Clujenii îi persiflează SF-ul lui Boc: „Oare noi, cei de 60+, apucăm metroul?” „Problema o să fie după moarte... nu ne putem odihni somnul de veci, din cauza traficului infernal, subteran!”

Ieri, primarul Emil Boc a anunțat triumfal pe pagina sa de Facebook aprobarea studiului de fezabilitate (SF) pentru metrou, în Consiliul Local Cluj-Napoca. Un proiect cu adevărat SF, ce presupune o investiție totală estimată acum la peste 2 miliarde de euro. Cum durata de realizare a investiției este prognozată pentru 128 de luni (peste 10 ani, cu posibilitate de prelungiri, amânări, tergiversări), dacă luăm în calcul numai inflația, cele 2 miliarde de euro ar putea deveni 3, 4, în funcție de cât de mult vor crește în timp prețurile materialelor de construcții, serviciilor tehnice, costurile cu mâna de lucru ș.a.

Proiectul metroului, oricum l-ai lua și l-ai întoarce, pare imposibil pentru un oraș precum Clujul, fiindcă presupune costuri greu de suportat pentru clujeni (atât financiare, cât și de consum nervos într-un trafic care ar urma să fie paralizat timp de peste un deceniu).

Ce spun clujenii despre SF-ul metroului, inaugurat deja de primarul Emil Boc pe Facebook, printr-o simulare video fantezistă?

Vă redăm câteva dintre comentariile primite de edil sub postarea sa:

„Am 37 de ani, dar eu nu cred că voi apuca să mă dau cu metroul prin Cluj!”, a scris Dan Fenesan.

„Oare noi, cei de 60+, apucăm să dăm o tură cu metroul de la un capăt la altul al Clujului?”, a comentat și Ioan Bodea.

„Problema o să fie după moarte... nu ne putem odihni somnul de veci, din cauza traficului infernal, subteran!”, i-a răspuns Lucian Mircea Rusu.

„Noi nu. Am îndoieli și cu ăia de 30 +. N-or putut face o parcare subterană în Mihai Viteazul că n-or știut pe unde trec țevile. Io zic că pe când îl gată nu mai trebe, c-or umbla clujenii cu dronele”, a răspuns și Constantin Trofin.

„Visuri la cheie!!! Finalizare 2222”, a scris Andrei Pavel.

„Este o singură șansă să mergeți cu metroul peste 10,6 ani, dacă vă luați un bilet de avion Cluj-București”, a comentat Dorin Giurgiuca.

„Vezi că ai pus din greșeală o virgulă între 10 și 6. 106 ani sună mai realist”, i-a răspuns Sergiu Harșa.

”Săracii clujeni… Șantier Napoca o să fie!”, a remarcat Szarvas Huba.

„Peste vreo 27 de ani și cu costuri de 3-5 ori mai mari față de cele estimate inițial... că așa e în România...”, a comentat, optimist, Constantinel Cercel.

„Mai repede își întoarce Someșul cursul decât să avem noi metrou...”, a adăugat Peter Andonia.

„Domnule primar, aș dori să ne informați locațiile privind gurile de metrou, unde vor fi ele amplasate? Eu am impresia că dumneavoastră nu ați prea fost cu metroul prin Europa și habar nu aveți ce implică săpăturile pentru gurile de metrou. În Cluj-Napoca, din cauza vârstei orașului și a siturilor arheologice care se vor descoperi la săpături și care știm că există o să aveți de furcă mult. Să nu uităm de pânza freatică de sub oraș și, cel mai important, de zăcămintele de sare care nu v-au lăsat să refaceți și să măriți podul de la Clujana, știți care. Terminați domnule primar cu prostiile și nu mai vindeți visuri nerealizabile oamenilor, că nu mai prostiți pe nimeni. Nu ați fost în stare de când sunteți primar, de peste 15 ani, să faceți o centură viabilă în jurul orașului, da faceți metrou în 10 ani. Bună gluma”, a comentat Tudor Surubaru-Suciu.

„Până una alta, nu vorbiți cu băieții ca să pună capacele de canal la nivel cu carosabilul? Apoi când a fi metroul om vedea noi. Până atunci circulăm cu mașinile și capacele alea îs puse prost cam în tot Clujul. Plus strada Plevnei nu cred că are o porțiune dreaptă pe tot drumul. Valurile Dunării pe strada Plevnei. Mulțumesc anticipat!”, a scris Shobby Aki.

„Ați aprobat cheltuirea inutilă a fondurilor Primăriei! Felicitări domnule primar!”, a comentat Radu Iancu.

„Viseeeee, da revenind în prezent, de 10 ani asteptăm apa potabilă promisă pe strada Rabinului (Dâmbul Rotund) numa' zic... nu dau cu paru'...”, a scris Emil Selegean.

Adauga comentariu