Cât a evoluat proiectul schimbării la față a străzii Mihail Kogălniceanu de la anunțarea câștigătorilor concursului de soluții până acum

După șase ani de la primele anunțuri și promisiuni de modernizare a străzii Mihail Kogălniceanu, în septembrie a fost anunțat câștigătorul concursului de soluții. După această fază, se derulează etapele firești – studiu de fezabilitate, proiectare, lucrări de execuție. În acest moment, proiectul a ajuns la faza obținerii acordului de mediu. 

„Primăria Municipiului Cluj-Napoca, cu sediul în Calea Moților nr. 1-3, Cluj-Napoca, județul Cluj anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul “Amenajare urbană strada Kogălniceanu, strada Universității și străzile adiacente” propus a fi realizat în Cluj-Napoca, județul Cluj”, se arată într-un anunț transmis de reprezentanții Primăriei. 

Pietonalizarea străzii Mihail Kogălniceanu este unul dintre proiectele anunțate de Boc și puse pe lista de priorități, dar care a fost uitat între timp. În 2013, primarul Emil Boc anunța că strada Mihail Kogălniceanu va fi transformată în pietonală. S-au organizat dezbateri publice, urma apoi să aibă loc un concurs de soluții, dar totul s-a oprit când conducerea Primăriei a realizat că nu are unde să scoată traficul și nu are unde să facă locuri de parcare.

“Există în acest moment două variante de lucru. Una este parkingul subteran sub amplasamentul străzii Kogălniceanu și cel de-al doilea proiect pe care Primăria îl are în vedere este un parking în zona Avram Iancu, intrarea către Cimitirul Central. Acesta din urmă ar fi mult mai oportun și mai rezonabil din punct de vedere al costurilor, dar este direct legat de o negociere cu proprietarii privați care dețin o anumită suprafață mică din amplasament, dar obligatorie a fi încorporată în amplasamentul total pentru a putea construi un parking”, declarau, în urmă cu trei ani, reprezentanții Primăriei.

Între timp, lucrurile s-au schimbat, s-a organizat anul acesta un concurs de soluții pentru modernizarea străzii, iar promisiunile legate de parking au intrat la apă. Valoarea premiilor a fost de 845.000 lei. Premiul I a constat în finanțarea contractului de proiectare și a fost în valoare de 755.000 lei. 

Adauga comentariu