Cheltuieli suplimentare pentru închiderea rampei de la Pata Rât. Valoarea fondurilor alocate în șapte ani depășește 8 milioane euro

Consiliul Județean va aloca fonduri suplimentare pentru finalizarea închiderii rampei de deșeuri de la Pata Rât. În acest sens, va fi discutat un proiect de hotărâre în ședința de Consiliu din 30 iulie – “Proiect de hotarare privind aprobarea cheltuielilor neeligibile suplimentare necesare pentru finalizarea închiderii Depozitului de deseuri neconform Pata Rât”. Acest proiect este singurul de pe ordinea de zi care deocamdată nu poate fi studiat pe site-ul forului județean. De ce l-au ferit oare de ochii curioșilor șefii din Consiliul Județean? 

Rampa neconformă de la Pata Rât trebuia închisă încă din 2011, dar și acum „înghite” bani publici. Nord Conforest este firma care se ocupă de închiderea rampei de deșeuri. În 2015, reprezentanții acestei firme comunicau că au fost depozitați suplimentar peste 500.000 mc de deșeuri. În primăvara acestui an, activiștii de mediu transmiteau opiniei publice că a fost depășită cu 30% capacitatea rampei de la Pata Rât. 

În ceea ce privește fondurile alocate pentru închiderea rampei, anul trecut deja fuseseră allocate fonduri suplimentare în valoare de peste 33 milioane lei. Valoarea totală a banilor consumați din bugetul județului pentru închiderea rampei este de aproximativ 8 milioane euro. 

În 2011, când a fost anunțată și începerea lucrărilor la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID), președinte de Consiliu Județean era Alin Tișe. Tot atunci, s-a vorbit prima dată și despre închiderea tuturor rampelor neconforme din județ. 

Trei ani mai târziu, nici rampele nu erau închise, nici CMID nu era gata. Termenele estimate atunci erau pentru decembrie 2015. 

Vom reveni cu amănunte despre aprobarea cheltuielilor suplimentare pentru închiderea rampei de la Pata Rât în momentul în care conducerea Consiliului Județean va catadicsi să posteze pe site proiectul. 

Citește și: 

Capacitatea rampei temporare de gunoaie de la Pata Rat, depasita cu 30%. Primaria incearca sa stearga urmele ilegalitatii?

Comentarii

Fane

26.07.2018 12:04

Cine plătește aceste cheltuieli? E incredibil cum în tara asta notele de plata cad în carcasa oamenilor. Cum dracu se poate întâmpla așa ceva fără că "organele" statului să miște vre-un deget. Cum poate costa o centura -Valvele Apahida- sa coste de doua ori mai mult decât proiectul initial si nimeni sa nu răspundă pentru asta. Cum se poate sa coste drumul de acces la TEAM so CREIC Mai mult decât întreg proiectul și nimeni sa nu fie tras la răspundere.Ce dracu face Curtea de Conturi ? Sunt chiar atât de incapabili, lipsiti de profesionalism, idioți chiar încât să nu vadă sau să găsească vinovații
?

@Fane

26.07.2018 13:21

Nu Fane nu sunt nici prosti nici idioti, sunt doar ticalosi. Sefii Curtilor de conturi sunt toti niste lingai fara coloana care ar fi in stare sa si'o suga singuri ( sau linga, dupa caz) pentru ca iau un purcoi de bani si isi protejeaza pozitia dobandita cu greu. Ar trebui ca sa plateasca alaturi de ticalosii astia, instanta ar trebui sa atraga raspunderea lor materiala si penala pentru neregulile acoperite de ticalosii de la Curtea de conturi care ii acopera pe hoti.

Adauga comentariu