Ce mai contează o ilegalitate în plus în Republica Autonomă Cluj? După majorările ilegale de capital de la Sala Polivalentă, urmează o lege ilegală cu dedicație

Ziar de Cluj a atras atenția cu privire la intenția municipalității clujene de a masca pierderile Sălii Polivalente, sub presiunea chipurile a unei cerințe a Consiliului Concurenței. Adică sub presiunea a ceea ce Emil Boc a negat tot timpul că ar fi existat: asică acțiuni din bani publici luate de către o entitate publică în favoarea unei societăți aflate în administrarea sa, care poate fi susceptibilă ca fiind ajutor de stat sau ajutor de minimis.

Emil Boc ne spune că Sala Polivalentă va înregistra pierderi în acest an, ca urmare a perioadei de inactivitate pe fondul investiției recente. Numai că asta s-a întâmplat în fiecare an, cu, sau fără investiții – că și Sala Polivalentă, exact ca și Cluj Arena SA și alte “investiții” transformate în societăți sunt doar niște sinecuri politice pentru politrucii PDL ai PNL Cluj.

Să ne amintim, pentru a termina cu discuțiile inutile, că, prin HCL 261 din 9 iulie 2015, se aproba „majorarea capitalului social al societății Sala Polivalentă S.A. prin aport în numerar al Municipiului Cluj-Napoca în sumă de 1.980.000 lei, prin emisiunea unui număr de 13.200 de acțiuni noi”.

Să amintim celor care aplică legea selectiv în Republica blatistă Cluj că există OUG nr. 77 din 3 decembrie 2014 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, precum și pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996 în care scrie degeaba că (Capitolul III, Secțiunea 1, Art. 7, Par. 4):

“În cazul de măsuri susceptibile a reprezenta ajutor de stat sau ajutor de minimis inițiate de autoritățile publice locale, pentru asigurarea coerenței cu politicile economico – bugetare și financiare ale statului român, acestea trebuie să fie însoțite de dovada informării Instituției Prefectului și a consiliului județean cu privire la intenția de a institui respectiva măsură de sprijin. Informarea va cuprinde inclusiv analiza de oportunitate conform art. 3 alin. (4)”.

“Ajutorul de stat înseamnă orice sprijin, indiferent de formă acordat de autorități publice. Ajutorul de stat se concretizează fie într-un transfer de fonduri publice către un agent economic, fie în renunțarea la unele venituri viitoare și care asigură unui agent economic un beneficiu de natură economică sau financiară, pe care nu l-ar fi obținut în absența acestor masuri. Beneficiile rezultate vor fi considerate ajutor de stat, dacă ele conferă un avantaj special numai anumitor agenți economici sau anumitor bunuri, servicii sau regiuni. În ajutorul de stat se includ, printre altele: subvenții, anularea de datorii sau preluarea pierderilor, reduceri sau amânări de la plata taxelor și impozitelor, renunțarea la obținerea unor venituri normale de pe urma fondurilor publice” - Legea nr.143 din 27 iulie 1999 privind ajutorul de stat

Și-acum să vedem ce vrea să facă municipalitatea în complicitate cu un deputat PNL de Cluj, având în vedere faptul că Sala Polivalentă, de bine ce a fost administrată și aceasta de către politrucii PDL ai PNL, trebuie să achite 1 milion lei taxă pe clădire și taxă pe teren, însăși ei Primăriei Cluj-Napocene?

Printr-un proiect legislativ, se încearcă acordarea dreptului consiliilor locale de a aproba scutirea sau reducerea pentru taxele locale pe clădiri și pe teren datorate către unitatea administrativ-teritorială de către operatorii concesionari ai sălilor polivalente. Adică fix numai pentru deținătorii de polivalentă, nu cumva să beneficieze și deținătorii de semivalentă, covalentă, univalentă șamd… (glumim, dar nu e de glumit)

"Sala Polivalentă, aflată în subordine totală față de Primăria Cluj-Napoca, are obligația de a achita taxa pe clădiri și taxa pe teren de aproape 1 milion lei/an tot către Primăria Cluj-Napoca. Ulterior, Sala Polivalentă trebuie să recupereze cheltuielile aferente acestor taxe locale prin tarifele percepute pentru accesul publicului la acest serviciu public. Adică pune cheltuielile în sarcina contribuabililor", spune deputatul.

Demersul cu dedicație al deputatului PNL de Cluj este vizibil în afara legii. Pe lângă faptul că o companie publică nu poate primi ajutor de stat (și orice scutire de taxe și imposite se încadrează aici) fiind împotriva principiilor de funcționare a economiei de piață și a legislației europene, o lege nu poate fi făcută (dedicată) în favoarea și în considererea unei persoane, instituții (adică pentru deținătorii de săli polivalente) pentru că nu s-ar mai numi lege.

Să ne amintim faptul că Cluj Arena este în faliment tocmai pentru că datora taxe pe clădiri și taxe pe terenuri către Primărie și nu către Consiliul Județean și de aceea nu putea să fie scutită. Să ne aducem aminte că anul trecut, forul județean a dorit, la un moment dat, majorarea capitalului social la Cluj Arena pentru salvarea societății care administra stadionul, iar Consiliului Concurenței a spus clar că acest demers este ajutor de stat. Așa că, Maestre, Excelență, noi zicem că dacă Polivalenta nu poate da banii, concediază-ți politrucii incapabili de la conducerea acesteia și cere insolvența după modelul Cluj Arena. Dar nu mai încerca să vii cu șmecherii "legale". E ru;inos pentru un profesor de "constituționalism", așa, ca mătăluță!

Dar ce mai contează o ilegalitate în plus în Republica Autonomă Cluj? În fond și majorările de capital de până acum tot ilegale au fost și nici un procuror n-a sughițat în timpul filmărilor.

Comentarii

Emil

29.06.2017 10:58

Legea ar fi ok numai ca daca ar acorda scutirea tuturor salilor, nu doar celor din proprietatea uat!!! In forma asta se produce discriminare!!!

Adauga comentariu