Care sunt scuzele firmelor responsabile cu deszapezirea pentru haosul din trafic la prima ninsoare

Cele doua ore de ninsoare cazuta ieri dupa amiaza au paralizat traficul in intreg orasul. Clujenii au inrosit liniile telefonice de la dispeceratului Primariei pentru a reclama ineficienta cu care s-a intervenit pentru a indeparta zapada care s-a asternut pe strazile din municipiu. Din cele 41 de utilaje, cat reprezinta flotele firmelor responsabile cu deszapezirea au fost in teren ieri doar 23. Firmele Rosal si Brantner se apara pentru modul dezastruos in care au intervenit si acuza soferii clujeni ca nu au permis trecerea masinilor de interventie.

La dispeceratele firmelor Rosal si Brantner, potrivit declaratiilor reprezentantilor acestora, clujenii nu au sunat pentru a se plange de faptul ca strazile din Cluj-Napoca nu au fost dezapezite. Cu toate acestea la telefonul de la dispeceratul comandamentului de iarna din cadrul Primariei Cluj-Napoca soferii nervosi pentru blocajul din trafic au sunat in disperare, iar, potrivit reprezentantilor primariei, in cursul dupa amiezii de ieri au fost inregistrate 20 de apeluri telefonice. Alti 30 de clujeni au sunat pe numarul scurt 984. La Cluj-Napoca, in anul de gratie 2016,  inca se mai face deszapezirea cu sare si nisip, deoarece licitatia veche pentru acest tip de serviciu nu a prevazut ca indepartarea zapezii sa fie facuta cu clorura.

Reprezentantii firmei Rosal considera ca circulatia a fost ingreunata de catre soferii care nu stiu sa circule in conditii de iarna.

“Nu pot sa va declar cu cate masini s-a iesit la deszapezire, doar revizorii stiu exact cu cate masini s-a intervenit. La dispeceratul Rosal, legat de zapada nu am avut nicio sesizare deocamdata. Eu am fost si eu ieri pe strazi si se circula greu cine nu stia sa circule. La ora 22.00-23.00 masinile Rosalului erau deja afara“, a afirmat Adrian Danciu, purtatorul de cuvant al societatii.

Primarul Emil Boc a declarat ca principala cauza pentru care nu s-a putut interveni eficient la deszapezire este aglomeratia din trafic de la orele dupa amiezii, cand majoritatea clujenilor se intorc de la locul de munca. 

“La ora 17.00 s-a dat ordinul de interventie pentru firmele de deszapezire. Au fost in teren 23 de utilaje. Circulatia intensa intre orele 17.00-20.00 a ingreunat interventia utilajelor de deszapezire. Dupa ora 21.00 s-a intervenit mai usor, de dimineata s-a circulat bine, evident in conditii de iarna”, a afirmat Emil Boc pentru Ziar de Cluj.

Reprezentantii firmei Brantner sunt de parere ca indiferent de numarul de masini de deszapezire care ar fi fost prezente ieri pe strazile din municipiul Cluj-Napoca indepartarea stratului de zapada depus pe carosabil nu putea fi indepartat mai devreme din cauza ca soferii prezenti in trafic nu au permis trecerea utilajelor.

“Si vara la ora 17.30 este exact aceasi trafic. Se sta bara la bara si daca nu ma lasa sa trec cu masina de deszapezire oare cum as putea sa arunc material antiderapant? Putem sa avem 2.000 de masini la deszapezire daca nu avem spatiu unde sa le dam drumul, cum sa imprastiem antiderapant? Noi ne-am incadrat in cele 6 ore pe toate cele trei urgente. Fiecare vrea ca strada lui sa fie facuta prima. Primaria stabileste urgenta I, II, III cu termene in care noi Brantner ne-am incadrat. Azi noapte s-a mai intervenit inca o data si s-a putut vedea, ca azi dimineata drumurile erau negre. Noi am iesit cu 10 masini, iar daca e cazul mai avem si altele pregatite. La dispecerat nu am avut nicio reclamatie ieri, iar in aceasta dimineata am avut 4 sesizari, in special pe strazile neasfaltate. Cei care au sunat au afirmat ca le e frica sa coboare si asa mai departe. Zona noastra de actiune este de la Calea Turzii inspre Apahida. Referitor a contractul pe care il avem incheiat cu Primaria, nu este o valoare fixa, de fiecare data cand se intervine se face proces verbal si atata se plateste. Daca nu ninge deloc, nu incasam nimic pe partea de stationare. S-a putut vedea clar din fotografiile postate ieri pe internet ca asfaltul era negru si cu toate acestea se circula bara in bara. Ni  s-a dat dispozitie ca dupa ora 17.00 sa iesim afara, pana pe la 19.30 a fost mai greu, dupa care traficul s-a fluidizat. Dupa acea ora ne-am putut face treaba fara nicio problema”, a afirmat Ioan Zlati, reprezentantul firmei Brantner.

Adauga comentariu