Din oras

Clujenii sunt exasperati de rateurile aparatelor de ticketing

La cateva luni bune de la implementarea mult asteptatului proiect de ticketing, care ar fi trebuit sa usureze sistemul de plata a calatoriilor cu transportul in comun la Cluj, cei care il utilizeaza se confrunta in fiecare zi cu lipsa de functionare a acestor aparate. Oficialii companiei de transport admit ca inca nu s-a depistat cauza defectiunilor. 

Multi clujeni au constatat pe pielea lor ca nu pot sa isi cumpere bilete de la aparatele montate in statii. 

”Am incercat sa imi cumpar bilet de la statia de la Regionala CFR si pur si simplu aparatul nu imi primea banii. Nu am incercat doar o data si nu am fost singura. Ma intre ce se intampla in statiile de la periferie, daca se intampla asa ceva la una dintre cele mai importante statii din centrul Clujului”, s-a plans o clujeanca. 

Daca pentru incercarile esuate din timpul zilei exista varianta achizitionarii de bilete de la casutele Companiei de Transport in Comun (CTP) din statii, la ore mai tarzii nu prea mai ai de ales. 

”Sotia mea s-a pomenit in urma cu cateva seri ca aparatul de bilete nu functioneaza. Era seara, nu avea la la bani de taxi si nu a vrut sa riste o amenda, asa ca a trebuit sa merg cu masina sa o iau, noroc ca s-a putut. Nu ni se pare corect sa fi pus in asemenea situatii. Daca te prinde fara bilet in autobuz nu te intelege si nu te iarta nimeni”, a spus un clujean. 

Altii au de-a face cu aparate nefunctionale chiar in mijloacele de transport, atunci cand incearca sa isi marcheze biletele. 

”As vrea sa stiu de ce majoritatea aparatelor de marcare a biletelor din autobuzele CTP nu functioneaza? De ce astfel de investitii raman in aer fara mentenanta si costuri de reparare? Daca aceste fonduri sunt disponibile, de ce nu se face treaba ca lumea? Mai nou se lipesc autocolante pe aceste aparate sugerand folosirea compostoarelor manuale. E chiar penibil”, a scris un clujean pe domnuleprimar.ro in 16 decembrie. 

Liviu Neag, directorul CTP, da asigurari ca se lucreaza la remedierea defectiunilor. 

”Unele din aparate mai dau erori, asta este. Deocamdata, furnizorul de soft lucreaza si se fac interventii imediat ce le sesizam. Speram ca imediat, intr-o perioada, sa se imbunatateasca si sa se reduca numarul de erori care apar la aceste aparate. Dupa parerea noastra, erorile vin de undeva din soft, inca nu s-a reusit sa se tina sub control. Noi am mai intrebat si in alte orase care au asa ceva, la alte firme de specialitate. Ni s-a spus ca la inceput peste tor exista anumite situatii in care functionarea nu corespunde intocmai si tot timpul la comenzile si la cese butoneaza la tastatura automatului”, a precizat directorul. 

In privinta riscului ca cei care nu isi pot cumpara sau marca bilete din cauza erorilor sa fie amendati, seful CTP sustine ca e infim. 

”Nimeni nu a fost amendat din cauza asta, pentru ca, pe langa posibilitatea de a lua bilete de la automate, sunt si vanzatoare de bilete. Acum vreo doi ani va spuneam ca, in paralel, vor functiona ambele sisteme. Sa stiti ca, totusi, si la chioscuri e deschis pana la ora 22. Mare parte din aparate merg. Daca apar defectiuni, ele sunt mici. Cazurile izolate, unde se dovedeste ca defectiunile sunt cauza pentru o calatorie fara bilet, noi putem sa ii anulam amenda. E greu sa estimam cand va fi totul pus la punct. E o problema la furnizorul de proiect si de soft, noi suntem doar beneficiarul. Se lucreaza zilnic la aceste reglaje si la eliminarea acestor sincope care apar uneori la anumite aparate”, precizeaza Liviu Neag.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *