Cele 5 etaje ale Consiliului Județean Cluj, insuficiente. O firmă din București a câștigat proiectarea în valoare de aproape 1 milion lei

La 8 ani de la inaugurarea sediului de pe Calea Dorobanților, Consiliul Județean (CJ) se extinde pe un teren de 3.021 mp, situat între clădirea actualului sediu și cea a Bibiotecii Județene Octavian Goga. Luni, au fost anunțați câștigătorii concursului de soluții, care sunt răsplătiți cu proiectarea, în valoare de 970.000 lei, fără TVA. În noul sediu ar urma să funcționeze Direcția de Administrare a Domeniului Public și Privat al Județului Cluj, Direcția de Administrare și Exploatare a Stadionului Cluj Arena şi arhiva.

Firma Starh Arhitectură, Construcții, Design SRL București a câștigat concursul de soluții pentru modernizarea și extinderea sediului Consiliului Județean Cluj.

Firma a fost înființată în 1996, îi are ca asociați și administratori pe Florian Stanciu și Maria Iulia Stanciu. Anul trecut, avea o cifră de afaceri de peste 487.000 lei, un profit net de aproape 129.000 lei și un număr mediu de 5 angajați.

„Câștigătorul va contracta serviciile de proiectare pentru construirea noului corp de clădire, conectarea cu cel existent, intervențiile pe sediul actual al Consiliului Județean Cluj, amenajările exterioare și sistematizarea verticală pentru întreaga parcelă. Promotorul concursului este Consiliul Județean Cluj, proprietarul terenului și al actualului sediu și beneficiarul rezultatelor concursului”, au precizat reprezentanții Consiliului Județean Cluj.

Anul trecut, au fost cheltuiți 130.000 lei, fără TVA pentru servicii de consultanță și organizarea unui concurs de soluții. A urmat concursul de soluții pentru proiectare, ai cărui câștigători au fost anunțați luni. În regulamentul competiției au fost precizate motivele extinderii.

„Anvergura activității administrației publice județene depășește capacitățile actuale ale construcției. Modul de dispunere a spațiilor, dimensiunile încăperilor și suprafața utilă insuficientă nu permit desfășurarea în condiții optime a activității Consiliului Județean Cluj, impunându-se construirea unui nou corp de clădire conectat la cel existent, precum și reorganizarea funcțiunilor, în special la nivelul parterului, pentru o mai bună relație cu publicul, și a etajului 5, în care funcționează în prezent Direcția de Urbanism și Amenajarea Teritoriului, deși nivelul a fost proiectat pentru a deservi locuințe de serviciu/protocol. Prin concurs, se urmărește ca toate Direcțiile ce compun structura organizatorică a Consiliului Județean Cluj să poată lucra împreună, în condiții funcționale și spațiale mai bune și existând posibilitatea dezvoltării unor noi zone destinate relației cu publicul sau a altor funcțiuni conexe”, se arată în regulamentul concursului.

Pe un teren de 3.021 mp situat între cele clădirea CJ de pe Calea Dorobanților și sediul Bibliotecii Județene se vor ridica noile imobile.

Anul trecut, într-o ședință de Consiliu Județean a fost aprobat un proiect de hotărâre în care se motiva necesitatea extinderii sediului. Potrivit documentului respectiv, extinderea este necesară pentru înființarea Direcției de Administrare a Domeniului Public și Privat al Județului Cluj şi a Direcției de Administrare și Exploatare a Stadionului Cluj Arena şi necesitatea extinderii spațiilor de depozitare a fondului arhivistic gestionat de Consiliul Județean Cluj fac necesară construirea unui sediu nou.

Actualul sediu al Consiliului Judeţean se întinde pe o suprafaţă de 2.300 mp.

Adauga comentariu