Clujul pietonal, anul cartierelor: pe strada Trifoiului, trotuarele sunt impracticabile

De când a fost umplut de blocuri între blocuri, traficul rutier în Clujul ”smart” a devenit impracticabil. Soluția Primăriei: „Clujul trotinetistico-pietonal”. Problema e însă că și trotuarele sunt impracticabile. Doar în Centrul festivalier, acestea sunt modernizate, pentru a le asigura celor veniți la distracție cele mai bune condiții de promenadă. În cartiere, fiecare se descurcă cum poate!

În Bună Ziua, de pildă, pe strada Trifoiului, trotuarele sunt strâmte, cu stâlpi pe mijloc, cu gropi, trepte și înclinație mare. Familiile cu copii mici au nevoie de taxi chiar și pentru cele mai scurte deplasări.

„Trotuare din zona Nottara, Trifoiului (între Grand Italia și intersecția cu Nottara), lățime în multe locuri abia 50 cm, stâlpi în mijloc, gropi, trepte, înclinație laterală mare spre drum. În sus merge cumva, dar în jos e imposibil. Bine măcar ca sunt limitatoare de viteza și șoferii te iartă când te vad ca ieși în drum cu 2 copii mici. Merg cu taxi data viitoare pentru un drum de 5 minute”, a semnalat Ioana Barbat în grupul de Facebook „Clujul civic”.

„S-au tot făcut petiții pentru a se face sensuri unice și a se largi trotuarele, dar încă nimic. Cum prind vecinii câte un polițist la dat amenzi pentru parcări îi întrebăm de situație, dar tot nimic. Ma gândesc cu groază că trebuie să merg neapărat pe acolo cu fetița la școală”, a precizat Ioana Barbat.

„E o stradă foarte periculoasă pentru pietoni. Iarna, când e înghețat pe jos, trebuie efectiv să te ții de garduri porțiuni întregi de drum”, a adăugat Flavia Muntean.

„La fel este și Fagului. Iar multe din străduțele perpendiculare pe aceste străzi nu sunt asfaltate”, a semnalat Ioana Maria Surdu.

Păcat că Primăria rămâne surdă la sesizările cetățenilor. În „anul cartierelor”, „Clujul pietonal” a rămas un simplu slogan electoral.

În tot răul, Gabriel Tălnaci vede și partea plină a paharului gol:

„Partea "bună" e că există trotuare, prin fabuloasa zonă (cartier) Europa acestea deseori lipsesc cu desăvârșire sau unde mai este întâlnești un 50 de cm pe care îl împarți cu stâlpul de electricitate. Dacă ești mai plinuț sau ai un cărucior de copchil, zero șanse să treci, tot pe stradă împreună cu mașinile. Ăsta e orașul de 5 stele... Dar administrația vrea metrou în loc să se ocupe mai întâi de prioritățile de bază.”

„Centrul să fie aranjat. În rest, poate să cadă totul. Ca și la sate. Strada principală asfaltată, în rest ulițe de pământ”, a remarcat Ioana Vintan Dawoud.

Adauga comentariu