Ce noroc pe Boc! Dorințele neîmplinite din 2019 trec pe lista de rezoluții pentru 2020. Lista rateurilor de anul acesta

Așa cum ne-a obișnuit de o veșnicie de când este primar, Emil Boc a înșirat și la începutul lui 2019 ce va face și va drege pentru dezvoltarea orașului. Niciun proiect de pe lista priorităților primarului nu a fost nou. În fiecare an, aceleași așa zise priorități sunt aruncate praf în ochii cetățenilor, care nu sunt atenți la ceea ce a făcut și nu a făcut Primăria pe parcursul unui an.

Pentru că noi suntem atenți la tot ce mișcă în Primărie, vă arătăm și la finalul acestui an ce a reușit și ce nu a reușit Boc să facă din ce a promis în luna ianuarie. Deocamdată să aruncăm o privire pe lista promisiunilor de la început de an:

-pregătirea documentațiilor pentru centura metropolitană;

-asocieri cu comunele de pe traseu și realizarea de studii pentru trenul metropolitan;

-studii de fezabilitate pentru pasajul subteran din Mărăști și pasajul suprateran de la Tăietura Turcului;

-limitarea autorizațiilor de construcție pentru Borhanci și Bună Ziua până la începerea proiectelor de extindere a străzilor care din aceste zone;

-modernizarea podului Fabricii, Porțelanului, Garibaldi;

-concurs de soluții pentru PUZ-ul unui nou cartier în Sopor;

-finalizarea drumului cu patru benzi din Lomb;

-pregătirea unui masterplan cu o componentă de locuire pentru Cluj Innovation City de pe dealul Lomb;

-semnarea unui parteneriat cu Armata pentru un proiect de locuințe pe Valea Gârbăului;

-finalizarea unor locuințe sociale pe strada Ghimeșului;

-continuarea proiectelor referitoare la construirea de parkinguri pe Primăverii nr. 20, Primăverii nr. 8, Mogoșoaia nr. 7-9, Hasdeu;

-pregătirea proiectelor pentru parkingurile de pe str. Liviu Rebreanu nr. 2-4, str. Albac, str. Azuga, str. Trotușului, str. Gheorghe Dima Vest, str. Sighișoarei, Piața Cipariu;

-creșterea numărului de parcuri din oraș;

-licitații pentru modernizarea Parcului Feroviarilor;

-creșe noi pe strada Donath, Grigore Alexandrescu, Meziad plus o creșă în cartierul Bună Ziua.

Centura metropolitană – anul acesta au fost realizate diverse studii tehnice, în urma cărora s-a ales o variantă de traseu. În perioada următoare ar urma să fie definitivate studiul de fezabilitate, Planul Urbanistic Zonal și DTAC, urmând ca întreaga documentație să fie predată CNAIR. Licitația pentru proiectare și lucrări de execuție ar urma să fie realizată de CNAIR.

Trenul metropolitan – la finalul lunii octombrie a fost anunțat câștigătorul licitației pentru studiile de fezabilitate. Este vorba despre o asociere de firme din România, Italia și Franța: SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL. Obiectul contractului este reprezentat de „Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate, Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida” - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.

Pasajele Mărăști și Tăietura Turcului – studiul de fezabilitate pentru pasajul subteran din Mărăști va fi pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local din decembrie; pasajul de pe Tăietura Turcului este încă la stadiul de povești. Boc spunea în urmă cu câteva săptămâni că acest proiect va fi făcut din fonduri europene și că se va colabora cu CFR.

Limitare autorizații pentru Borhanci și Sopor – primarul s-a ținut de cuvânt și a limitat emiterea autorizațiilor de construcție pentru cele două zone. Mai greu este însă cu extinderea arterelor principale din zonă, care ar urma să decongestioneze traficul. În acest caz nu s-a făcut nimic până acum.

