Ce nu face șoferul nesimțit pentru un loc de parcare?! Pe pietonala de pe Canalul Morii stâlpișorii au fost rupți și aruncați în apă

Cluj-Napoca devine încet dar sigur o mare parcare, în care viața de pieton va deveni sport extrem. Tupeul „vânătorilor” de locuri de parcare ilegale întrece orice limită în unele situații.

Mașinile parcate neregulamentar sunt o problemă atât de des întâlnită în Cluj-Napoca încât pare ceva normal să vezi autoturisme pe trotuare și pietoni pe carosabil, mașini pe zone verzi sau în parcuri. Deși anormal în mod normal, pentru Cluj-Napoca este ceva obișnuit și să vezi autoturisme parcate la intrarea în parkinguri, în timp ce parcările supraterane sunt goale.


Nici măcar străzile pietonale nu sunt respectate de șoferi. Este clasică povestea de acum câțiva ani legată de stâlpișorii și lanțul din Piața Muzeului care interzicea parcarea celor care nu sunt riverani. Atunci, șoferii nesimțiți au rupt pur și simplu lanțul ca își parcheze și ei mașinile, deși parkingul Primăriei de pe Moților era la maxim 5 minute de mers pe jos. Un scenariu similar s-a petrecut recent pe pietonala de pe Canalul Morii, din zona Pieței Mihai Viteazu. În mai multe locuri, stâlpișorii care interzic parcarea pe pietonală au fost pur și simplu smulși și aruncați în apă. Bineînțeles că șoferii au profitat de fapta “binefăcătorilor” și s-au înghesuit să își lase mașinile pe locurile de parcare apărute peste noapte.

Centrul, acaparat de mașini, cartierele sunt la fel

Conducerea Poliției Locale Cluj-Napoca spune că e dezastru peste tot în oraș la acest capitol. Săptămânal, primesc peste 1.000 de telefoane care sesizează probleme legate de șoferii   care nu se mai satură să parcheze unde au chef. „Zilnic noi acționăm pe pietonala de pe Eroilor, de exemplu, dar nu am oameni suficienți ca să acopăr tot sectorul acesta. Dacă au tupeul să parcheze în centru, pe o zonă strict dedicată pietonilor, atunci ce să mai spunem de cartiere? Avem undeva la 1.000 de apeluri săptămânale legate de blocări de parcări, de intrări în curți etc. Dar eu am doar 35 de oameni cu care pot să acționez pe linie rutieră și care lucrează în două ture. Trebuie să le respect Codul Muncii, să le dau și zile libere pentru că avem sâmbăta și duminica multe activități și totuși trebuie să le dau și ce li se cuvine”, a declarat, pentru Cluj 100%, Marcel Bonțidean, șeful Poliției Locale Cluj-Napoca.

Amenzile nici măcar nu îi gâdilă la bunul simț

Șoferii care parchează ilegal sunt sancționați cu amendă, care este undeva la 100 lei. Până anul trecut era permisă ridicarea mașinilor, măsură care îi speria într-o anumită măsură pe conducătorii auto. Acum, singura modalitate de sancționare a acestora este amenda, care nu îi impresionează aproape deloc. „În continuare nu se pot ridica mașinile parcate neregulamentar. Tot așa va rămâne situația până în momentul în care se va adopta o Hotărâre de Guvern care să schimbe situația. Este și o lege la care se lucrează acum, lege care să ne permită să ridicăm din nou mașinile. Până acum ne rămâne doar sancțiunea contravențională”, a spus Marcel Bonțidean.

Oamenii trebuie să înțeleagă că nu trebuie să parcheze oriunde

Șeful Poliției Locale recunoaște că ridicarea mașinilor avea efect mai mare decât amenda. În aceste condiții, autoritățile locale se bazează pe bunul simț al oamenilor, care trebuie să înțeleagă totuși că orașul nu este o mare parcare. „Efectul ridicării mașinilor este mult mai mare. Avem experiența dinainte. De preferat este ca oamenii să înțeleagă și să le parcheze regulamentar. Sunt foarte multe discuții la noi în Cluj legate de locurile de parcare. Noi avem 700 de locuri de parcare la stadion și Sala Polivalentă, dar se folosesc doar 15-20% pe zi. Oamenii preferă să le lase aiurea oriunde și apoi se plâng că nu au locuri de parcare. Distanța de la Cluj Arena în centru este destul de mică, 7-8 minute de mers pe jos. În alte orașe, cu probleme de trafic similare Clujului, nici nu este permisă parcarea în centru”, a conchis Bonțidean.

 

Comentarii

Radu

02.01.2017 10:39

1000 de sesizări pe săptămână împărțit la 35 de oameni înseamnă sub 30 de căciulă. 30 împărțit la 5 înseamnă 6 - deci 6 pe zi de polițist comunitar, adică mai puțin de o amendă pe ora. Eu zic așadar că scuza ca-s prea putini polițiști comunitari cade. Dacă 100 de lei amenda nu-i sperie faceti-o 1000, iar asta cu ridicatul mașinilor mai e o scuză până la mijlocul lunii când trec 30 de zile de la publicarea OUG în Monitorul Oficial, să vedem după cu ce scuze penibile mai veniti pentru că legea nu se aplica in Cluj.

Gerula

02.01.2017 12:46

În Cluj conform statisticilor la început de an 2016 erau în jur de 250.000 mașini. Omul asta îmi explică de o parcare de 700 mașini în centru..... Pe Dorobanților sunt mașini parcate bara la bara pe locurile amenajate pe carosabil (locuri plătite la primărie) și mașini parcate tot bara la bara pe trotuar. Parcările dintre blocuri sunt pline și sunt și garaje.. Înțeleg să nu mai luam masina cînd mergem la servici în centru, și o lăsăm acasă. Corect. Ajungi mai repede cu troleul și nu mai umbli 20 Min după loc parcare în centru. Dar cu mașinile din cartiere ce facem? Le lăsăm în Apahida? Un loc de parcare in parkingul in Mărăști este circa 350 lei/lunar vs un loc în parcare pe aleea bibliotecii la 200 lei/an loc unde de altfel e plin de garaje unde se țin murături și sunt improvizate afumători. Înțeleg că unii sunt mai proști (cei care parchează pe trotuar) și alții sunt mai deștepți cu parcări asigurate de primărie? Oare nu plătim toți la fel impozite?

Cetateanul

02.01.2017 13:56

Legea a permis neintrerupt si permite in continuarea ridicarea masinilor dar Marcel Bontidean este total incompetent si face pe prostul .  Lipseste, din cauza unor ambitii prostesti, doar colaborarea intre politia circulatie si administratorul drumurilor lui Boc.  

Adauga comentariu