Din oras

Care sunt punctele slabe ale turismului clujean

Echipa de lucru compusa din Cristina Bolog de la Facultatea de Geografie, Valentin Toader de la Facultatea de Business a Universitatii Babes-Bolyai si Adrian Bradea  managerul unei agentii de turism a intocmit strategia turistica a municipiului Cluj-Napoca pentru perioada 2014-2020. Documentul scoate la iveala cele mai mari neajunsuri ale turismului clujean, lipsuri care ii descurajeaza pe straini sa viziteze Clujul sau sa petreaca mai mult de cateva zile aici.

Printre punctele slabe sesizate de echipa se numara si infochioscurile nefunctionale, problema sesizata de nenumarate ori atat de presa, cat si de cetateni. Amplasate pentru prima data in 2007, cele cinci infochioscuri, care au costat 200.000 de lei, nu au fost functionale pana in 2009. Asta deoarece UTI Systems a amplasat un lot de infochioscuri cu probleme de software. Primaria le-a mai dat o sansa, iar cei de la UTI au inlocuit infochioscuile cu unele mai performante care, de fiecare data cand se ia curentul, trebuie repornite manual, cand si daca cineva sesizeaza municipalitatea.

In cele din urma Primaria a capitulat in fata problemelor si a declarat investitia pierduta: „Din pacate proiectul s-a dovedit ca nu este suficient de rezistent in calea vandalizarilor repetate la care a fost supus. Din punctul nostru de vedere numarul interventiilor este mult prea mare. In principiu vom retrage de pe domeniul public aceste infochioscuri”, a declarat Oana Buzatu, purtatorul de cuvant al Primariei pentru Ziua de Cluj in vara.

Draft-ul strategiei de turism pentru urmatorii sapte ani mai atrage atentia asupra obiectivelor turistice insuficient valorificate sau blocate “sub controlul administratiei publice cu privire la orar si investitii in orientarea spre turism “. De asemenea lipsa unor spatii in zona centrala pentru ca autobuzele sa poata debarca si imbarca turistii, dar si a unor centre de informare turistica in punctele de intrare in oras, precum gara, autogara si aeroport reprezinta un mare minus in domeniul turistic.

“Inexistenta unor locuri din care turistii sa poata achizitiona suveniruri (produse traditionale nu a unor  pseudo produse si inexistenta unor trasee turistice care sa integreze diferite tipuri de activitati (de  exemplu: vizitarea unor obiective turistice cu realizarea unor activitati in aer liber sau  cele  legate de gastronomia locala) si nivelul redus  de implicare participativa a comunitatii in cunoasterea, constientizarea si  promovarea unitara a identitatii turistice a orasului”, sunt alte probleme semnalate de echipa.

Strategia propusa vine si cu posibile rezolvari pentru neajunsurile semnalate. Se propune infiintarea unui department “de implementare a strategiilor si monitorizare in turism in cadrul Primariei”, care sa administreze o platforma electronica prin care sa permita interconectarea tuturor actorilor din turismul clujean. De asemenea se propune crearea unui ghid audio disponibil in limba romana precum si in mai multe limbi de circulatie internationala (cel putin engleza, franceza, germana, spaniola, italiana si maghiara), pe care turistii sa il poata inchiria sub forma de aparate de la Centrul de Informare Turistica.

“Cluj-Napoca Tourism Friendly City are ca scop sa vina in intâmpinarea nevoilor si imbunatatirea experientei turistilor din orasul nostru prin: reinfiintarea parcarilor pentru autocare, imbunatatirea semnalizarii turistice, infochioscuri functionabile/panouri de informare turistica, transport in comun, meniuri in cel putin o limba de circulatie internationala, materiale informative complete si diversificate etc.”, se mai arata in strategie.

Documentul final, care sa cuprinda toate domeniile si care va trasa directiile de dezvoltare a municipiului pentru urmatorii sapte ani este estimat sa fie finalizat pana in luna martie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *