Clujenii sunt nemulțumiți de modul în care Coral face dezinfecția în scările de bloc. Primăria cheltuie 7 milioane de lei pentru dezinfectarea blocurilor

Consiliul Local Cluj-Napoca a alocat 7 milioane de lei pentru implementarea măsurilor ce vizează dezinfectarea spațiilor publice, a tuturor blocurilor din oraș și a spațiilor comune din cadrul blocurilor.

”În acest moment în Cluj-Napoca avem 2030 de blocuri cu cel puțin 20 de apartamente. 3795 de blocuri care au minim șase apartamente. Toate aceste blocuri vor face obiectul acțiunii de dezinfecție. Înseamnă scara blocului, casa blocului cu tot ce înseamnă spații comune. Costul unei operațiuni este de 1 milion de lei și durează 8-10 zile pentru a se face în tot orașul. Vom vedea de câte ori vom putea interveni. Ideal este ca în fiecare săptămână să se facă cel puțin odată această activitate de dezinfecție a tuturor blocurilor din oraș. Vom începe cu cartierele cele mai mari: Mănăștur, Mărăști, Gheorgheni, Zorilor, Grigorescu. În prealabil toate asociațiile de proprietari care vor face obiectul activității de dezinfecție vor fi anunțați de către Primărie pentru a fi pregătiți. Dezinfecția se va face în prezența unui reprezentant al Asociației de Proprietari, firma care realizează și un reprezentant al Primăriei. Calendarul va fi afișat pe site. Două ore este recomandat să nu se iasă din apartament, pentru fi eficientă”, a declarat Primarul Emil Boc.

Dezinfectarea scărilor de bloc va fi făcută de una dintre firmele de casă ale Primăriei, Coral Impex, cea care a are contract cu Primăria Cluj-Napoca pentru servicii de dezinfecție, dezinsecție și deratizare încă din 2008. Ultimul contract l-a câștigat chiar în 2019, un contract pe o perioadă de 8 ani. Contractul încheiat în anul 2006 a fost semnat pentru o perioadă de patru ani, după ce Coral Impex SRL Ploiești a câștigat licitația organizată în acel an. În 2010, a fost prelungită perioada de valabilitate pentru 7 ani și 7 luni, printr-o Hotărâre de Consiliu Local. Prelungirea contractului s-a făcut cu acordul lui Sorin Apostu, primar la acea vreme. Intrarea în vigoare a prelungirii a devenit efectivă din 12 iulie 2011, iar de atunci a curs termenul de 7 ani şi 7 luni. 

Numele patronului firmei Coral Impex SRL, Alexandru Badea a apărut în dosarul de corupție care se referă la fostul președinte al Consiliului Județean Cluj, Horea Uioreanu. Badea figura pe lista oamenilor de afaceri care i-au dat mită lui Uioreanu, mai exact suma de 70.600 lei, pentru a aproba efectuarea unei plăţi în valoare de 130.000 de lei pentru serviciile de deratizare făcute de societate la şcolile din judeţul Cluj. În 2015, au avut loc verificări la sediul Coral Impex din Cluj-Napoca, din cartierul Gheorgheni. De asemenea, o echipă de procurori din cadrul DNA Cluj au efectuat, tot în acea perioadă, verificări la sediul Primăriei Cluj-Napoca. DNA Cluj a solicitat să i se pună la dispoziţie, spre verificare, copii după hotărâri ale Consiliului Local, precum şi contracte de prestări servicii şi contracte de sponsorizare care au fost încheiate între Primărie şi firma SC Coral Impex.

Clujenii sunt nemulțumiți de modul în care are loc dezinfecția

Clujenii au transmis mai multe mesaje privind faptul că angajații firmei Coral nu își fac treaba așa cum ar trebui și nici nu respectă programul de dezinfectare stabilit. În unele scări de bloc nu au fost dezinfectate toate spațiile comune, precum liftul, doar intrarea în casa scării.

”In data de 01.04.2020 s-a facut dezinfectia blocului de pe Paring nr 23, in 2,12 secunde, nu au fost dezinfectate lifturile, cutiile postale.spatii comune. Solutia nu avea miros deci nu se stie cu ce au dezinfectat!”

”În data de 1.04 2020.Aleea Tazlau era programată pentru dezinfecția blocurilor conform dispozițiilor date de către consiliul local și ordonanței de urgență. Este ora 18 acest lucru nu sa întâmplat. Iar firma respectivă (Coral)E plătită din bani noștri.”

”Și la noi au facut de mântuială. De făceau chinezii așa îi impușcau. Aștia nimic nu iau in serios”.

Cea de-a doua măsură stabilită prin Ordonanță militară vizează montarea unor dispozitive cu dezinfectanți la intrarea în blocuri. Boc recunoaște că au dezinfectant, problema este cauzată de lipsa dispozitivelor în care se pun dezinfectanții. 

”Această măsură presupune achiziționarea pe de o parte de dispozitive și pe de altă parte achiziționarea de dezinfectanți. În materie de dezinfectanți lucrurile sunt într-o direcție relativ bună. Nu am reușit încă  să achiziționăm, pentru că nu se găsesc pe piață, dispozitive în care să fie pus dezinfectantul și în consecință în limita stocului se va realiza și acest lucru. Primăria va pune la dispoziție administratorilor de bloc dispozitivul și dezinfectantul și ei îl vom monta unde consideră pentru a exista o cooperare între Primărie și Asociațiile de proprietari”, potrivit lui Boc.

Primăria Cluj-Napoca a achiziționat dezinfectanți de la o altă firmă care este abonată la banii publici ai municipalității, SC Profesional SP. De-a lungul anilor, această firmă a trăit din contracte obținute prin încfredințare directă pentru comercializeaza prosoape de hartie Z sau role, hartie igienica rola jumbo, standard sau impaturita, sapun lichid, dozatoare si dispensere, lavete industriale, manusi de protectie, creme speciale pentru protectia mainii, curatarea si ingrijirea mainilor, cearsaf medical-rola, mopuri, raclete, carucioare pentru curatenie, perii, utilaje pentru curatenie si altele.

Astfel, Primăria Cluj-Napoca a achiziționat de la această firmă în 26 martie dozatoare în valoare de 5.640 de lei.  Tot în martie a cumpărat dezinfectanți în valoare de 30.000 de lei, mănuși în valoare de 8.750 de lei, alcool sanitar în valoare de 2.700 de lei și o cutie de măști care a costat 420 de lei. 

În timp ce cele mai multe companii private se confruntă cu grave probleme financiare, fiind nevoiți să își concedieze angajații sau să îi trimită în șomaj, există și firmele care sunt abonate la contractele din bani publici care profită de pe urma acestei epidemii.

Adauga comentariu