Cat de sanatos e stilul dvs. de viata?

Sanatatea depinde, in mare masura, de obiceiurile si deprinderile care formeaza stilul sau modul nostru de viata - adica de ceea ce mancam, cata miscare fizica facem, cat alcool bem sau cate tigari fumam... si, nu in ultimul rand, de calitatea relatiilor noastre sociale.

In ce consta micul dvs. dejun – cateva gogosi si o cafea? Dar pranzul – mancarea de la fast-food? Va afundati in fotoliu, in fata televizorului, dupa o zi petrecuta in fata calculatorului la birou? Daca raspunsul e afirmativ, opriti-va putin si reflectati la felul in care actualul dvs. stil de viata va va afecta, in viitor, sanatatea.

Obiceiuri care va distrug sanatatea

Alcoolul, tutunul si stresul sunt principalii dusmani care va pot distruge organismul. Medicii de pretutindeni au semnalat principalele cauze care duc la imbatranirea inainte de vreme din cauza unor obiceiuri gresite in modul de viata. Renuntati la excese si acordati o mai mare atentie dietei si exercitiilor fizice, recomanda in esenta medicii.

Fumatul duce la aparitia ridurilor si a bolilor de inima si favorizeaza imbatranirea.

Stresul duce la o imbatranire prematura a organismului, dovedita cu argumente stiintifice. Un om stresat este vulnerabil la cancer, predispus la diabet si multe alte boli, dar si la epuizare fizica.

Poluarea afecteaza organismul si accelereaza imbatranirea. Din cauza aerului poluat, putem suferi de afectiuni ale aparatului respirator iar din cauza zgomotelor stridente nu mai putem sa auzim.

Alcoolul dauneaza sanatatii, mareste riscul aparitiei bolilor de inima si determina cresterea presiunii sangelui. In timp, alcoolul incetineste functionarea organelor pana cand ajung sa nu mai fie eficiente.

Grasimile saturate trebuie eliminate din alimentatie. Acestea cresc nivelul colesterolului si activeaza bolile de inima.

Lipsa de miscare are urmari grave. Exercitiile fizice pot prelungi viata, pot reduce riscul de a deveni obezi si ne pot pazi chiar si de afectiuni precum Alzheimer.

Consumul de zahar si sare in exces dauneaza organismului.

Obezitatea ne face mai batrani. Excesul de grasime creste riscul bolilor de inima, de diabet si favorizeaza aparitia cancerului.

Expunerea prelungita la soare dauneaza pielii, dar si organismului. Derma imbatraneste si riscul aparitiei cancerului de piele creste.

Lipsa somnului e corelata cu obezitatea, diabetul, cresterea tensiunii si cu problemele de memorie...

Schimbarea obiceiurilor cotidiene

Pentru a duce o viata sanatoasa medicii va recomanda sa acordati atentie micilor obiceiuri cotidiene si sa incercati sa le modificati in timp, in cazul in care sunt nocive. Iata-le:

Spuneti stop fumatului! El poate duce la aparitia cancerului pulmonar. E, de asemenea, factor de risc pentru aparitia bolii coronariene ischemice si a accidentelor vasculare.

Renuntati la mancarea de tip fast-food si la consumul excesiv de carne rosie. Pericolul este legat de continutul bogat in colesterol, grasimi animale, sare si conservanti. Alegeti cereale integrale pentru micul dejun, introduceti cat mai multe fructe si legume in meniul zilnic.

Economisiti-va fortele! Oricat v-ar fi de incarcata ziua, gasiti-va o “fereastra” pentru a face un dus sau pentru a sta undeva linistit, pentru a va gandi la ceva placut, pentru a asculta muzica preferata, pentru a va ingriji trupul si sufletul etc., toate pentru a va intari energia psihica.

Respectati-va odihna saptamanala! Mergeti la plimbare, ocupati-va de hobby-ul dvs. Rezervati-va cateva minute in care sa nu faceti absolut nimic; stati pur si simplu pe canapea sau in fotoliu timp de 30-60 minute cu ochii inchisi. Renuntati la televizor, telefoane si computer cat mai mult timp posibil.

Evitati persoanele cu energie negativa! Acestea sunt persoane pline de complexe in jurul carora pluteste intotdeauna o atmosfera de incordare si suspiciune, egoism si infumurare. Ele vor cauta in orice imprejurare sa-si impuna punctele de vedere. Intreaga lor comportare provoaca epuizarea energie dvs. psihice. Exista si “vampiri energetici”, oameni care va absorb energia fara sa stiti; sunt lipiciosi, de aceea nu fiti delicati, intrerupeti imediat contactul cu ele.

Faceti sport, mai ales daca, prin natura serviciului pe care il aveti va deplasati toata ziua numai cu masina sau stati aproape toate orele de serviciu pe scaun. Faceti plimbari seara, urcati pe scari, nu mai asteptati liftul, iesiti la jogging sau mergeti la sala.

Relaxati-va! Petreceti mai mult timp cu prietenii, mergeti la filme si spectacole, cititi o carte sau o revista. Nu fiti incordati! Faceti o baie calda cu uleiuri aromate sau un dus scotian. Toate acestea vor reduce nivelul stresului si vor scadea riscul de a dezvolta boli cardiace si atacuri de cord.

Nu uitati de vizita anuala la medicul de familie. Acesta va va face analizele de baza, cum ar fi masurarea tensiunii arteriale, determinarea colesterolului si glicemiei...

Crearea unui stil de viata sanatos nu inseamna schimbari drastice. De fapt, schimbarile majore duc aproape intotdeauna la esecuri. Facand schimbari minore in stilul dvs., dar in fiecare zi, veti ajunge la recompense mari, asa ca puteti sa incepeti sa va ganditi ce veti face pentru sanatatea voastra astazi. Tineti minte ca stabilitatea psihica face minuni cu intregul corp, iar cea fizica stimuleaza creierul!

.ro

Foto: scx.hu

Adauga comentariu