In vizor

Cluj-Napoca, orasul trotuarelor care se surpa si al strazilor peticite

Clujenii continua cu sesizarile. Nu raman orbi la modul in care arata orasul, astfel incat, saptamana de saptamana, daca nu chiar zilnic, fac reclamatii cu privire la trotuarele crapate, la asfaltul plin de denivelari din diverse zone ale orasului, la gropi sau la dalele puse aiurea in urma santierelor. Drumurile din oras ar trebui sa fie o bucurie nu doar pentru picioarele trecatorilor, ci si pentru privirea acestora, dar nu este. Partea proasta e ca nici macar centrul nu e scutit de peisajul trist al strazilor peticite si al denivelarilor din asfalt.

Domnuleprimar.ro, e locul virtual in care clujenii isi spun ofurile. Unii primesc raspuns, altii nu. Cu toate acestea, cele mai frecvente sesizari sunt legate de strazi, de trotuare si de aspectul asfaltului. Un exemplu din aceasta saptamana este reclamatia facuta ieri de Andrei Gheorghe, care analizeaza cu ironie situatia strazii Traian Vuia. 

„Felicitari asfaltatorilor precum si angajatilor primariei responsabili cu receptionarea lucrarilor de asfaltare. Cred ca cei responsabili de receptionarea asfaltarilor ar trebui sa faca receptia (mai zicea cineva in alta sesizare) dupa o ploaie. Au mai fost sesizari cu privire la asfaltarea strazii Traian Vuia dar se pare ca nimeni nu le baga in seama. Deja au aparut in mai multe locuri mici adancituri paralele cu bordura(la mai putin de un metru de bordura pe unde trec rotile la masinile mari). Acestea se pot vedea cel mai bine in urma ploilor cand se formeaza doua curgeri de apa,una langa bordura si alta pe unde trec rotile de la masinile mari. Aceasta se poate vedea cel mai bine in portiunea de la primarie pana la intersectia cu strada Branului. In zona podului peste paraul Becas se formeaza balti langa bordura pe ambele parti ale drumului. In acea zona ca si pieton ai foarte mari sanse sa fii stropit de masinile care circula cu destul de mare viteza in zona. In unele zone vechile borduri si trotuarul sunt acum la nivelul soselei care a fost inaltata in urma reasfaltarii”, scrie acesta.

Sursa Foto: domnuleprimar.ro

Strada Traian Vuia a fost reabilitata in urma cu de doi ani, insa arata de parca munca celor care s-au ocupat de ea a fost o gluma proasta. Cu privire la situatia acestei strazi s-au mai plans si alti clujeni, chiar la un an de la reabilitare. Problema este ca indiferent ca e vorba de gropi sau de capace de canal nefixate corespunzator in asfalt, dupa cum sesiza Luis Popescu, Primaria are acelasi raspuns. Si anul trecut si anul acesta, raspunsul reprezentantilor Primariei este acela ca strada e in garantie, ceea ce ii scuteste pe ei de o responsabilitate suplimentara.

„Toate intrarile in oras au fost renovate in 2014 si aceste strazi, inclusiv Traian Vuia intra in responsabilitatea executantilor”, informeaza oficialii Primariei.

Lucrarile de reabilitare a strazii Traian Vuia au fost efectuate de firma Kiat/Diferit, iar perioada de garantie este de trei ani. Ceea ce inseamna ca Primaria poate sa mai ofere acelasi raspuns, cu privire la sesizarile care vizeaza strada Traian Vuia, timp de inca un an.

Sursa Foto: domnuleprimar.ro

O alta sesizare facuta de data aceasta de clujeanul Pop Laurentiu, vizeaza trotuarul din fata magazinului Profi. Trotuar care este pe jumatate distrus, e plin de gropi, iar apa pluviala se aduna in permanenta acolo.

„Doresc sa va informez despre starea trotuarul din fata magazinului PROFI, Manastur pasaj care este intr-o stare deplorabila, vedeti poza. Sper rezolvarea problemei in cel mai scurt timp „, a scris acesta.

Sursa Foto: domnuleprimar.ro

Insa nu doar in cartiere e o problema cu trotuarele si proasta administrare a acestora de catre Primarie, nici in centru lucrurile nu stau mai bine. Mai intai, un alt clujean reclama faptul ca pe strada Napoca se formeaza balti, tot din cauza denivelarilor.

„Scriu in legatura cu strada Napoca unde in caz de ploaie cel putin in fata la restaurantul Nobori se acumuleaza balti din care autoturismele in trecere stropesc pietonii de pe trotuar. Se poate repara astfel incat apa sa se scurga in reteaua pluviala?”, se intreaba Cristian Fader.

De altfel, cu referire la problema apelor pluviale din oras arhitectul Szabolcs Guttman a declarat la un moment dat pentru Ziar de Cluj ca modul de pavare al noilor trotuare din oras determina acumularea de ape. El explica faptul ca s-a neglijat curatarea burlanelor inainte de inceperea lor, ceea ce va aduce, inevitabil, dezavantaje precum sunt baltile.

„Nu s-au facut reparatii pe langa burlane. Adica e ca si cand asfaltezi si nu faci infrastructura. Nu agraveaza, ci nu solutioneaza. Adica agraveaza in timp, in sensul ca trebuia sa se faca o interventie si nu au facut. E ca si cum ati avea acasa o toaleta infundata si puneti o noua gresie fara sa reparati toaleta infundata. Va fi frumos, nu va fi mai rau, nici mai bine in ceea ce priveste WC-ul, cu amendamentul ca, in cazul asta, nu e doar faptul ca nu functioneaza o conducta, ci apele care curg de pe acoperis intra intr-o problema infundata. Fiind un burlan infundat, burlanul e din bucati si are doua variante: fie la imbinari se prelinge pe fatada si afecteaza grav fatada, fie de sus de tot vine si se prelinge pe toata fatada. Deci, daca cumva nu iese de pe burlan iese de sus de tot, asta ar fi ceea ce agraveaza direct elementele de fatada respectiv si zona de streasina”, a informat arhitectul la momentul respectiv.

Insa problema acumularii de apa nu tine doar burlanele nedesfundate, ci si de structura ondulatorie a trotuarelor. Chiar in centru, in Piata Unirii unde se afla Muzeul de Arta al orasului, trotuarele sunt puternic denivelate si arata de parca stau sa se surpe sub picioarele trecatorilor.

Nici Bulevardul Eroilor nu arata mai bine. In fata cunoscutului monument al Memorandistilor si in intersectia cu Piata Unirii sunt, iarasi, balti de apa. Exact acelasi peisaj: un trotuar crapat, peticit si plin de denivelari.

De asemenea, trecerile de pietoni din zona Pietei Unirii arata de parca stau sa se surpe, ceea ce este un dezavantaj mai ales pentru soferii care trec zilnic pe acolo. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *