Rautacisme

Catre colegii PR-isti

Am putea trece cu vederea peste faptul ca cererile de acreditare pentru Electric Castle din partea redactiei noastre au fost “ratacite” de agentia de imagine a festivalului, PR&More, dar este greu sa trecem cu vederea peste faptul ca acreditarile la un astfel de eveniment, finantat si din bani publici, se acorda preferential.

Cei care se ocupa de promovarea Electric Castle poate vor sa contracareze materialele negative la adresa evenimentului, insa solutia nu este sa refuzi cererea de acreditare din partea unor publicatii. Este si exemplul ziarului online Cluj-AM. Jurnalistii de la acest ziar nu au fost acreditati la editia din acest an al festivalului de la Bontida, fapt ce a dus la reactii din partea publicatiei.

“Avand in vedere ca avem un numar limitat de acreditari disponibile și a trebuit sa raspundem unui val foarte mare de solicitari, a trebuit sa facem o selectie riguroasa a cererilor primite. Din pacate, nu va putem acredita la festival. Speram sa intelegeti ca oricat de generosi ne-am dori sa fim, trebuie sa pastram un echilibru”, acestea sunt argumentele organizatorilor pentru refuzul de a acorda acreditare publicatiei Cluj-AM.

Ceea ce ar trebui sa stie organizatorii festivalului si, implicit, agentia care se ocupa de imaginea evenimentului este ca, in primul rand, acest festival are parte de finantare din bani publici, nu este o petrecere privata la care inviti pe cine doresti.

Apoi, nu aceasta este solutia pentru a asigura reflectarea pozitiva a evenimentului in presa. De multe ori, agentiile de publicitate au pretentia ca, in schimbul acestor acreditari, jurnalistii sa publice X materiale de presa. Bineinteles, pozitive.

Chiar si reporterilor Ziar de Cluj li s-a atras atentia, spre exemplu, ca au scris anul trecut prea putin despre TIFF, in ciuda faptului ca ziarul nostru a publicat, in perioada evenimentului, o serie de anchete legate de cum sunt obtinuti si cheltuiti banii la acest festival.

Dragi colegi PR-isti, nu este in regula sa rataciti cererile de acreditare din partea unor redactii sau sa refuzati alte redactii, dupa bunul vostru plac. Nu vrem sa va spunem cum sa va faceti treaba, asa cum nu ar trebui sa o faceti nici voi cu jurnalistii, insa avem aceleasi asteptari din partea voastra, pe care le aveti si voi din partea noastra: sa fiti profesionisti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *