In vizor

Centrul de informare turistica al CJ Cluj promoveaza un club de manele

Potrivit Centrului National de Informare si Promovare Turistica Cluj, site-ul de 10.000 de euro inaugurat cu fast in noiembrie 2013 de catre autoritatile judetene, Clujul nu a avut in 2014 nici un eveniment demn de a fi promovat. Nici TIFF, nici Electric Castle, Gala UAD, Jazz in the Park, concertul Billy Idol sau atatea alte festivaluri si manifestari de amploare. In schimb, este promovat Club Litoral, un local cu “manele alese” unde Bogdan de la Cluj si Stelyan de la Turda sunt cap de afis in fiecare weekend.

“Seara de seara purtat pe ritmul manelelor”, “Bere rece… manele alese… clientela selecta… distractie incendiara” sau “Fete frumoase incinse de ritmurile de manele!” sunt cateva din sloganurile cu care cei de la Clubul Litoral isi promoveaza evenimentele pe pagina de Facebook.

Asta daca nu au invitati speciali, moment in care clientii sunt ademeniti cu fraze ca “va asteptam in aceasta seara ora 22:00 pe sistemul lui Bogdan de la Cluj” sau “Stelyan de la Turda va lansa o noua piesa surpriza in aceasta vineri si sambata la ClubLitoral Cluj”.

Club Litoral face parte din localurile promovate la sectiunea de Cafenele & Cofetarii de pe site-ul Centrului National de Informare si Promovare Turistica Cluj (CNIPTC). Dupa cum Ziar de Cluj a scris imediat dupa lansarea acestuia cu taieri de panglica si noian de autoritati, centrul pentru care s-au platit nu mai putin de 10.000 de euro a fost doar un pretext pentru Consiliul Judetean (CJ) sa le mai dea niste bani unor membri PNL. Mai exact, una dintre firme, administrata de PNL-istul Alin Stefan Baicoci, era responsabila pentru continutul prost si plagiat al site-ului, iar celalalt PNL-ist, Sebastian Iacob Moga, membru in Consiliul de Administratie al Univers T, a primit contractul pentru mobilarea centrului.

Cniptcluj.ro a fost trambitat ca fiind “Cel mai complex site de informare turistica din Transilvania”, insa era la acea vreme doar un amestec ingrozitor de texte plagiate, imagini eronate si informatii aruncate de-a valma. Obiectivele erau descrise cu copy-paste-uri de pe Wikipedia, figurau acolo biserici care nu mai existau si “perle” ca Fast Food Safari ori Satdionul Cluj Arena. Mai mult, Sala Palatului a aparut intre centrele culturale din Cluj. Managerul proiectului, Rodica Gogonea a recunoscut ca”eu nu m-am uitat pe site” si ca i se pare firesc sa se ia texte de-a gata de pe Internet.

A trecut de atunci mai bine de jumatate de an, insa pagina centrului e departe de a fi atractiva sau utila pentru promovarea turistica a judetului, iar textele de prezentare a diverselor obiective sunt in continuare copiate de pe Wikipedia.

Calendarul care ar fi trebuit sa arate evenimentele din Cluj este gol, nu a fost postat niciodata nimic la rubrica respectiva.

Pe langa aparitia grotesca  a clubului de manele intre celelalte localuri clujene, se poate observa ca unele nu au fotografie, cum ar fi Starbucks Cafe, Cleo Pub sau Etno Club Bar. Unele dintre textele care le descriu sunt scrise cu diacritice, altele fara. Tot acolo se regasesc restaurantul La Liga si Obsession the Club, localuri care nu mai functioneaza.

La fel, la sectiunea Cinema figureaza si cinematograful Arta, nefunctional si el de cativa ani.

Alte obiective sunt promovate pe site desi nu sunt din Cluj, cum ar fi Bucovina Adventure.

Infinity Games apare de mai multe ori la rubrica de casino-uri, la la pizzeria figureaza aceeasi poza la toate obiectivele, la fel ca la saloanele de infrumusetare

Perlele sunt nelipsite: Napolii Centrale, Pizzerai Toskana.

In rubrica Administratie Locala, Primaria Cluj-Napoca nu figureaza in lista de primarii din judet.

Fotografia de la Castele/Cetati a ramas tot cea de la Peles, si lipsesc cateva cladiri importante, cum ar fi palatul Banffy din Cluj-Napoca, cel care adaposteste Muzeul de Arta.

Biblioteca Centrala Universitara lipseste de la sectiunea Biblioteci de pe site. 

La fel ca la inceputul site-ului, agentiile de turism au toate aceiasi palmieri in fotografiile atasate. 

Biserica „Sfantul Mihail” a primit pe site rangul de catedrala, iar manastirea de la Nicula a fost uitata la sectiunea destinata acestor obiective.

Alin Stefan Baicoci, administratorul firmei responsabile cu site-ul a declarat ca nu vrea sa comenteze situatia.

Rodica Gogonea, managerul proiectului CNIPTC a declarat ca nu stia de prezenta clubului de manele intre localurile promovate pe site-ul centrului. 

„Nu am vazut si nu mi-a spus nimeni. Nu stiu cine ar fi putut posta asa ceva, cu siguranta ca a facut asta fara stirea CJ. ma voi informa si voi lua masuri pentru remedierea situatiei in cursul zilei de luni”, a declarat aceasta.

Cea care ar fi trebuit sa supravegheze bunul mers al proiectului este Mariana Ratiu, director de investitii in cadrul CJ Cluj. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *