportul între aceste localităţi.

Potrivit autorităților, proiectul trenului metropolitan ar asigura zonei soluţia necesară pentru menţinerea unei mobilităţi eficiente a locuitorilor.

„S-a aprobat acordul de asociere pentru realizarea, în parteneriat cu comune limitrofe municipiului Cluj-Napoca, a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate şi de impact de mediu pentru introducerea trenului metropolitan pe traseul Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida. 

Trenul metropolitan este un proiect integrat cu metroul din interiorul municipiului Cluj-Napoca, astfel încât în afara oraşului să avem un tren de suprafaţă, în interior să avem metrou, iar după ce iese din Cluj să-l conectăm cu linia de cale ferată existentă, pentru dezvoltarea culoarului de nord al oraşului. 

Ne propunem ca în ianuarie 2019 să scoatem la licitaţie studiile de prefezabilitate şi fezabilitate, pentru a putea obţine chiar din acest exerciţiu financiar bani europeni pentru tren”, declara primarul Emil Boc în decembrie 2018. 

În decembrie 2021, Ministerul Transporturilor publica proiectul metroului din Cluj. Valoarea totală este de 10.112.816.000 lei, iar durata de execuție este de 128 de luni.

Conform documentelor publicate, investiția va fi eșalonată, iar valoarea sumei alocate pentru primul an de execuție a lucrărilor este de 506.000 mii lei. 

CITEȘTE ȘI: Ministerul Transporturilor a publicat proiectul Metroului din Cluj: Valoarea totală este de 10.112.816.000 lei, iar durata de execuție este de 128 de luni

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum și de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca și al UAT Comuna Florești, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

M1 – Magistrala de metrou din Cluj Napoca, linie cu o lungime de 21 kilometri şi 19 staţii, va costa 10 miliarde de lei (2 miliarde de euro) şi are o durată de execuţie de 8 ani.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *