Clujul ar putea avea metrou, daca politicienii vor asculta de specialistii Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice

Problemele cu care se confrunta marile aglomerari urbane sunt cunoscute. Dar, pana acum, expertii romani au fost ignorati de politicieni. Prin proiectul de realizare a Planului de Mobilitate Urbana Durabila, finantat de Uniunea Europeana, Clujul si celelalte 7 orase incluse in proiect nu doar ca si-au aflat minusurile, dar isi pot finanta masurile de crestere a calitatii vietii prin accesarea de fonduri europene. Asta daca autoritatile locale vor fi de acord cu minusurile semnalizate.

In proiectul ce vizeaza Clujul se propune constructia unei linii/retele de metrou usor sau monorail in oras, extinderea retelei de troleibuz cu cateva linii suplimentare, reamplasare a unor statii de transport public din reteaua de autobuz/tramvai/troleibuz si o locatie pentru un terminal suplimentar in centrul orasului.

De asemenea, se propune si modernizarea tronsonului de cale ferata Nadasel-Apahida-Gherla pentru circulatia trenurilor metropolitane. Un studiu din 2011 a propus deja introducerea unui tren suburban pe infrastructura feroviara existenta, dar in acest scop sunt necesare investitii in infrastructura feroviara.

“Linia de troleibuz ar trebui extinsa in perimetrul aeroportului. De asemenea, ar trebui permis si accesul autoturismelor si al taxiurilor in zona aeroportului, numai pentru a lasa si a prelua pasageri”, mai scrie in studiul citat.

Specialistii mai spun ca e necesara construirea unei parcari pe termen lung la preturi accesibile langa aeroport. De asemenea, mai spun acestia, capacitatea si tarifele parcarii existente nu sunt adecvate pentru parcarea pe termen lung si ar trebui construita o facilitate noua cat mai aproape de terminal. Totodata, e necesara reorganizarea infrastructurii si a serviciilor de transport de la gara.

Gara, autogara interurbana si statiile de transport in comun trebuie optimizate in ceea ce priveste conectivitatea si accesibilitatea”, mai scrie in raport, unde se precizeaza ca si reteaua de biciclete trebuie extinsa.  

“Reteaua de piste de biciclete aflata in prezent in constructie va trebui suplimentata pe termen mediu si lung. Vom propune o varianta extinsa optima pentru reteaua de piste de biciclete”, au subliniat specialistii.

Comentarii

Turdeanul

28.03.2015 07:22

Eu unul nu cred asa ceva...sunt cei mai pampalai clujeni...daca chiar aveau idei si dorinte arzatoare au avut timp berechet...din 1989 pana in prezent ...la fel cum de mult a fost planul sa faca un tunel pe sub feleac...puteau sa faca si sectiunea de autostrada din jud cluj sa fie gata pana la bors...daca se vrea din toata inima...dar se pare ca nu au avut o dorintza mult prea arzatoare...desi au avut un prim(slugaci)-ministru...e mai mare rusinea Cu sigurantza Timisoara va avea sanse mai mari sa aiba un metrou...din cate se vede acolo sunt persoane care chiar doresc asa ceva si cred ca sunt mult mai batzosi in a realiza acest vis...dar ce sa te astepti de la boc poc? el asta stie pusca si cureaua lata...ce barbat era odata...

Dragos

28.03.2015 14:31

La Cluj metroul e o investitie improbabila si oricum foarte proasta. De ce si care sunt alternativele realiste, scrie foarte clar aici: http://proiectcluj.wordpress.com/2015/03/28/trafic/

Nae

28.03.2015 17:11

Clujul este complet blocat de neputinte,  teama de anchete,  interese,  firme de casa, care daca nu sunt servite denunta si care au contribuit la greu in campanii, mafie,  etc. Nu se va misca nimica in oras daca nu se curata total administratia putreda,  ranceda si mitomana. Cum poti sa ai pretentii de la o firma ce asfalteaza, sa faca treaba, daca a dat mita? In caz se vor apuca,  indoim-as,  de metrou,  tunel,  monorai,  sau cai verzi pe pereti vor incepe cu studii de fezabilitate,  proiecte,  ante- proiecte,  bataie cine sa puna mana,  contestatii,  ani intregi de manarii si amanari, samd.  Apoi cand sa se apuce de treaba vor fi lupte pt. executii,  firme,  santaj,  parandarat ,  etc.  Apoi cand sa inceapa lucrarea se vor gasi cioburi de buda daco- romana,  caca de Scorilos,  par de meduza. Deci astea-s povesti pentru campania 2016 unde vom auzi iar de Somes cu feribot,  tunel sub centru,  metrou si monorai,  parkinguri sub- supra terane,  transformarea canalului Morii in loc de adunat laptele si mierea si alte bazaconii.Daca Boc a inceput cu dreptul, va sfarsi experienta de Primar lamentabil,  in genul Funar. Orice copil vede neputinta,  lipsa de organizare,  alan-dala,  bataia de joc si nepasarea. De 10 ani se blocheaza orasul din primavara pana la inceputul iernii,  se lucreaza aiurea,  la spargerea strazii sunt zeci de muncitori iar la refacere,  dupa luni intregi, sunt cativa plicisiti care mai mult mananca si fumeaza decat fac treaba,  se vede clar din strada,  se lucreaza ziua-n amiaza mare cand circulatia e mai mare, siciriti si fara spor, se lucreaza la zeci de strazi odata sa fie blocajul mai bine facut, apoi dupa finalizare vin gazele,  apa- canal,  cablu si se reia ciclul in anul ori anii imediat apropiati. Asa se scurg banii,  lumea naiva vede ca "se face ceva", santierul persista,  se distug strazile refacute sub tonajul camioanelor cu nisip si asfalt si tot asa. Deci solutia,  dupa parerea mea, este schimbarea 100% a Primariei,  CL,  Cons. jud,  cu oameni noi si nemazgaliti, curajosi, cu putere de munca si dragoste de Cluj.

Adauga comentariu