Modernizare poduri – podul Garibaldi este la fel de vechi, nu s-a reușit începerea lucrărilor. Primarul s-a plâns de multe ori că nu există firme de construcții interesate să participe la licitațiile organizate de Primărie. Podul Porțelanului este gata teoretic, dar practic încă nu a fost deschis circulației. Podul Fabricii a fost mai mult spoit, decât reparat. Cu toate că există erori la realizarea lucrărilor de modernizare, podul a fost deschis circulației, provizoriu.

Citește și:

La 8 luni de la închiderea podului Porțelanului, lucrările s-au oprit, fără a se redeschide circulația

Podul Fabricii a fost reabilitat în bătaie de joc, iar acum Primăria l-a deschis, doar ca să îl închidă din nou

Concurs soluții Sopor – concursul a fost lansat în iunie, iar în octombrie au fost anunțați câștigătorii. Boc spunea că Soporul va fi un nou Mănăștur. Concursul a avut ca scop selectarea celei mai bune soluții în vederea “Elaborării unui MASTERPLAN/Plan Urbanistic Zonal în cartierul Coloniile Sopor din Municipiul Cluj-Napoca”. Prin concurs s-a dorit identificarea unui nou mod de urbanizare sustenabil, orientat spre generațiile viitoare și spre bună conviețuire. Obiectivul este creșterea calității vieții oamenilor în mediul urban prin soluții integratoare și inovatoare.

Finalizare drum cu patru benzi Lomb – nici vorbă de încheierea lucrărilor la drumul cu patru benzi care face legătura între strada Oașului și dealul Lomb, unde se află Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative (Buftea de Cluj) și Centrul de sprijinire a afacerilor TEAM. Alunecările de teren îngreunează realizarea lucrărilor.

Masterplan pentru Cluj Innovation City – Primăria a anunțat realizarea unui masterplan cu componentă de locuire pentru Cluj Innovation City din dealul Lomb. În zonă nu au ajuns nici măcar investitorii anunțați de administrația publică locală. Deci, nici vorbă de locuințe.

Locuințe pe Valea Gârbăului – un alt proiect care a ajuns în sertarele întunecate ale Primăriei. Nu s-a concretizat nimic din ceea ce a anunțat primarul Emil Boc la început de an.

Locuințe sociale – Primăria a reușit doar să dea în chirie câteva apartamente pentru persoanele care au nevoie de locuințe sociale. A cumpărat și un apartament cu 100.000 euro, folosit tot pentru persoanele nevoiașe. Deși a fost anunțat demult blocul de locuințe sociale de pe strada Ghimeșului, nu a fost dat încă în folosință. În tot acest timp, oamenii de la Pata Rât încă locuiesc în barăci din lemn în frig.

Parkinguri – anul acesta au început lucrările la cele două parkinguri de pe strada Primăverii și la parkingul din Hasdeu. Celelalte sunt în diverse stadii de studii.

Parcuri în oraș – Primăria a anunțat modernizarea Parcului Farmec și a parcului de la Teatrul Național. Mai mult, Pădurea Clujenilor va fi transformată în Parcul Tineretului. Toate cele trei proiecte sunt însă la stadiu incipient, de studii și aprobări documente.

Parcul Feroviarilor – în ședința de Consiliu Local de la sfârșitul lunii noiembrie, au fost aprobați indicatorii tehnico-economici pentru „Revitalizare și activare Parcul Feroviarilor”, investiție în valoare totală de 49.620.995,26 de lei, fără TVA (aproximativ 10,3 milioane euro). Proiectul presupune și amenajarea străzii de acces și a malurilor Someșului din dreptul parcului, inclusiv construirea a două pasarele pietonale peste râu, dinspre strada Traian. Durata de realizare a investiției este de 22 luni.

Creșe noi – în primăvară a fost dată în folosință creșa de pe strada Donath, care trebuia deschisă încă de acum cinci ani. În cartierul Bună Ziua, situația a rămas neschimbată, adică nu există nicio creșă.

Adauga comentariu