Centrele de informare turistică din județ stau ferecate, dar Consiliul Județean mai bagă bani și în infochioșcuri

În urmă cu cinci ani, în mai multe municipii și comune din județ au fost deschise centre de informare turistică. Multe dintre acestea stau închise atunci când turistul are nevoie de informații, dar cu toate acestea conducerea Consiliului Județean a decis că mai trebuie investiți niște bani în cumpărarea de infochioșcuri. Prea puține primării au fost însă interesate de aceste investiții.

La cinci ani de la încheierea unui proiect de promovare turistică a județului, conducerea Consiliului Județean Cluj a realizat că mai trebuie investiți niște bani în acest proiect. După ce în mai multe comune și municipii au fost realizate centre de promovare turistică, un raport întocmit de Direcția Gestionare Fonduri Comunitare pentru Turism arată că ar trebui cumpărate și niște infochioșcuri.

“Raportul privind vizita ex-post la fața locului întocmit de reprezentanții Direcției Gestionare Fonduri Comunitare pentru Turism, prin care se indică la sectiunea Probleme care au afectat sustenabilitatea proiectului, faptul că ”beneficiarul trebuia să achiziționeze 6 platforme cu infochioșcuri și nu le-a achiziționat. În vederea respectării contractului de finanțare, în anul V de sustenabilitate (respectiv oct. 2016 - sept. 2017), beneficiarul va achiziționa cele 6 platforme”, scrie în proiectul de hotărâre de Consiliu Județean referitor la achiziția celor șase infochioșcuri.

Care este rolul acestor infochioșcuri și cât de mult vor fi folosite din moment ce în județ multe centre de informare turistică sunt cu ușile închise, tocmai la sfârșit de săptămână când, teoretic, sunt mai mulți turiști decât în timpul săptămânii? De exemplu, în Bonțida, centrul de informare turistică pare părăsit. Ușa este bine ferecată, geamurile sunt cu obloanele trase, iar panoul cu obiective turistice este degradat. Presa locală a semnalat în ultimii ani situații similare și în alte centre de comună unde au fost construite centre de informare turistică. În aceste condiții, doar infochioșcuri le mai lipseau comunelor din județ care au centre de informare turistică.

Este evident interesul autorităților locale pentru achiziția de infochioșcuri din moment ce doar șase instituții au răspuns afirmativ apelului Consiliului Județean.

“Consiliul Județean Cluj a demarat procedura de achiziționare a celor 6 infochioșcuri. Muzeul Etnografic al Transilvaniei și primăriile municipiilor Turda, Gherla și ale comunelor Băișoara, Săcuieu și Vultureni au răspuns solicitărilor noastre și au considerat necesară și oportună instalarea acestor echipamente în muzeu, respectiv în centrele de informare turistică aparținând unităților administrativ teritoriale mai sus menționate, în scopul promovării proiectului «Clujul – peisaj cultural» și a Județului Cluj, în general”, se arată în proiectul de hotărâre privind achiziția celor șase infochioșcuri.

În ședința de Consiliu Județean de miercuri, a fost votat proiectul de hotărâre privind cumpărarea celor șase infochioșcuri. În bugetul județului Cluj a fost prevăzută suma de 81.000 lei (fără TVA) pentru achiziționarea celor 6 infochioșcuri, achiziția fiind cuprinsă în Planul anual privind achizitiile publice pe anul 2017. Ca urmare a derulării procedurii de achiziție publică, conform legislației în vigoare, a fost atribuit contractul de furnizare și instalare a celor 6 infochioșcuri, prețul contractului fiind în valoare de 52.098 lei (fără TVA).

În Cluj-Napoca, există un singur centru de informare turistică, deschis în cadrul proiectului „Clujul-peisaj cultural”. Acesta funcționează în interiorul Muzeului Etnografic de pe strada Memorandumului. La momentul inaugurării, site-ul centrului avea erori serioase, cu secțiuni care nu duceau nicăieri și conținut scris prost. Nici la partea de angajați, centrul de informare turistică nu s-a deschis în parametrii normali, la inaugurare. Posturile au fost blocate și o perioadă centrul a funcționat cu personalul Muzeului Etnografic.

Adauga comentariu