Cea mai bună calitate a vieții din Cluj se raportează la autobuzele din anii '70

Abia au intrat în circulație ultimele 25 de troleibuze electrice, nepoluante. Ce-i drept, costul acestora a fost acoperit din bugetul pe anul trecut, dar în circulație ar fi intrat abia în 2020, după cum anunța de curând Primăria. Concomitent, pe străzile Orașului Comoară sau, haideți să-i spunem: pe străzile Clujului de 5 troleibuze electrice, circulă și autobuzele de producție franceză din anii ’70, aflate în stare perfectă de funcționare chiar și în 2020: chiar dacă sunt poluante, aceste autobuze se încadrează la categoria smart.

Cea mai bună calitate a vieții din Cluj se raportează la autobuzele din anii '70

facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, sistem de ventilație și aer condiționat pentru sezonul cald, indicatoare de traseu electronice, sisteme de informare pentru călători cu monitoare LCD; sistem de numărare călători și sistem de supraveghere video interioară și exterioară. Numărul total de pasageri ce pot fi transportați de un asemenea autobuz este de 140 persoane, din care 36 locuri pe scaune, dar în mod obișnuit numărul de călători este făr’ de număr. 

Prin urmare, clujenii mai nostalgici sunt transportați fără voia lor în timp. Pe străzile din Cluj-Napoca pot fi văzute adeseori asemenea troleibuze electrice, prin zona centrală, ori autobuze smart-de-poluante pentru zona metropolitană a orașului. 

După cum puteți observa din imaginile de mai sus, sistemul de ventilație este unul ecologic și se realizează cu ajutorul ușilor semi-închise. Iar mânerul din piele ecologică rezistă în orice condiții. 

De altfel, flota autobuzelor franțuzești din anii ’70 urmează să fie suplimentată cu alte asemenea zece autobuze second-hand, contra unei sume de 1.515.000 lei (cca 300.000 de euro). 

CITEȘTE ȘI: Primăria sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”

 

 

 

 

Adauga comentariu