Din oras

Cine sunt responsabilii din Primarie pentru haosul deszapezirii?

Comandamentul de deszapezire a fost constituit la nivelul Primariei Cluj-Napoca inca din 24 noiembrie. Functionarii publici sau personalul contractual care trebuie sa asigure permanenta au fost numiti prin dispozitie chiar de catre primarul Emil Boc. Numarul acestora este de nu mai putin de 60 de persoane. Cu toate acestea la fiecare ninsoare oricat de mica, problemele din trafic sunt, in fiecare an, aceleasi. Clujenii raman blocati pe strazile orasului, in timp ce responsabilii platiti din bani publici stau la caldurica, sorbind cafele cu statia de emisie receptie pe birou. Ziar de Cluj va prezinta lista principalilor responsabili din Primarie care trebuie sa se asigure ca pe strazile orasului sa se poata circula civilizat.

Activitatea de deszapezire consta in inlaturarea zapezii de pe partea carosabila a strazilor cu mijloace mecanizate, curatarea manuala a zapezii din piete si de pe trotuare, combaterea poleiului prin raspandirea materialelor antiderapante cu mijloace mecanizate si manuale, evacuarea zapezii si a ghetii rezultate in urma curatirii carosabilului si a trotuarelor, spargerea lentilelor si podurilor de gheata aparute pe caile de acces. Pentru desfasurarea in bune conditii a acestei activitati si coordonarea celor doua firme responsabile, Rosal Grup si Brantner Servicii Ecologice, s-a format la nivelul Primariei Cluj-Napoca un comandament de deszapezire. Surprinzator sau nu, prin dispozitie a primarului Emil Boc, care este si presedintele acestui comandament, au fost numite 60 de persoane, functionari publici sau personal contractual din cadrul Primariei, platiti, bineinteles, din bani publici. 

Comandamentul de deszapezire este format dintr-un presedinte, functie detinuta de primarul Emil Boc, un prim-vicepresedinte, calitate pe care o detine viceprimarul Gheorghe Surubaru si inca 7 vicepresedinti, directori ale diferitelor directii din Primarie. Alaturi de cei 9 „magnifici” au fost numiti inca 51 de persoane angajate in cadrul Primariei Cluj-Napoca. Ziar de Cluj va prezinta principalele persoane responsabile care asigura permanenta in sezonul rece din acest an.  

Primul dintre vicepresedinti este Virgul Porutiu, directorul Executiv al Directiei Tehnice. Alaturi de acesta se regasesc Ovidiu Cimpean, directorul Directiei Comunicare, Relatii publice si Turism, Calin Forna , directorul adjunct al Directiei Comunicare, Relatii publice si Turism, Gheorghe Visan – directorul Cantinei de Ajutor social si Pensiune, Aurel Mocan – directorul Directiei de Asistenta Sociala si Medicala, Florin Bugnar – directorul Serviciului Public de interes local pentru administrarea parcarilor si Vasile Banga – director in Directia Generala Politia Locala. 

Pe scurt, responsabilii in acest an de deszapezirea ce da batai de cap soferilor clujeni de fiecare data cand mai cade un fulg de nea, sunt organizatorul petrecerii de Revelion din centrul orasului, un bucatar, un agent de turism, un politist local si un membru de partid. 

Cei 51 de angajati ai Primariei care fac parte din comandamentul de deszapezire au fost numiti direct, fara voia lor, de catre sefii de servicii. Functionari publici sau personal contractual care au obligatia de a supraveghea desfasurarea in teren a activitatii de deszapezire prin participare directa alaturi de reprezentantii celor doua firme de salubritate responsabile, de a urmari din birou prognoza meteo si de a tine in permanenta legatura cu dispecerii si masinile celor doua firme Rosal Grup si Brantner.

Printre sarcinile de serviciu acestor simpli functionari din departamentele tehnice care au fost numiti fara voia lor le-a fost trasata directiva de a verifica daca actiunea de deszapezire s-a realizat in timp util, de a merge pe teren cu masinie de deszapezire si de a verifica rutele pe teren si implicit starea drumurilor. Potrivit reprezentantilor Biroului Mass Media, functionarii fac de serviciu in grupuri de cate 2-4 persoane cate 8 ore. Desi ar fi cat se poate de firesc sa existe o programare pe zile, si implicit, sa fie cunoscute numele tutuor angajatilor platiti din bani publici care asigura permanenta in sezonul rece repreentantii Primariei Cluj-Napoca nu a putut oferi lista completa a acestora.

Pentru dezastrul de ieri si managamentul defectuos al actiunii de dezapezire, cand timp de aproape 4 ore traficul din oras a fost practic paralizat, responsabil la permanenta a fost viceprimarul Gheorghe Surubaru. Acesta este recunoscut pentru faptul ca nu ofera declaratii presei, sau o face o data la cincinal,  iar colegii de partid raman blocati de fiecare data cand Gheorghe Surubaru indrazneste sa ia cuvantul in plenul Consiliului Local. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *