In vizor

Centura ocolitoare pentru Turda și Câmpia Turzii, propusă încă din 1965. 56 de ani mai târziu încă e la stadiul de proiect

Arhitectul șef județului Cluj, Claudiu Salanța, a dezvăluit faptul că exista un proiect de realizarea a unui drum care să ocolească orașele Turda și Câmpia Turzii încă din 1965. Pare incredibil, dar 56 de ani mai târziu, încă nu există un astfel de drum. Există însă un alt proiect pentru care poate că nu vom mai aștepta alți 65 de ani pentru a fi realizat. 

„În 1965 planificatorii de la Institutul de Studii și Proiectare în Construcții, Arhitectură și Sistematizare – ISCAS au elaborat Schița de Sistematizare – Complexul Turda. Printre altele, schiță propunea un traseu pentru drumul național 1, traseu care să deservească atât Turda cât și Câmpia Turzii. Aceasta pornea de la întrarea în Turda (dinspre Cluj), traversa Arieșul în zona actualului pod buclucaș, după care continua cu legătura spre Mihai Viteazu, apoi Alba-Iulia și continua până la ieșirea din Câmpia Turzii spre Mureș. Rolul drumului era de a acționa ca și centură ocolitoare evitând astfel traversarea localităților Turda și Câmpia Turzii cu trafic de tranzit”, dezvăluie arhitectul într-o postare pe Facebook.

Interesante sunt și propunerile de:

  • Realizare a unor noi zone de locuințe (în etapa 1968-1970), în Turda – 1180 + 1680 + 140 in cartierul Oprișani… O nouă zona cu caracter central în zona stadionului… 340 de apartamente zona Hotar băi, respectiv 670 apartamente în zona Șarit – Câmpia Turzii
  • Realizare a unor legături pietonale în municipiul Turda… din cartierul Poiana în cartierul Oprișani și stadion, prin utilizarea digului de lângă Arieș….din zona Bisericii Romano-catolice în zona Băilor Turda și zona Lacurilor Sărate….din zona centrală și pârâul Racilor la rezervația arheologică Castrul Roman
  • Realizare a unei legături între drumul propus și Băile Sărate din Turda prin zona stadionului.
  • Realizare a unei prelungiri a drumului care tranzitează centrul municipiului Turda, peste Arieș (cu un pod nou propus) și o conectare cu drumul național existent care tranzitează Turda.
  • Realizarea unei legături între Câmpia Turzii și drumul nou propus in lungul căii ferate.

O parte dintre aceste propuneri au fost rezolvate prin realizarea Autostrăzii Transilvania, însă cel mai important, cel prin care se propune ocolirea orașelor Turda și Câmpia Turzii încă nu a fost realizat. 

În septembrie 2020, primarii celor două orașe și reprezentanții Consiliului Județean Cluj au semnat un protocol pentru realizarea centurii Turda-Câmpia Turzii în lungime de 16 kilometri. Actul a fost semnat în prezența fostului premier Orban și a fostului ministru al Transpoturilor Lucian Bode. 

„Am decis să construim o centură de ocolire a municipiilor Turda şi Câmpia Turzii, prin care să asigurăm o tură alternativă de tranzit şi totodată să degrevăm centrele oraşelor noastre de traficul rutier, dar şi de poluarea aferentă. Centura ocolitoare cuprinde şase tronsoane, pornind din parte de nord-vest a municipiului Câmpia Turzii şi se încheie pe teritoriul administrativ al municipiului Turda. Lungimea totală a centurii este de 16,04 kilometri, împărţită egal între cele două municipii şi va asigura fluxul de circulaţie în partea de sus acestora, către autostrada A3”, a declarat primarul oraşului Câmpia Turzii, Dorin Lojigan, la festivitatea de semnare a protocolului.

Acest proiect ar urma să fie realizat din fonduri europene. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *