Cât de eficientă va fi ridicarea mașinilor? Poliția Locală Cluj-Napoca este (prea) optimistă

Din 1 februarie, va fi permisă din nou ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, după o pauză de aproape doi ani.

Șoferii care parchează unde îi taie capul vor fi sancționați din 1 februarie prin ridicarea mașinii. Cât de mult va ajuta această măsură la eliberarea orașului? Cât de pregătită este RADP Cluj-Napoca să intre în acțiune la modul serios?

Dacă ar fi să credem vorbele pline de optimism ale conducerii Poliției Locale Cluj-Napoca, din 1 februarie centrul orașului va fi liber ca pasărea cerului. Nu vom mai vedea nicio mașină parcată neregulamentar, iar parkingurile vor fi folosite la capacitate maximă. Și totul doar datorită noii măsuri de ridicare a mașinilor parcate ilegal. Ne întrebăm cât de eficientă va fi această metodă de disciplinare a șoferilor, mai ales că a mai fost în vigoare până în 2015 și orașul era la fel de plin de autoturisme parcate după bunul plac.

Marcel Bonțidean, șeful Poliției Locale Cluj-Napoca spune că metoda va fi eficientă 100% și va veni în folosul cetățenilor, care se expun riscului de a fi accidentați mergând pe carosabil din moment ce trotuarele sunt ocupate de autoturisme.

“Ridicarea mașinilor sigur va fi în folosul cetățenilor. Cu toții vedem că este plin de mașini pe trotuare, femeile cu cărucioare cu copii trebuie să meargă pe carosabil, se expun accidentelor rutiere. Atunci, este o chestiune care se va reglementa. Șoferii nu trebuie să fie speriați de această măsură pentru că este o chestiune de respectare a legii. Ei trebuie să folosească locurile de parcare, să folosească parkingurile la maxim. Legat de acest ultim aspect, vă dau un exemplu: dacă veți verifica acum Polivalenta și Stadionul o să vedeți că doar 20% din cele 800 de locuri sunt ocupate. Nu este necesar ca toată lumea să parcheze în centrul municipiului și să stea zece ore. De aceea s-a și introdus taxa de parcare diferențiată. De eficientă va fi eficientă metoda 100%”, a declarat Marcel Bonțidean pentru Cluj 100%.

În ce condiții se vor ridica mașinile?

„Mașinile se vor ridica exact în condițiile prevăzute de lege. Dacă opresc într-o zonă unde acționeză indicatorul de oprire interzisă, deci opresc ilegal”, a precizat Bonțidean.

Cât de eficientă va fi ridicarea mașinilor și cât de mult va ajuta la eliberarea orașului vom testa pe propria piele după 1 februarie. Dacă lucrurile vor merge la fel ca în anii anteriori, orașul va fi la fel de plin de autoturisme parcate peste tot, singura diferență fiind că unii șoferi vor fi amendați drastic și vor face un drum la sediul RADP Cluj-Napoca pentru a-și recupera mașina, iar RADP va încasa bani frumoși din amenzile aplicate șoferilor.

Conducerea RADP Cluj-Napoca spune că este pregătită să intervină pentru ridicarea mașinilor din 1 februarie.

„Noi suntem pregătiți, avem tot ce înseamnă logistică necesară. Sunt trei mașini de ridicări, care vor funcționa în intervalul de timp solicitat și au mecanicii lor. Sunt în jur de 30 de persoane care lucrează în acest sector”, a menționat Ioan Morocăzan, directorul tehnic al RADP Cluj-Napoca.

Șoferii care vor avea de recuperat mașina vor plăti aproximativ 550 lei.

„Preţul este compus din 247 de lei fără TVA, care reprezintă ridicarea, 169 de lei, fără TVA, transportul maşinii, şi 43 de lei, fără TVA, depozitarea pentru o zi. În total, 459 de lei, fără TVA, 547 de lei, cu TVA. La acest preţ se adaugă 43 de lei fără TVA pentru fiecare zi în care maşina este păstrată în depozitul RADP. Noi avem misiunea de a depozita vehiculele în siguranţă şi răspundem pentru eventuale daune. Dar şi cetăţeanul plăteşte această sumă de bani dacă îşi parchează maşina neregulamentar”, a declarat primarul Emil Boc la un post de radio local. Dacă şoferul ajunge la maşină înainte să fie transportată la RADP, va plăti doar 294 de lei.

Ridicarea mașinilor a fost interzisă în iulie 2015, în urma unei decizii a Înaltei Curți de Casație și Justiție. Potrivit deciziei respective, Consiliile Locale nu mai puteau reglementa ridicarea autovehiculelor parcate ilegale pe domeniul public. Doar Poliția Rutieră mai avea dreptul să dispună ridicarea mașinilor. S-a reluat decizia ridicării autoturismelor în decembrie 2016, după ce Guvernul a modificat OUG 192/2002, privind circulaţia pe drumurile publice.

Comentarii

Cineva

28.01.2017 12:56

Ar trebui sa inceapa cu strazile Dima si Pasteur, sunt mii de masini parcate neregulamentar. Dupa ce le ridica (daca le ridica) iar oamenii le recupereaza, tare as fi curios sa vad daca le vor parca regulamentar in parkinguri (care nu exista).

The caca

29.01.2017 14:41

Mașinile parcate pe banda 1 pe străzile b-dul muncii si Oașului îngreunează circulația si in loc sa se circule pe 2 benzi se circula doar pe una !!!!!!!!!

zzz

29.01.2017 17:11
Foarte bine, poate se mai civilizeaza si acest oras, daca nu se poate cu vorba buna, se va face prin sanctionare..

Cineva

29.01.2017 19:55

Se poate si cu vorba buna, mai ales daca indici detinatorilor de autoturisme cele cateva mii de locuri de parcare. Ia sa vedem, explica tu cu vorba buna unde sa parcheze mii de masini.

Adauga comentariu