Clujenii îi mulțumesc lui Boc pentru sufocarea străzilor Scorțarilor și Onisifor Ghibu. Boc afirmă că zona s-a modernizat

În zona fostei baze sportive Record s-au construit în ultimii ani mai multe ansambluri de locuințe și clădiri de birouri. Pe strada Scorțarilor a fost ridicat un ansamblu amplu, iar pe Onisifor Ghibu altul.

Etapele „modernizării” celor două străzi

Pe strada Scorțarilor, în urmă cu 5 ani, în loc să lărgească cele două benzi de circulație existente (câte una pe sens), sau să facă o a treia bandă, Primăria a amenajat, pe o parte a drumului, parcări, îngustând trotuarul.

Șoferii au continuat să parcheze pe ambele părți ale carosabilului – și, cu predilecție, pe partea unde nu sunt amenajate parcări – ceea ce duce, la orice oră a zilei, la transformarea uneia dintre benzile de circulație, pe jumătate în parcare.

Această situație îi obligă pe șoferii care circulă pe banda de mers cu mașini parcate neregulamentar, să circule pe contrasens, cei care circulă regulamentar, pe cealaltă bandă, fiind nevoiți să se retragă din calea șoferilor de pe contrasens, cât mai aproape de partea dreaptă a drumului îngust de pe sensul lor de mers, dacă este posibil, spre parcare.

Pentru că zona este una intens circulată, atât de mașini, cât și de biciclete și de pietoni, și pentru că strada Scorțarilor este aflată în imediata apropiere a două instituții de învățământ, doar pronia cerească îi ferește pe oameni de grave accidente.

Strada Onisifor Ghibu a fost dintotdeauna aglomerată, pe această străduță de case fiind amplasat Liceul Teoretic „Avram Iancu”. Mai ales la orele la care vin să își ia copiii de la școală, părinții parchează pe o bandă de circulație, blocând astfel un sens de mers.

Cele două străzi erau asfel, de dinainte ca noi ansambluri rezidențiale să fie aprobate de Primărie, pline de mașini care circulau în ambele sensuri pe o singură bandă sau pe o bandă și jumătate.

Ziar de Cluj a semnalat situația încă din anul 2016:

Pe strada Scorțarilor, din cauza scârțarilor din Primărie, condusul pe contrasens a devenit un lucru absolut banal

Pe Scorțarilor și pe Onisifor Ghibu era nevoie de fluidizarea traficului, de lărgirea căilor rutiere și pietonale. Primăria Cluj-Napoca nu a făcut asta, ci a aprobat construirea de noi blocuri, așa că străzile s-au blocat acum și mai tare.

Clujenii i-au reclamat astăzi primarului Boc această situație, prin mesaje transmise live în emisiunea difuzată pe net, în care primarul se lăuda telefonic:

„Îl puteți înștiința pe domnul primar: Vă mulțumim că ați sufocat strada Scorțarilor și Onisifor Ghibu! În loc de blocul The Nest se putea face un parking și parc! Absorbea toate mașinile din zonă. Din păcate, nu mai aveți loc pentru parking!”, i-a transmis Dan Ștefan edilului.

„Aveți o zonă care s-a gâtuit efectiv, s-a strangulat: Onisifor Ghibu – Scorțarilor. S-au construit acolo și bloc și clădire de birouri, ăia sunt sufocați. Ce se poate face în zona aia? Că, eu m-am uitat și nu dibui nicio soluție!”, i-a atras atenția lui Boc și moderatorul emisiunii.

„Bun, acuma nici orașul nu poate rămâne pe loc. Este în Planul Urbanistic General, evident că s-a modernizat. Eu am spus foarte clar că urmăresc o stabilitate a arterelor și întotdeauna când se vine la Comisia de Urbanism, la Comisia de Circulație, aprobăm sau respingem în funcție de portabilitatea arterelor.

Și am luat decizii. Cum a fost în Bună Ziua, am suspendat 3 ani de zile orice lucrare, până când am lărgit Bună Ziua să facem față la capacitatea pe care o avem. Ș.a.m.d. Și în celelalte părți ale Clujului despre asta facem, ca să putem menține situația sub control.

Repet, atitudinea este în primul rând a acelora care cred că în orașul acesta primează banul, să înțeleagă că nu pot să înțeleagă că este un oraș pentru profit. Este un oraș pentru oameni în primul rând, în care și investitorii își au locul lor dacă sunt cinstiți, dacă sunt corecți cu orașul”, a răspuns primarul Boc.

Așadar, să reținem: orașul nu poate rămâne pe loc, trebuie să se modernizeze prin noi blocuri! Stabilitatea arterelor înseamnă construirea pe ele a noi ansambluri rezidențiale. Arterele cu o bandă pe sens, pe care se circulă în ambele sensuri doar pe o bandă și jumătate, au o portabilitate excelentă pentru noi blocuri. Așa se menține în Cluj situația sub control, asta înseamnă un oraș pentru oameni în primul rând! Pentru oameni pe trotinetă și pe jos.

Adauga comentariu