Cine controleaza publicitatea stradala din Cluj-Napoca

Reteaua publica de publicitate din Cluj-Napoca este controlata de sapte jucatori economici din domeniu, intre care si cele mai puternice firme de advertising din Cluj-Napoa, Vitrina Felix Media si Amprenta Advertising. Judecand dupa incasarile realizate de primaria clujeana din ultimii cinci ani, care se ridica la doua milioane de lei, inchirierea panourilor publicitare nu aduce profit econmic. In schimb, serveste intereselor politice in fiecare campanie electorala.  

La Cluj-Napoca, primaria are 48 de amplasamente publicitare, inchiriate in proportie de peste 50% firmei Panotaj Expert (25 de panouri). Firma cu sediul in Sectorul doi din Bucuresti ii apartine lui Jean Constanti Radulescu si a avut, in 2013, o cifra de afaceri modesta, de 490.000 de lei.

Pe locul al doilea ca expunere se afla panourile inchiriate de Amprenta Advertising SRL si de Vitrina Felix Media SA – cate sase. Cele doua societati sunt din Cluj-Napoca. Amprenta Advertisig SRL este administrata si controlata de Decebal Cotoc, iar in 2013 societatea a avut o cifra de afaceri de peste 5,7 milioane de lei. In ceea ce priveste Vitrina Felix Media SA, este controlata de Mihaela Rus si a avut, la ultima raportare financiara, aferenta anului 2013, o cifra de afaceri de aproape 11 milioane de lei.
Ca marime, spatiile de expunere ale Affichage Romania le surclaseza, desi sunt mai putine. Affichage Romania este subsidiara prin care compania elvetiana  de publicitate Affichage Holding isi desfasoara activitatea pe piata romaneasca. In 2013, firma a avut o cifra de afaceri de aproape 17 milioane de lei.

Cu o cota mai mica pe terenurile primariei, Target Media SRL a inchiriat doua panouri publicitare, situate pe Calea Floresti si pe Strada Caii Ferate.
Tot atatea panouri are si SC News Outdoor Romania SRL, in timp ce SC Way Media SRL are un singur panou publicitar inchiriat, situat pe Bulevardul 21Decembrie 1989.

Potrivit institutiei publice, amplasamentele acestor panouri au atribuite prin licitatie. Contractele de inchiriere au fost incheiate in 20 octombrie 2009, pe o perioada de un an, cu posibilitatea prelungirii cu o durata egala cu cea initiala cu acordul, in scris, al Consiliului local al municipiului Cluj- Napoca. Acestea au intrat in vigoare la data eliberarii Autorizatiei de Construire pentru amplasarea panoului.in prezent, locatiile, se exploateaza in regim de relocatiune tacita.

In 2010, primaria Cluj-Napoca a incasat 31.000 de lei din publicitatea stadala. Un an mai tarziu, in 2011, in conturile municipalitatii au intrat 420.000 de lei, iar in 2012, suma a crescut la peste 500.000 de lei. In 2013, din contractele de inchiriere a panourilor publicitare s-a incasat suma de 550.000, iar anul trecut, s-a ajuns la 562.000 de lei. La un simplu calcul, in ultimii cinci ani, primaria Cluj-Napoca a castigat din exploatarea amplasamentelor publicitare peste 2 milioane de lei.

Foto: qbox.ro

Comentarii

Dana

25.05.2015 17:18

Tu trebuie să îţi cultivi o atitudine de aşteptare pozitivă, indiferent de cursul evenimentelor din lumea exterioară sau de opiniile celorlalţi oameni. Asta scrie celebrul Bob Proctor în cartea ”Te-ai născut bogat”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email: dana_tweety2002@yahoo.com

Mihai Olteanu

26.05.2015 03:53

1. Stiu eu o agentie de outdoor din Cluj care are panouri cel putin cât toate panourile care le au cei enumerați mai sus ori minim 2.Pai daca la piața de outdoor tu scrii de vitrina care are maxim 5 panouri înseamnă ca habar n ai ce se întâmpla de fapt cu outdoorul din Cluj. A ,,,, si ai uitat sa mai scrii de cele 10 ,,,, 15 prisme ilegale ale lui Decebal Cotoc puse pe domeniul public in cârdășie cu Ovidiu Campeanu ,,,, din care fac ilegal cateva zeci de mii de euro pe luna ?Apropo de ce ai scris acest articol ?nici măcar nu l ai periat bine pe Decebal care i da lui Alexa radio moca sa nu mai scrie rau de el ,,,, ca acum l ai jignit ,,,, l ai băgat in aceeași oala cu Mihaela si el o urăște pe aceasta doamna !!??:))))     

Adauga comentariu