Ce am aflat din ședința Consiliului Civic Local. Când vom avea tren la Aeroport, 100 de autobuze electrice și semafoare pornite din aplicație

Ședința Consiliului Civic Local din 16 mai poate fi comparată cu un meci de box amator: mulți pumni aruncați, însă puține daune. Principala temă a discuției: infrastructura rutieră și feroviară în Cluj-Napoca.

În colțul din dreapta, din partea Consiliului Civic Local, au condus discuția Iosif Pop și Radu Mleșniță. În colțul din stânga, Nicolae Doboș, directorul tehnic al Companiei de Transport Public.

Runda 1. Reorganizarea traseelor și înlocuirea autobuzelor poluante

Conform organizației elvețiene Air Visual, Cluj Napoca se află pe locul 2 în țară, după Iași. În acest sens, cei de la CTP vor să doteze flota de autobuze electrice cu încă 100 de bucăți în următorii ani. Conform unei directive în UE, până în 2050 trebuie să avem în dotare exclusiv autobuze elctrice. Inclusiv autobuze școlare.

Runda 2. Extinderea/montarea liniilor de troleibuze nepoluante

CTP-ul a pregătit cinci noi linii de troleibuz. Rămâne de văzut care vor fi acestea și dacă vor fi aprobate. Necesitatea unei stații de autobuz în incinta Aeroportului, pentru a nu pune turiștii în situația ingrată de a circula cu faimoasele autobuze pline cu cetățeni mai puțin... civilizați.

Runda 3. Cumpărarea troleibuzelor/autobuzelor electrice dublu articulate cu 3 compartimente

În condițiile în care mulți șoferi se plâng că acest tip de autobuze/troleibuze încurcă traficul, nu este considerată oportună achiziționarea unor astfel de mașini.

Runda 4. Crearea și gestionarea inteligentă a „undei verzi”

Am aflat că celebra „undă verde” este un concept perimat, iar viitorul le aparține semafoarelor acționate la cerere (fie prin buton de către pietoni, fie de către șoferii de autobuze prin aplicații dedicate).

Runda 5. Prelungirea linilor de tramvai Mănăștur-Florești, Bulevardul Muncii-Aeroport

Scepticism maxim când vine vorba de tramvaie. Conform unor studii prezentate de CTP, un tramvai nu se justifică decât în condițiile în care circulă 2500-9000 de călători pe oră. În aceste condiții, atenția trebuie îndreptată spre autobuzele electrice.

Runda 6. Peron la Aeroport, proiect ”extrem de necesar„

Necesitatea unui peron direct la Aeroport, care să le permită turiștilor să ajungă la Gară într-un timp record. A luat cuvântul reprezentantul intereselor CFR, Iulian Gaga, care a insistat asupra necesității unei Aerogări pentru cel puțin 7000 de oameni. Desigur, e un proiect din categoria metroului (pe următorii 20 de ani).

Câștigător? Sperăm că cetățenii orașului, în acest deceniu.

Conform site-ului oficial, „Consiliul Civic Local reprezintă vocea societății civile clujene, exprimându-se ca o alternativă simbolică, civică si apolitică, a Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, în calitatea acestuia, din urmă, de autoritate decizională a administrației publice locale”.

 

Adauga comentariu